tom tom rider

Cavalcade

MF'er
4 dec 2006
63
0
Berlaar
Heeft er iemand van jullie ervaring met een tom tom rider. Ik ben van zin zo een aan te schaffen. Ik heb altijd een garmin (gps V) maar die heeft na vele jaren trouwe dienst en hele vele km de geest gegeven. Graag jullie ervaring met dit toestel zodat ik geen kat in de zak koop.

g's
 
Heeft er iemand van jullie ervaring met een tom tom rider. Ik ben van zin zo een aan te schaffen. Ik heb altijd een garmin (gps V) maar die heeft na vele jaren trouwe dienst en hele vele km de geest gegeven. Graag jullie ervaring met dit toestel zodat ik geen kat in de zak koop.

g's

Waarom zou je dan niet weer een Garmin kopen? Ik kan geen antwoord op je vraag geven, maar ben wel nieuwsgierig waarom je dan over zou willen stappen.
 
Nu speelt het financieele wel even mee. Scheelt even 400 € voor een toestel met dezelfde eigenschappen en bij tom tom is er dan nog gratis helmset (draadloos) bij wat je bij garmin nog moet bijkopen. En juist nog twee tuffers bij gekocht 't vrouwtje moet ook tevreden blijven he :-)
 
Neem geen Tom Tom Rider !!

Ik vind hem echt bagger.
Helaas heb ik er zelf ook één.

Na een paar maanden is het bevestigings rubber uitgelubberd waardoor hij niet meer word opgeladen tijdens het rijden.
Daardoor maakt hij geen goed contact meer.
En dan gaat hij aan, uit, aan, uit, aan, enz...
 
Laatst bewerkt:
je hebt toch al een gps op je motor, met als het goed is een headset in je helm??

neem dan toch maar de zumo... die dingen zijn echt NIET hetzelfde anders was de zumo ook wel zo goedkoop geweest
 
de gps die ik had was er nog een van de eerste generatie gps kes. Kon je maar een deeltje van een land inladen en zat de boel al vol maar heeft me toch altijd geleidt waar ik moest zijn. Maar van gesproken instucties was er nog geen sprake (prijsje van ongeveer 1600 € maar was toen nog in belgische frankskes) dus een headset was er zeker geen sprake
 
Neem geen Tom Tom Rider !!

Ik vind hem echt bagger.
Helaas heb ik er zelf ook één.

Na een paar maanden is het bevestigings rubber uitgelubberd waardoor hij niet meer word opgeladen tijdens het rijden.
Daardoor maakt hij geen goed contact meer.
En dan gaat hij aan, uit, aan, uit, aan, enz...


mijn TTR had dezelfde klachten . reparatie binnen drie dagen en gratis opsturen en ontvangen.
eerste generatie had zeker andere flap dan die ik nu heb.
Mijn TTR voldoet nu prima. nieuwe shoe, nieuwe contacten achterzijde en nieuwe blue tooth unit. garantiegevallen en geen centje pijn meer. durf de TTR nu zonder touwtje in de shoe te zetten en zo op pad te gaan.
het hinderlijke aan-uit-aan-uit.........tja, je moet wel je software gratis updaten en ook dat is verholpen.
kan ook nu onder het rijden van kaart wisselen en dergelijke wat eerst ook niet kon.
het duurde even, maar ze deden er wel wat aan.
nieuwe kaart van west europa is super vergeleken met oude kaart.
ook geeft het scherm nu aan wat de snelheidslimiet is in een speciaal gebied. (bebouwde kom, traject met snelheidsbeperking)
de gevoeligheid van het scherm en het bedieningsgemak vind ik beduidend beter dan de zumo.
kortom......
na boos zijn en wat klachten ben ik een heel tevreden TTR gebruiker.

veel klachten van personen die afgeven op TTR hebben te maken met het niet gewoon opsturen en laten repareren en het niet gratis up-to-date houden van de software.

wel heb ik een betere bevestiging gemaakt op de motor.
en voor in de autoot hun autoshoe gebruikt zonder zuignapgedeelte, en met een computerboxje en gemaakt kabeltje heb ik perfect geluid in de auto.

:]
 
Heb je toevallig een PDA ? Dan heb ik nog een oplossing om die waterdicht op je motor te krijgen (incl. rammount).
 
welke bevesteging heb je dan gemaakt voor op de motor?

Hoi
In de shoe van de TTR heb ik een 6mm gat geboord op ong 1 cm van de voorkant.
eronder een stuk rubber.
een vleugelmoer door het gat en het rubber.
op het stuur van de motorsloop een tweetal onderbeugels van koppelingshendels op elkaar gezet en met bouten vast. het stuur past daar prefect tussen.
onder 1 van de bouten aan de bovenzijde een strip rvs van ong 4 cm. die strip steekt buiten die beugel uit en aan het vrije einde een gat gemaakt voor de vleugelmoer.
eronder een moer gesoldeerd.
de shoe schroef je nu zo op de strip. het rubber absorbeert trillingen en klemt lekker mee. je kunt de shoe van links naar rechts draaien. de beugel op het stuur kun je kantelen, en zo kun je de TTR perfect situeren
lach niet om de simpele tekening...... :+


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je toevallig een PDA ? Dan heb ik nog een oplossing om die waterdicht op je motor te krijgen (incl. rammount).


Een pda trilt je toch naar de kl#te op een motor?

Ik wilde eerst zelf ook een TTR aanschaffen, maar lijkt me toch niets na alle dingen die ik erover gelezen heb.


Wellicht niet helemaal objectief, maar hier een review van de TTR
 
Simpelweg... Mijn TomTom rider doet precies waarvoor ie gemaakt is en ik heb er geen enkele klacht over ;) (heb hem sinds 1 juni vorig jaar)

Greetz :W
 
Tja,

Ik gebruik mijn tomtom one alleen met droog weer. In de regen rij ik linea recta zo direct mogelijk naar huis als überhaupt mogelijk is.
(En er kan altijd een plastic zakje met een elastiekje over tommie heen.)

PICT0141.jpg



(En dit is de voeding (oud knipperlichtrelais)
5voltvoeding2.jpg
 
Een pda trilt je toch naar de kl#te op een motor?

Ik wilde eerst zelf ook een TTR aanschaffen, maar lijkt me toch niets na alle dingen die ik erover gelezen heb.


Wellicht niet helemaal objectief, maar hier een review van de TTR
Ja, en anders gaat 'ie wel dood van het vocht ... (die van mij doet het al 2,5 jaar en > 3000km probleemloos ;) ).

Er is een bepaalde firma die iedereen dit graag wil laten geloven. Zo zeggen ze ook dat een investering in een bepaald merk waardevast is. Ze gebruiken daarbij een rekenvoorbeeld waarbij hun navigatie 10 jaar (!) meegaat. Yeah, right.... over 10 jaar is de software / hardware / functionaliteit zwaar verouderd. 3 jaar is op dit moment al lang, denk ik.

Voorlopig doe ik het wel met mijn PDA'tje ;).
 
.......op het stuur van de motorsloop een tweetal onderbeugels van koppelingshendels op elkaar gezet en met bouten vast. het stuur past daar prefect tussen. ...................


een aardeklem is een goedkope maar eficiente manier om dit ook te bereiken. te koop bij iedere elektro boer.

Ik steek van de zomer mijn dom dom één gewoon in mijn binnenzak en doe het met de gesprokken instuktie's
 
Laatst bewerkt:
Neem geen Tom Tom Rider !!

Ik vind hem echt bagger.
Helaas heb ik er zelf ook één.

Na een paar maanden is het bevestigings rubber uitgelubberd waardoor hij niet meer word opgeladen tijdens het rijden.
Daardoor maakt hij geen goed contact meer.
En dan gaat hij aan, uit, aan, uit, aan, enz...

Kijk hier eens: http://www.touratech-service.de/English_fertig.zip (100 Mb groot)
En dan blz.125.
 
Terug
Bovenaan Onderaan