TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Het is zelfs mogelijk om bij de instellingen een knop op het scherm aan te zetten om de route te stoppen. Dan hoef je niet eens naar het menu (dit kan alleen op een NAV 5 dus niet op der Rider 4x0)

Bij de Rider 550 kun je die knop niet aan zetten ?
 
Een Track heeft geen routepunten dus kun je deze ook niet overslaan.
Met de nieuwe NDS navigatie houd TomTom wel rekening met wegopbrekingen bij het rijden van een track. De Rider 4x0 en 5x0 doen dit niet.

Door de track opnieuw te laden niet op rijd drukken en uit te zoomen kun je zelf eenvoudig een alternative route vinden.

Of de functie vermijd deel van de route. Of werkt die niet bij een track?
 
Mijn TomTom 400 heeft het afgelopen weekend begeven door dat het scherm is losgekomen, dit was al een vervangen van mijn eerste 400 die ik kocht in 2014 toen daar vocht in was gekomen. Zo te zien hebben ze die zooi nog altijd niet goed opgelost...
Omdat ik nu met een docking zit van TomTom op mijn motor ben ik toch aan het kijken voor een 500/550.

Mijn vraag, zitten de canarische eilanden op de 500? Ik zie dat Spanje er uiteraard opzit maar vind nergens terug of dit ook geldt voor de Canarische Eilanden.

even update:
Ik had via de chat van tomtom mijn probleem van het loslatend scherm even voorgelegd en ze stelden me 2 opties voor:

1: Herstelling van de huidige GPS aan 100-130€.
2: 25% korting op een nieuws. Op een 550 was dit 100€ toch.

dan toch voor optie 2 gegaan.

Mijn GPS was 6 jaar oud dus ik kan alleen maar de service van TomTom toejuichen! De 550 is ook een stuk sneller dan mijn oude 400.
 
Of de functie vermijd deel van de route. Of werkt die niet bij een track?

Nee, die opties werken alleen bij een Route. Een route heeft een beperkt aantal route punten (welke TomTom bij de Rider Stops noemt)
De Rider zal dan van Stop naar Stop navigeren met de ingestelde route opties (b.v. snelste of kronkel route)
In praktijk kun je bij routes met verschillende navigatietoestellen, kaarten en route opties grote verschillen zien in de uiteindelijke route tussen te verschillende deelnemers.

Je kunt op een Rider een route rijden door deze op het toestel zelf te maken, te laden als .ITN bestand of met de Send Stops optie in MyDrive. (Send ITN Route kan ook maar die gebruikt da laatste optie)

TomTom heeft met MyDrive ervoor gekozen om een route als track op de Rider te zetten. Een track bestaat uit heel veel trackpunten die de route zeer gedetailleerd beschrijven. De kans dat navigatie toestel dezelfde route neemt is dus veel groter. TomTom is navigatie voor op de weg de track zal voor het rijden dus eerst nog even op de kaart worden omgezet in een pad dat de track zo goed mogelijk volgt over de weg.
Delen overslaan in het toestel gaat niet maar als je zelf gewoon een stuk afsnijd zal de rider je track verderop gewoon weer oppakken.
(ook een .GPX zal op de Rider altijd een Track worden)
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Vraagje. Eergisteren was ik een track aan het rijden (in de auto met rider 450) in Luxemburg. Hij gaf netjes aan dat er onderweg een weg afgesloten was maar wou mij er doodleuk overheen sturen. Ik gok dat er een punt stond op die weg.

Is het mogelijk om een routepunt over te slaan? Had even zitten zoeken maar niet gevonden, uiteindelijk naar een nabijgelegen dorpje genavigeerd en vanaf daar de track weer aangezet. Zou toch graag willen weten hoe ik dit de volgende keer het beste kan aanpakken.

Zelfde issue hier met mijn 410. Heb allerlei dingen geprobeerd (deelroute overslaan, route opnieuw laden, etc), maar niets helpt schijnbaar. Mocht iemand de tip hebben hoe het wel kan dan hoor ik die graag
 
Wat rij je ITN route of GPX track?

bij ITN punt overslaan kiezen als die midden in de afsluiting ligt.

Bij GPX track (gpx route is gelijk) ff uitzoomen en naar track rijden voorbij de afsluiting. De tt zal daar zelf verder gaan


Overigens dit is de meest gestelde vraag over de Rider dus met heel weinig inspanning had je dit zelf kunnen vinden
 
Zou toch graag willen weten hoe ik dit de volgende keer het beste kan aanpakken.
Als je de route eerst nakijkt op mydrive, kan je daar al mogelijke problemen vinden en aanpassen.
Als er toch nog onderweg een routeonderbreking is moet je zelf ff op de kaart kijken.
Je hoeft je track niet te stoppen, zodra je weer in de buurt komt van de track pickt die hem gewoon weer aan.
 
Wat rij je ITN route of GPX track?

bij ITN punt overslaan kiezen als die midden in de afsluiting ligt.

Bij GPX track (gpx route is gelijk) ff uitzoomen en naar track rijden voorbij de afsluiting. De tt zal daar zelf verder gaan


Overigens dit is de meest gestelde vraag over de Rider dus met heel weinig inspanning had je dit zelf kunnen vinden

Als je het tegen mij hebt: een GPX track. Ik dacht dat die juist van punt naar punt navigeerde en als er tussen de punten door een onderbreken o.i.d. is het apparaat zelf zo slim zou zijn om daar iets anders op te verzinnen. Ik begrijp uit je reactie (en die hier boven) dat ITN routes de optie mogelijk wel heeft.


Als je de route eerst nakijkt op mydrive, kan je daar al mogelijke problemen vinden en aanpassen.
Als er toch nog onderweg een routeonderbreking is moet je zelf ff op de kaart kijken.
Je hoeft je track niet te stoppen, zodra je weer in de buurt komt van de track pickt die hem gewoon weer aan.

Ik had de route een paar weken geleden al gemaakt via myrouteapp. Mydrive doe ik eerlijk gezegd weinig mee, zet de routes altijd via USB over. Mijn ervaring is dat Mydrive er vervolgens een eigen plasje overheen gooit en dat er niets meer van klopt. Maar dat zal vooral met mijn beperkte ervaring te maken hebben :').
 
Ik had de route een paar weken geleden al gemaakt via myrouteapp. Mydrive doe ik eerlijk gezegd weinig mee, zet de routes altijd via USB over. Mijn ervaring is dat Mydrive er vervolgens een eigen plasje overheen gooit en dat er niets meer van klopt. Maar dat zal vooral met mijn beperkte ervaring te maken hebben :').
Ja als je de track er mee gaat bewerken dan gebeurd er soms wel wat raar mee. Dat hoeft ook niet, gewoon uploaden en kijken waar er symbolen staan op de track en aanpassen zelf op myrouteapp :)
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Als je het tegen mij hebt: een GPX track. Ik dacht dat die juist van punt naar punt navigeerde en als er tussen de punten door een onderbreken o.i.d. is het apparaat zelf zo slim zou zijn om daar iets anders op te verzinnen. Ik begrijp uit je reactie (en die hier boven) dat ITN routes de optie mogelijk wel heeft.




Ik had de route een paar weken geleden al gemaakt via myrouteapp. Mydrive doe ik eerlijk gezegd weinig mee, zet de routes altijd via USB over. Mijn ervaring is dat Mydrive er vervolgens een eigen plasje overheen gooit en dat er niets meer van klopt. Maar dat zal vooral met mijn beperkte ervaring te maken hebben :').
Je kan de route direct vanaf myrouteapp opslaan in je TomTom, opslaan als, Tom tom mydrive (Beta). Hoeft dan niet via kabel is imo gemakkelijker.
Zodra je de TomTom aanzet en je data krijgt vanaf je telefoon (Android=Bluetooth Tethering aan) staat de route in mijn routes, duurt wel een paar minuten.
Tip: wel de spelregels van myrouteapp mbt het maken van een route aanhouden. De route in myrouteapp maken in De Tom tom gold Variant. De route punten na een kruising/rotonde zetten, de instellingen mbt kronkelroute en hoogteniveau vooraf instellen. Ook het vermijden van onverharde wegen vooraf instellen, er zijn provincies met veel openbare onverharde wegen.
Super Tip: Na het inladen (aanklikken) van de route In je TomTom niet meer de route instellingen wijzigen, zodra je iets wijzigt gaat de tt de route opnieuw berekenen. Ook niet de opties kronkelroute en hoogteniveau na het inladen meer wijzigen.

Opmerking: als je tt data krijgt van je telefoon kan het zijn dat door de actuele verkeerssituatie de route iets wijzigt.

Weg opbreking, uitzoomen en op gevoel de route iets verder vervolgen. Wat ook wel fijn kan werken is dan ff via je telefoon Google Maps te kijken waar je wel langs kan, zo hebben wij verhard en onverhard al heel wat wegafsluiting problemen opgelost.
 
Ik volg effe, afgelopen vrijdag ook één buitje erop en...
Bekijk bijlage 1518491

Doet gelijk helemaal niks meer, was verdomme de eerste dag van de vakantie.
De Bami navi van m'n broer doet het gelukkig wel goed.
Als ik thuis ben maar even langs Waypoint gaan

-O-

Ondertussen bij Waypoint geweest in Moordrecht en kreeg te horen dat 'ie buiten de garantie was.. -O-
Waypoint heeft 'm opgestuurd naar Tomtom en ook die gaven aan dat het buiten de garantie valt en ik voor een 'service' 105 euro moest betalen
Bij navraag van mij wat die 'service' dan inhield en of ik daar ook garantie op zou krijgen heb ik als reactie gekregen dat het toestel toch onder garantie vervangen wordt door Tomtom... *O*
 
ik heb recent een TT 410 overgenomen en daarna een Cardo freecom 4+ gekocht, nu hoor ik de toetsgeluiden
niet in de luidsprekers.
Als ik de freecom loskoppel doen de toetsgeluiden het wel.
Heeft iemand enig idee, of hoort dit zo?
 
Vraagje, ik kan een tomtom rider 40 voor een leuke prijs overnemen. Echter zit er een kaart van amerika op. Kan je switchen naar een andere kaart(europa) zonder ervoor te moeten betalen?
 
als de kaart er oorsponkelijk op gezeten heeft ja. zo niet dan niet en moet je als je updates wil steeds elk jaar betalen
 
TomTom motornavi houder gezocht.

Heb ik weer is het lipje om van totom van de houder afgebroken. Wie weet of heeft er nog eentje over😬🤔🤔🤔
 
Even een spoed vraag, ik ben nu in Luxemburg en heb gisteren dmv plan een spannende route plaatsen ingevoerd en er wordt netjes en route gemaakt op mijn mobiel in de TT app. Deze heb ik opgeslagen en kan ik op mijn TomTom 400 openen, echter krijg ik helemaal geen gesproken instructies en als ik van de route afwijk moet ik zelf weer naar de route rijden.

Wat doe ik verkeerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan