TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Route omdraaien is een optie in de rider.

Plan een route daar waar je hem op wil pikken, start bij aankomst op dat punt dan je route (de omgekeerde)
Veel plezier
 
Route omdraaien is een optie in de rider.

Plan een route daar waar je hem op wil pikken, start bij aankomst op dat punt dan je route (de omgekeerde)
Veel plezier
Heb het reeds geprobeerd en lukt prima alvast bedankt..
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt inderdaad niet ok. Afgelopen weekend gingen bij mij beide opties prima. Contact met TT lijkt het beste. Succes
Ja, dat heb ik inmiddels gedaan... die stellen reset via systeemherstel voor en zelfs dat lukt niet ;( nou ja, ik ben in elk geval erg te spreken over de adequate reactie van TT dus we komen er vast uit. Heb al eerder goede service van ze gehad dus alle vertrouwen hierin.
 
PB maar een bedrag, mits interessant neem ik hem wel van je over. Tegen de muur is ie ook niets meer waard ;)

Ik heb zo een vermoeden dat ik het gehele aankoopbedrag ga terugkrijgen :-)

Ik heb juist contact opgenomen met mijn rechtsbijstandverzekering...
 
Ik heb zo een vermoeden dat ik het gehele aankoopbedrag ga terugkrijgen :-)

Ik heb juist contact opgenomen met mijn rechtsbijstandverzekering...


Eerst de zachte aanpak bij waypoint en nu ineens de wet in de hand nemen.....
Wat is er gebeurd? Wilde waypoint geen kant op?

Ze hebben natuurlijk ook nog het recht om een oplossing aan te dragen in de vorm van een nieuwe tomtom bijvoorbeeld of een reparatie.
 
Eerst de zachte aanpak bij waypoint en nu ineens de wet in de hand nemen.....
Wat is er gebeurd? Wilde waypoint geen kant op?
Idd een rare wending in deze zaak, eerst laat je het erbij en nu rechtsbijstand... ben ook benieuwd naar de reden :)
 
Eerst de zachte aanpak bij waypoint en nu ineens de wet in de hand nemen.....
Wat is er gebeurd? Wilde waypoint geen kant op?

Ze hebben natuurlijk ook nog het recht om een oplossing aan te dragen in de vorm van een nieuwe tomtom bijvoorbeeld of een reparatie.

Ik had waypoint na deze problemen nog niet gecontacteerd. Omdat zij vorige keer reeds gezegd hadden dat zij geen toestellen terugnemen.

Ik heb had eigenlijk puur informatief naar mijn verzekering gebeld omdat het bij Tomtom heeeel stil blijft en ik totaal niet het idee heb dat er aan een oplossing gewerkt wordt.

Voor alle duidelijkheid,ik ben over waypoint zeer tevreden: ik heb van hun een heel goeie uitleg over de verschillende toestellen gekregen. Het feit dat zij het toestel niet willen (of wilden?) terugnemen heeft denk ik veel te maken met de policy van Tomtom om rechtstreeks met de klant problemen op te lossen.

Na het heel interessant gesprek met de rechtsbijstand heb ik wel contact opgenomen met waypoint en open kaart gespeeld: nogmaals de vraag of ze het toestel willen terugnemen omdat ik er al heel veel problemen mee heb gehad (zelfs nadat het toestel vervangen is door Tomtom). Voorlopig heb ik nog geen antwoord van waypoint gekregen maar ik heb alle vertrouwen in de goeie afloop na mijn gesprek met een van hun medewerkers.

Ik zal jullie van het verdere verloop op de hoogte houden.

Wat betreft het recht om een reparatie aan te dragen of een nieuw toestel aan te bieden daar heb je zeker een punt mee, alleen kunnen ze niet blijven repareren en andere toestellen geven.
 
Ik heb niet alles even goed gevolgd maar begrijp ik het goed dat je 2 toestellen hebt gehad (huidige en vorige) met hetzelfde probleem?

Van afstand kan ik niet uiteraard niet zien wat er allemaal aan de hand is maar ik vind het wel bijzonder dat je 2 toestellen achter elkaar hebt kunnen treffen die hetzelfde probleem hebben (als dit het geval is).
 
Ik heb niet alles even goed gevolgd maar begrijp ik het goed dat je 2 toestellen hebt gehad (huidige en vorige) met hetzelfde probleem?

Van afstand kan ik niet uiteraard niet zien wat er allemaal aan de hand is maar ik vind het wel bijzonder dat je 2 toestellen achter elkaar hebt kunnen treffen die hetzelfde probleem hebben (als dit het geval is).

Helemaal mee eens. Probleem zit ook niet in het toestel. Zit of in het tomtom account of in combinatie tomtom telefoon.
 
Ik heb niet alles even goed gevolgd maar begrijp ik het goed dat je 2 toestellen hebt gehad (huidige en vorige) met hetzelfde probleem?

Van afstand kan ik niet uiteraard niet zien wat er allemaal aan de hand is maar ik vind het wel bijzonder dat je 2 toestellen achter elkaar hebt kunnen treffen die hetzelfde probleem hebben (als dit het geval is).

Bij mijn eerste toestel had ik na een paar maand problemen met de bluetooth verbinding. Om de paar seconden werd de verbinding gemaakt en verbroken. Vanalles geprobeerd om dit op te lossen in overleg met tomtom support. Omdat niks leek te lukken heb ik mijn toestel dan moeten opsturen om te herstellen. Na een 2 weken heb ik dan een ander toestel teruggekregen. In de begeleidende brief stond dat ze het probleem hadden kunnen reproduceren maar dat mijn toestel niet kon hersteld worden.
Bij de eerste rit met het nieuwe toestel werd de verbinding met mijn headset continue gemaakt en verbroken. Zelfs nadat ik mijn headset had uitgezet kreeg ik om de paar seconden de melding op het scherm dat de vebinding gemaakt/verbroken was.
Net als jullie vond ik het heeel bizar dat ik een ander toestel terugkreeg dat net hetzelfde probleem zou hebben.
Na verschillende resets was de bluetooth verbinding meestal wel ok. Regelmatig was Mydrive "tijdelijk niet beschikbaar" maar dat was nu ook niet zo een probleem.
Tot ik een paar weken geleden een ander probleem kreeg: ik ontvang geen verkeersinfo meer. De Rider geeft aan dat de verkeersinfo actief is maar als ik hierop klik krijg ik de melding dat de service "tijdelijk niet beschikbaar is". Dit is dus een ander probleem dan de bluetooth verbinding die gemaakt/verbroken word maar het resultaat is hetzelfde: geen verkeersinfo.
 
Zal dan wel de Tomtom account zijn want met een andere telefoon heb ik hetzelfde probleem.

Dus geen defect apparaat, dat zal de constatering van waypoint ook zijn. TomTom accounts is service van tomtom en daar zul je dan ook naar verwezen worden. Oftewel iets met kastje en muur ..

Waarbij wellicht een nieuw tomtom account de oplossing gaat worden.
 
Zal dan wel de Tomtom account zijn want met een andere telefoon heb ik hetzelfde probleem.


Had ook deze problemen, heb 2 dingen gedaan en lijkt nu verholpen. 1. op gsm (HTC One) energiebespaar modus uitgezet, en 2. als ik wegga zet ik van te voren WiFi uit zodat de TT connect via de GSM verbinding (4G etc) en geconnect blijft via deze verbinding (WiFi valt immers weg wanneer je wegrijdt). Wellicht iets om te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag...
Ik heb een TT Rider 410 en heb dus ook die 100 voorgeinstalleerde routes.
Als ik nu zelf ook routes in mijn toestel laad komen die er overal tussen te staan en zijn ze moeilijk weer te vinden.
Is het mogelijk om mappen in mijn routes te maken zodat ik alles makkelijker weer kan vinden?
1 map met de 100 routes en 1 map met eigen routes bijvoorbeeld?
 
Even een vraag...
Ik heb een TT Rider 410 en heb dus ook die 100 voorgeinstalleerde routes.
Als ik nu zelf ook routes in mijn toestel laad komen die er overal tussen te staan en zijn ze moeilijk weer te vinden.
Is het mogelijk om mappen in mijn routes te maken zodat ik alles makkelijker weer kan vinden?
1 map met de 100 routes en 1 map met eigen routes bijvoorbeeld?

Begin je routenaam met een underscore _

Komen ze als eerste in het rijtje (alfabetisch?)
 
volgorde van binnenkomst denk ik. en zelfs dat niet echt. als je 10routes laad, genummerd van 01 tot 10 dan staan ze nog door elkaar en erger zelfs de route en de track staan niet bij elkaar
 
Maar goed, het blijkt dus wel een wederkerend verzoek om beter structuur in de routes te kunnen aanbrengen. Ik heb ook sterk behoefte aan mapjes.

TomTom? Lukt het om deze wens te realiseren in een update?
 
Volgens mij is de volgorde gesorteerd op afstand vanaf huidige positie naar startpunt (eerste routepunt) van de route. Route meest dichtbij als eerste en dan op alfabetische volgorde.

Is mij ooit eens opgevallen maar heb er zelf meestal niet meer dan max. 5 routes in staan.
 
Even een vraag...
Ik heb een TT Rider 410 en heb dus ook die 100 voorgeinstalleerde routes.
Als ik nu zelf ook routes in mijn toestel laad komen die er overal tussen te staan en zijn ze moeilijk weer te vinden.
Is het mogelijk om mappen in mijn routes te maken zodat ik alles makkelijker weer kan vinden?
1 map met de 100 routes en 1 map met eigen routes bijvoorbeeld?

hmmm, nooit last van gehad omdat bij mij nieuwere routes standaard eerst komen.
Ik heb die 100 routes er daarom gewoon opgelaten.
Misschien toch ergens een instelling?
 
Waar sorteert ie dan op?

Zet er een datum voor... Dat werkt zeker wel
De Rider 4xx sorteert niet.
Sortering zoals Athome denkt van routes in afstand tot startpunt zou misschien kunnen maar dat is mijzelf nooit opgevallen.
Zou sowiso onlogisch zijn. Je weet vooraf toch niet wat alle startpunt afstanden zijn, en waar je je route dan ongeveer moet gaan zoeken tussen alle anderen.
Snap wel de mogelijke gedachtengang, dat je dan altijd routes bij de hand hebt, waarbij vooraan in het overzicht de routes staan die dichtbij beginnen, en je je dan gelijk kunt bedenken dat je een bepaalde route wilt gaan rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan