TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Heb een probleempje met mn Rider 40 en het importeren van routetracks.

2 GPX routes gedownload, via Routes Importeren > drag & drop op de TT gezet, vervolgens in het volgende scherm de 2 nieuwe routes aangevinkt en op Importeren gedrukt. Cirkeltje gaat draaien, TT geeft melding importeren geslaagd .... maar als ik vervolgens naar Mijn Routes ga staan ze er niet bij.
Heb afgelopen jaren tientallen routes zo geimporteerd en dat ging altijd zonder problemen ... iemand een idee?


EDIT: Denk een gevalletje software-hapering...was net een beetje aan het klooien toen ik opeens 'software bijwerken' te zien kreeg, na een paar seconden 'voltooid', toen nog eens geprobeerd en werkt nu weer keurig :)
 
Laatst bewerkt:
Beste, kan er mij iemand helpen? Ik heb een 3 delige route ( gpx ) geupload naar mydrive, maar ik zie dit ook als 3 delen...Kan ik daar 1 grote route van maken? In feite de 3 delen samenkoppelen tot 1 geheel? Ik heb al filmpjes en dergelijke bekeken maar vind niet direct een oplossing? De route zou wel hetzelfde moeten blijven...Bedankt voor de hulp
 
Zover ik weet heeft MyDrive geen functie om routes samen te voegen.

Zijn het drie routes of drie tracks of drie track segmenten?
(MyDrive heeft op dit moment geen ondersteuning voor track segmenten meer. In de toekomst gaan zij track segmenten behandelen als losse tracks)

MRA heeft de samenvoeg functie wel.
Notepad kan hier ook een handige tool voor zijn als je weet wat je doet.
 
Zover ik weet heeft MyDrive geen functie om routes samen te voegen.

Zijn het drie routes of drie tracks of drie track segmenten?
(MyDrive heeft op dit moment geen ondersteuning voor track segmenten meer. In de toekomst gaan zij track segmenten behandelen als losse tracks)

MRA heeft de samenvoeg functie wel.
Notepad kan hier ook een handige tool voor zijn als je weet wat je doet.
Zal eens mra checken, ben vrij handig...
 
Nu wil ik komende week deze route gaan rijden.

Omdat ik vanuit Nederland kom is voor mij het meest makkelijke om de route bij Clervaux (noordelijkste kant) op te pakken.
Als ik route echter download (is een .GPX bestand) en in tomtom doe inladen krijg ik de keuze of route laten beginnen bij beginpunt (Vianden) of bij dichtstbijzijnde punt. Bij dit laatste wijst hij me echter ook eerst naar Vianden, terwijl Clervaux toch echt dichterbij is.
:?
 
Jij bepaalt, niet het apparaat....eenmaal op de route dan hoef je niet al teveel na te denken, behalve de aanwijzigingen volgen.
 
Dan ben ik deel route dubbel aan het rijden. Nu heb ik nog geluk dat originele beginpunt niet aan de zuidkant ligt. Er is een optie om bij dichtsbijzijnde punt te starten, maar hoe?
 
Dan ben ik deel route dubbel aan het rijden. Nu heb ik nog geluk dat originele beginpunt niet aan de zuidkant ligt. Er is een optie om bij dichtsbijzijnde punt te starten, maar hoe?

Gewoon je menu openen of de puntjes rechtonder? En dan bij huidige route denk ik naar dichtsbijzijnde punt rijden kiezen, ik heb nu geen tomtom bij me, dus doe het uit mijn hoofd. OIf kan bovenstaande alleen bij ITN?
 
Betreft een .gpx bestand

edit 15-6 23:17u.
Na veel proberen toch eindelijk gelukt. als ik 'dichtstbijzijnde punt pak, begint route aan noordkant bij Clervaux) en volgt deze tot Vianden (Waar daadwerkelijke begin en eindpunt van de route zijn). Daar dan even tomtom opnieuw laden.

Selecteer ik 'beginpunt' wijst hij me eerst via stukje autoweg naar Vianden.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben een TomTom 410 great rides. M'n vriendin heeft 'm nu mee op d'r tripje Duitsland. Maar ik krijg bericht dat er vocht achter het scherm zit, waardoor het touchscreen niet werkt.... Het ding is van mei 2017, planning was er toch minimaal 5 jaar mee te doen. Hij is afgelopen zondag nat geworden in een bui, maar dat is ie eerder geworden zonder problemen.
Zou dit garantie zijn? Omdat er veel vaker mensen zijn met dot vocht probleem.

Nadeel is dat ze maandagavond terugkomt en we meteen dinsdag weer opweg gaan... We hebben hem dus nodig. Maar hij doet 't niet.
We hopen dinsdag ff langs waypoint te kunnen op de heenreis en een leen/huur toestel te krijgen en deze voor garantie reparatie.

Maak ik een kans denken jullie? Gezien het feit dat er meerderen dit probleem hebben uit dit topic?
 
Wat je in ieder geval kan proberen is om maandagavond de TT in een grote pot met rijst leggen en dan hopen dat het dinsdagochtend weg is en de TT weer reageert. Hoe coulant ze bij waypoint zijn durf ik je niet te zeggen.
 
waypoint heeft er niet mee van doen, het is tt die het moet regelen. Mijne is ook na 3 jaar vervangen, eerst wat moeilijk doen dat wel. Wel klote als je m nodig hebt. Thuis komen kan best met google maps maar een route rijden is wat minder
 
De bak rijst methode had ze al geprobeerd. In de avond en ochtend alles prima. Maar zodra er zon opkomt is het scherm en de TomTom niet meer bedienbaar.
Ik snap wel dat TomTom het moet oplossen, maar heb hem via Waypoint gekocht. Dus ik hoop op iets huren of lenen. Wil er best voor betalen.

Heb op m'n mobiel ook Sygic. Kan je routes inladen, maar dat is heel omslachtig.
Ik zag ook op forum van TomTom dat men zelf de schermen vervangt en deze goed dicht sealt. Hier schijnt het fout te gaan, weinig seal en dan sijpelt het achter het scherm.
 
Had je de rubber klepjes van USB en SD-kaart open tijdens het drogen in de rijst?
Anders kan het vocht nog lastig uit het toestel. (wel ff inpakken in b.v. keukenpapier anders zit je toestel vol rijst 😜 )
 
Dat had ze nog niet gedaan. Maar die van SD kaart zit sowieso altijd dicht (nog nooit gebruikt). En dat andere klepje letten we altijd op. En als het water via het scherm erin gaat, zou het er ook daar uit moeten.
Ze is inmiddels thuis. Nu valt het mee omdat ze weinig warme zon had. We gaan morgen meteen bellen en ff langs Waypoint. Kijken of ze hem terugsturen ofzo.
Zal hem vannacht nog in rijst leggen met de klepjes open. :)
Blijft belachelijk voor een waterdichte GPS dat er zoveel klachten zijn van lekke toestellen. Zeker voor dat geld!
 
Dat had ze nog niet gedaan. Maar die van SD kaart zit sowieso altijd dicht (nog nooit gebruikt). En dat andere klepje letten we altijd op. En als het water via het scherm erin gaat, zou het er ook daar uit moeten.
Ze is inmiddels thuis. Nu valt het mee omdat ze weinig warme zon had. We gaan morgen meteen bellen en ff langs Waypoint. Kijken of ze hem terugsturen ofzo.
Zal hem vannacht nog in rijst leggen met de klepjes open. :)
Blijft belachelijk voor een waterdichte GPS dat er zoveel klachten zijn van lekke toestellen. Zeker voor dat geld!
Geen woord aan gelogen, helemaal met je eens.
 
Net contact met WayPoint. Die adviseren om het of via hun of via tomtom zelf te doen. Dus ik dacht ik bel tomtom ff. Maar ik kan nergens een nummer vinden, ook geen email en geen contact formulier... Heeft iemand dit toevallig nog?

Kan waarschijnlijk wel via WayPoint een TomTom huren voor komende tijd. Daarover bellen ze me terug straks. Dat is een zorg minder!
 
Ja, de nieuwe website van TomTom is 'fantastisch, NOT'. Alle aupport en Help links zijn eruit. Slechts een corperate folder is het geworden. Wat een eikels zeg.
Ook links naar mydrive zijn er niet.Verkeersinfo: weg.Dat allemaal op een andere site staan zoals mydrive,tomtom.com, maar het is natuurlijk waardeloos.

Probeer deze maar es: +31 20 8501007

En op hun forum: Recent Discussions vind je die links wel in de footer. En als je daar dan op klikt krijg je: TomTom Support
(Dus help.tomtom etc)
 
Ja, het is niet best.
Ik heb inmiddels de tomtom bij waypoint ingeleverd en een gratis! leentoestel meegekregen! Super service, dat mag gezegd worden!
Hierdoor begon vakantie iets later.

Inmiddels in Vianden aangekomen nadat we in Winterberg waren tot vandaag! Dus het leentoestel doet het.

Hopelijk krijgen we ons eigen toestel onder garantie weer gerepareerd terug.

Bedankt tot zover voor het meedenken!
 
als er wat meer gedaan wordt krijg je je oude toestel niet terug. Je krijgt wss eerst een voorstel voor 105 euro te betalen. Niet mee acoord gaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan