Het ontbreken van het kompas zit 'm nog steeds dwars...
Weet je... enerzijds begrijp ik je wel. Maar tegelijk begrijp ik niet dat je hier in blijft 'hangen', terwijl je daarbij bovendien zaken onder een vergrootglas legt. En daardoor de dialoog hier weer die kant op duwt.
Dat ik daar moeite mee heb is niet zozeer ter verdediging van tomtom, maar vooral omdat het het nut van een forum als dit ondergraaft. Ik zie op andere fora en facebook talloze praktische vragen over 'hoe doe ik dit, hoe doe ik dat' (en meestal ook de antwoorden daarop). Juist dat soort kennisuitwisseling levert dat je daarmee meer plezier van je toestel hebt.
Ik denk dat dat van waarde is, en dat die waarde ondergraven wordt door het 'gestampvoet' wat juist binnen MF (en zeker niet alleen door jou) veelvuldig voorkomt; lees de afgelopen 100 pagina's er maar eens op na. En dat vind ik gewoon jammer.
Zullen we het niet gewoon hebben over route-software, routes maken, mooie plekken ontdekken, genieten van je rit. En hoe je je Rider daar het best voor kunt inzetten? Want dáár heb je dat apparaat voor gekocht. En terecht, want je kunt er hele leuke dingen mee doen (zelfs zónder kompaspijl).
TT zelf zegt "Gebruik uitsluitend de USB-kabel die werd meegeleverd bij het navigatiesysteem. Andere USB-kabels werken mogelijk niet naar behoren." Helaas geen bluf, meerdere kabels geprobeerd. De meeste telefoons gebruiken micro-usb dus dat was geen probleem.Kan me niet voorstellen dat het een TT kabel moet zijn. Zit hij er wel ver genoeg in? Probeer eens een andere kabel?
De enige verklaring die ik daarvoor kan bedenken is dat er, bijvoorbeeld door een windows update, iets veranderd is in het energiebeheer van de USB poort.
Dat heeft Garmin toch ook, dat je de originele USB kabel moet gebruiken ?Er zijn inderdaad USB kabels in omloop die niet (goed) geschikt zijn voor data overdracht maar dat het perse de originele moet zijn geloof ik dan weer niet.
Ook ik denk er in grote lijnen hetzelfde over als jou. Ik vind het een groot gemis, en voel het een beetje als een arrogante houding van TomTom, dat het gebruik van de Rider niet gefinetuned wordt. Gewoon alle klachten oplossen en wensen (de goede van vroeger, zoals POI beheer en kaart-kleuren) doorvoeren.In grote lijnen zijn we het helemaal eens :-) Maar ik vind dat een erg groot gemis aan dit apparaat.
Aangezien dit het topic is waar de TomTom liefhebbers / gebruikers zitten ben ik zo vrij hier mijn vraag neer te zetten:
Ik heb een eh, voertuig gekocht met in de vaste houder een TomTom met een kaart uit 2012. Daar zit kaartupdates op, maar om het toestel op de pc aan te sluiten is specifiek een TomTom kabel nodig.
Aansluiting is heel standaard micro usb rechts op dit plaatje:
[afbeelding]
Met een standaard micro-usb kabel herkent de pc de navi niet, het moet schijnbaar per sé een TomTom kabeltje zijn. Heeft iemand een TT micro-usb kabel liggen die ik een dagje kan lenen? Als de afstand wat groter is kan dat makkelijk in een envelop op en neer, postzegels voor mijn rekening.
Als iemand een TomTom micro-usb kabel over heeft die ik tegen schappelijke vergoeding kan overnemen uiteraard nog mooier.
Alvast bedankt, Dutch
Gebruik een usb kabel met zo'n verdikking in de kabel.
Een ps4 heeft hetzelfde met de controller. Een gewone kabel doet t niet, de controller laadt absoluut niet op.
Je hoeft echt niet de meegeleverde kabel te gebruiken, maar wel n usb kabel met zo'n verdikking in de vorm van een cilinder.
Zo'n verdikking dus
[~[url="https/preview.ibb.co/bGGE37/Blueloong_kabel_1_8_m_Gevlochten_zwart_Mini_Usb_kabel_voor_PS4_Draadloze_Dualshock_Controller_Voor.jpg"]afbeelding~][/url]
U heeft een reactie gestuurd, omdat u zich afvraagt of een bepaalde functionaliteit een onderdeel is en kan worden van de Motornavigatie.
TomTom streeft er altijd naar producten en diensten uit te brengen, die volledig voldoen aan de wensen van onze gebruikers. Het komt uiteraard weleens voor dat dit niet het geval is, daarom heeft u ook uw reactie gestuurd, maar de functionaliteit die u wenst is momenteel helaas geen onderdeel van de functies van de Motornavigatie.
Uw feedback is echter wel van groot belang en wordt ook zeer gewaardeerd. Ik wil u daarom hartelijk bedanken dat u de tijd heeft genomen om uw ideeën te sturen naar de afdeling Customer Care. Uw feedback zal ik dan ook intern doorsturen naar de betreffende afdeling zodat dit eventueel via een software-update mogelijk gemaakt kan worden op uw toestel.