Tom Tom Rider 550 of de Garmin XT Zumo !?

Afgelopen vrijdag wederom mogen ervaren dat de TT zijn werk uitstekend doet. Spannende route gebruikt in de achterhoek, omleidingen gedetecteerd en benzinepomp onderweg gezocht. Onderweg eigenwijs andere wegen gepakt en uiteindelijk onze doel, Bronckhorst, heerlijk gelunched.

en terugrit naar huis, via Almen ging ook uitstekend.

Kortom, Nederland is een prachtige land mbv TT….:+….alleen die drempels hè.

Vind de XT tov TT overpriced, maar is de ’controle’ over de route je wel waard…. :?
 
TomTom is behoorlijk met korting aan het strooien. €50,- cashback las ik, en ook nog € 75,- montage vergoeding.

Dan word het prijsverschil inderdaad wel erg groot ...
 
Ben vorig jaar van Garmin overgegaan naar TT550, een hele verademing. Rijd bijna nooit onverharde wegen en was het geklooi met Garmin al lang moe. Meer dan 20 jaar en vele diverse toestellen later blij de stap te hebben gezet...
Indien je geen (uitgezette) onverharde routes beoogt niet twijfelen en voor de TT gaan! 😉👍
 
In gebruiksgemak is de TomTom inderdaad veel eenvoudiger. Je kunt snel een route maken of importeren in MyDrive en deze als track synchroniseren met de Rider.
De Rider gaat deze track dan zo goed mogelijk volgen over de toegestane bekende wegen. (Vandaar dat off-rroad niet werkt) hierbij gaan echter ook de door jou gewenste stops verloren. Je rijd dus wel langs de punten maar krijgt geen melding. Voor tanken maakt dit niet uit alle tankstations langs de route binnen 50km staan al duidelijk op de routebalk.
Bij verkeerd rijden zal de Rider je terug sturen naar de net verlaten track. Bij wegomleidingen zal dit eerst een route zijn naar de opgebroken weg. Na wat langer de omleiding volgen zal hij de je netjes terug sturen naar het vervolg van je track.
Bij het Rijden van routes krijg je op de Rider wel echte Stops en de t.o.v. Garmin veel betere kronkel functie. Echter zijn alle stops Hard en moet je er dus echt langs of ze overslaan in het menu.

De Zumo 396 is een beperkte verbetering van je huidige 350. Niet heel veel sneller.

De Zumo XT is de nieuwe Garmin die nu ook kan herberekenen en veel sneller is als de Zumo 350. Ik vond hem in gebruik te omslachtig en kwam in praktijk veel onvolkomenheden tegen. Als je netjes je routes maakt in BaseCamp met harde en zachte via’s en exact dezelfde kaart wordt hij beter bruikbaar. Ik vind BaseCamp niet de meest handige route planner dus de XT is verkocht.
 
Ben vorig jaar van Garmin overgegaan naar TT550, een hele verademing. Rijd bijna nooit onverharde wegen en was het geklooi met Garmin al lang moe. Meer dan 20 jaar en vele diverse toestellen later blij de stap te hebben gezet...
Indien je geen (uitgezette) onverharde routes beoogt niet twijfelen en voor de TT gaan! 😉👍
Wat ik al vaker geschreven heb, dat geklooi met mapsource was ik zat. Bovendien routes uitzetten voor anderen en altijd geemmer van niet kloppende routes en commentaar van nono’s die zelf geen donder van snappen was ik helemaal klaar mee.

Ik doe mijn eigen spannenderoute samen met mijn motormaat en tis goed zo....daarom geen uitgebreide mogelijkheden meer voor mij. En stuur anderen graag door naar youtube, het beste en succes ermee:+
 
Bedankt voor al jullie antwoorden! Mede vanwege het prijsverschil neig ik sterk naar de TT. Over het algemeen wil ik gewoon graag snel en eenvoudig een route maken zonder teveel poespas. Wij rijden niet off road. Het enige dingetje is volgens mij dat de TT nog wat issues heeft met de iphone en bluetooth. Tegelijkertijd vraag ik me af hoe vaak ik dat ga gebruiken onderweg.

Morgen rij ik even naar waypoint en dan maak ik daar de definitieve keuze, maar deze info helpt mij enorm :-)
 
Het enige dingetje is volgens mij dat de TT nog wat issues heeft met de iphone en bluetooth. Tegelijkertijd vraag ik me af hoe vaak ik dat ga gebruiken onderweg.
Ik gebruik al jaren iPhone, laatste was SE en nu de 8. Heb tot op heden geen problemen ondervonden en maak mijn eigen routes in MyDrive of ter plaatse op het toestel zelf...
Maakte vroeger (zoals hierboven reeds aangehaald) met Garmin routes voor groep in Mapsource en Basecamp, was voor velen nooit 100 % goed en ben hiermee dan ook gestopt. Nu met motorkameraad gewoon route delen via TT en we zijn beiden tevreden. Scheelt veel in stress en zoals reeds vermeld zijn de kronkelwegen beter gekozen bij TT.
Keuze moet je zelf maken, ik zou niet twijfelen en kiezen voor eigen gemak. ;)
 
Zolang je geen muziek, WhatsApp of wilt bellen via de TomTom kan de iPhone gewoon stabiel werken.
De koppeling met de telefoon is wel handig om routes te synchroniseren en file en flits informatie te ontvangen.

Bellen en muziek kan natuurlijk wel direct vanaf de headset. (die dan wel twee Bluetooth kanalen moet ondersteunen)
 
Zolang je geen muziek, WhatsApp of wilt bellen via de TomTom kan de iPhone gewoon stabiel werken.
De koppeling met de telefoon is wel handig om routes te synchroniseren en file en flits informatie te ontvangen.

Bellen en muziek kan natuurlijk wel direct vanaf de headset. (die dan wel twee Bluetooth kanalen moet ondersteunen)
En even voor de duidelijkheid: beste om dat te doen is om een hotspot van je telefoon te maken toch?
 
Klopt de oude Rider 4x0 methode met een Hotspot (of PAN (Personal Area Network) zoals TomTom dat noemt) blijkt dan het meest stabiel.
 
En glockie welke is het geworden?

Ik heb zojuist toch een XT aangeschaft. Voor mij gaf het betere scherm de doorslag. De tomtom was in mijn ogen te weinig vooruitgang ten opzichte van mijn zumo 350 qua scherm.

Het prijsverschil is met de huidige acties eigenlijk te groot. Maar dat doet gelukkig maar 1x pijn.
Rationeel zou voor deze prijs de TomTom zeker de beste optie zijn.
 
En glockie welke is het geworden?

Ik heb zojuist toch een XT aangeschaft. Voor mij gaf het betere scherm de doorslag. De tomtom was in mijn ogen te weinig vooruitgang ten opzichte van mijn zumo 350 qua scherm.

Het prijsverschil is met de huidige acties eigenlijk te groot. Maar dat doet gelukkig maar 1x pijn.
Rationeel zou voor deze prijs de TomTom zeker de beste optie zijn.

Gefeliciteerd !
Ben benieuwd hoe je ervaringen gaan zijn..
 
Ik heb nog geen spijt hoor 8-)

Mooi plaatje zo toch?
DSC_0859.JPG
 
Maak hier net een doos open en vraag me af waarom ik weer aandelen Garmin (Zumo XT) heb gekocht :) Keer proefgereden met een TomTom en getest met telefoon, maar was het ook niet helemaal na 10 jaar Garmin. De vorige Zumo 220 doet het nog steeds maar is ondertussen wel aan vervanging toe. Benieuwd hoe de nieuwe XT het gaat doen in de praktijk.

Met wat voor steun is de XT op de Tracer gemonteerd? Heb deze zelf links op het stuur zitten, daar kun je iets makkelijker met de hand bij.

Is denk een LSL stuur uit de racerij.
 
Kearl hey, het lijkt wel een TV _O-
Maar voor de rest wel goed hoor.

Wat is dat trouwens in godsnaam voor een stuur, met gradenaflezing?
Nog nooit gezien.
Dan kan ik onderweg de temperatuur wat aanpassen O-) .

De Netflix app heb ik nog niet kunnen ontdekkenO-)
 
My 2 cents: Voor mij deze ronde weer een nieuwe Garmin, de XT, met Onroute motorkaart. Ooit een paar uurtjes op een motor gereden met een TT Rider maar ik mistte mijn Onroute motorkaart.

Ik hoor er maar weinig mensen over maar de Onroute motorkaart toont de motorvriendelijke wegen ook als je geen route of bestemming hebt geprogrammeerd. Je ziet dus altijd welke wegen leuk zijn om te rijden en kunt dan makkelijk spontane keuzes maken onderweg.

Daar bovenop komt natuurlijk de hardware (vooral het scherm), die van de XT gewoon het beste is wat je kunt krijgen op het moment. Alle andere/oudere Garmins delven daarmee juist het onderspit t.o.v. TT omdat die allemaal nog beschikken over een resistief scherm (Die je echt nog indrukt bij bedienen). De XT heeft echter een capacitief scherm net als je smartphone, die je in dit geval wel gewoon met je handschoen kan bedienen. Recente TT's hebben dat volgens mij ook.

Oh ja, wat ook handig is is de weer APP op de Garmin. Als je wilt kun je gewoon de buienrader in beeld houden tijdens het rijden 8-)
 
Standaard heeft TT een goede spannenderoute optie, vd week ook weer ondervonden dat hij je over prachtige wegen leidt, hoef je geen 100 extra voor uit te geven…

en buienradar onderweg, boeien, ik ben een mooiweerrijder en mocht ik onderweg in een bui komen dan heb ik pech…ga echt geen toestanden uithalen om hem te ontwijken.
 
Ik zit nog steeds te twijfelen.
Een XT met onroute kost je 600 euro ?
Tegenover een tomtom van 329.
 
Terug
Bovenaan Onderaan