TomTom Rider 550

@Scheurneusje Als je ook MRA gebruikt kun je met MRA POI's aan de route toevoegen.........

Yep gebruik mra,vroeger tyre....en ik heb die webinairs gevolgd en zeg toch ik weet hoe ik fie poi 's moet invoegen, maar vind het zeer omslachtig...
Denk dat @Mr. M mij snapt😀
En @Athome tuurlijk is dat mogelijk,al vanaf 2008 met de eerste tomtom rider routes grmaakt en gereden en kon aanvinken welke poi ik in beeld wilde zien(museum ,pas,geldautomaat heel veel kon je aan of uitvinken)
Wacht hier even foto vsn onze TT rider 2013

20181206_075437.jpg

Zie je die afbeeldingen met vork en mes...en dat is nu ineens niet meer mogelijk in deze nieuwe dure TT,ja bikerbetten etc en benzinestations....
En over itn gesproken deze tt toen we in schotland besloten om niet met veerboot richting glenfinian te nemen,maar langs fort William te rijden wilde die dure tt mij dus voorbij fort william nog terugsturen....belachelijk...dus daarom itn dan kan ik vlaggetjes verwijderen en verder gaan....
Maar goed begin al meer en meer te wennen aan de nieuwe TT...en me nu meer inlezen en verdiepen,vandaar mijn vraag...

Gisteren heeft hij zowat hele dag gedaan over update straks eens kijken wat er veranderd is..
Toedeloe karin
 
Bijna een hele dag over de kaart update is veel te lang. Ik heb gister onze Riders 550 geupdate via WiFi en bijde waren in ongeveer een half uur klaar.
Waarschijnlijk is het verstandig om dichter bij het WiFI accesspoint te gaan zitten.

Dat TomTom de ondersteuning van POI kan verbeteren is inderdaad een feit. Ik zag pas dat TomTom op zoek in naar een Product Manager POI's dus er is hoop.

Persoonlijk vind ik meer POI's op het scherm niet belangrijk. Punten waar ik echt heen wil zet ik meestal ook in Mijn Plaatsen dan kan ik onderweg ook eenvoudig een alternatieve route maken.
(bij mijn Garmin moest ik ook regelmatig acties ondernemen om al die ongewenste POI's weer te verwijderen uit mijn systeem en Basecamp.)
Mocht TomTom het laden van Poi's via GPX mogelijk maken dan hoop ik wel dat bij het verwijderen ven de route deze POI's weer weg zijn.
 
Yep gebruik mra,vroeger tyre....en ik heb die webinairs gevolgd en zeg toch ik weet hoe ik fie poi 's moet invoegen, maar vind het zeer omslachtig...
Denk dat @Mr. M mij snapt😀
En @Athome tuurlijk is dat mogelijk,al vanaf 2008 met de eerste tomtom rider routes grmaakt en gereden en kon aanvinken welke poi ik in beeld wilde zien(museum ,pas,geldautomaat heel veel kon je aan of uitvinken)
Wacht hier even foto vsn onze TT rider 2013

Bekijk bijlage 1341324
Zie je die afbeeldingen met vork en mes...en dat is nu ineens niet meer mogelijk in deze nieuwe dure TT,ja bikerbetten etc en benzinestations....
En over itn gesproken deze tt toen we in schotland besloten om niet met veerboot richting glenfinian te nemen,maar langs fort William te rijden wilde die dure tt mij dus voorbij fort william nog terugsturen....belachelijk...dus daarom itn dan kan ik vlaggetjes verwijderen en verder gaan....
Maar goed begin al meer en meer te wennen aan de nieuwe TT...en me nu meer inlezen en verdiepen,vandaar mijn vraag...

Gisteren heeft hij zowat hele dag gedaan over update straks eens kijken wat er veranderd is..
Toedeloe karin


En DIT is precies de reden waarom de oude riders beter zijn..... Wanneer DIT op de nieuwe riders zou komen (Het gehele POI verhaal van de oudere rider incl het zelf maken van poi's incl custom icoontjes) hebben ze de beste navigatiesoftware in handen, maar ik heb het al zo vaak gezegd. Pak het beste van de Rider2013 (POI + kronkelroute algoritme, grote knoppen GUI en sneltoetsen, makkelijk schakelen tussen 2D en 3D) en het beste van de nieuwe riders (gpx - wel itn behouden graag!, snelheid, mydrive) en ze laten garmin ver achter zich... Sterker nog - ze maken zelf een hele grote sprong voorwaarts
 
Laatst bewerkt:
@GS_BEN hij lag er 0,50 meter vanaf,mss dat ik te vlug op downloaden drukte nadat hij aan was.>> Grr sit nu te vechten , HEB Acer spin Chromebook gekocht en zit nu in tablet ,maar dat woordenboek pff nog genoeg Uit te zoeken dus.
Wij vinden het op motorvakantie fijn om te stoppen wanneer we dat willen,altijd geplande stop is toch niet leuk,en bovendien afhankelijk van weer en of drukte,Waneer we stop willen.

maar die poi Kan je heel simpel uitschakelen.>>> je doet simpel weg het vinkje ervoor weg .>>> Is zo makkelijk.>>>


@shades Yep klopt wij doen die ook niet weg.
Hebben zelfs de allereerste rider nog,aleen die is niet meer waterdicht en lang geen update gehad.
En omdat ik altijd de routes maak en me verdiep erin,Wilde ik de nieuwste,verkeer erop en snel en gpx.>>
En die volgt altijd me route,inderdaad maar als je dat niet meer wil onderweg.
Ik kon achter Mijn man aanrijden , die Reed met de rider uit 2013 en omdat ik de route dan globaal wel weet,kon ik mooi zien wat hij zou doen.
Ik Ben hem nog steeds aan her leren kennen,en leer steeds meer,is ook zon ander systeem.
 
Onlang een occassion Rider 2013 gekocht - voor heel weinig. Enige issue die dat ding heeft is dat na afkoppelen van de pc dat ding denkt dat ie nieuw uit doos is en dan moet ik de taal instellen enzo - op zich geen probleem maar ook het snelmenuutje moet opnieuw ingesteld worden. Gelukkig kan je ook routes overbiepen met je telefoon.
 
vergeet niet dat je met de smatfone gekoppeld je in de mydrive app ook onderweg kan zoeken naar een restaurant camping enz
je moet dan wel internet hebben, en dat is niet overal mogelijk8)7
 
@shades huh dan niet de oude rider ,want ik kan echt niks per gsm versturen....gewoon nog via tomtom home ouderwets gelukkig had ik net lifetime updates...

@koekeroe klopt sommige gebieden geen bereik...ach dat heb ik nog nooit probleem gevonden,maar die poi restaurant in oude rider had niks te maken met internet stonden er gewoin allemaal in...tuurlijk ook regelmatig vooral Duitsland dat hij restaurant of tankstation aangaf,en er niks meer was...😁
 
@shades huh dan niet de oude rider ,want ik kan echt niks per gsm versturen....gewoon nog via tomtom home ouderwets gelukkig had ik net lifetime updates...

Ja hoor - kan echt wel - op je rider zeggen dat je een route wilt ontvangen en dan via je smartphone de route via bluetooth versturen. itn moet dan wel op je smartphone staan of op je mydrive 8)7Ik bedoel google drive (dat werkt bij mij ook)

vergeet niet dat je met de smatfone gekoppeld je in de mydrive app ook onderweg kan zoeken naar een restaurant camping enz

je moet dan wel internet hebben, en dat is niet overal mogelijk8)7
Ja - maar dat zie je dus niet als je aan het rijden bent - da's nu juiste de crux.. Daar heeft garmin nu echt een streepje voor - iets wat op de ouder riders zeer goed werkte - hebben ze weggehaald. stom.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt op de Rider als je aan het rijden bent 4 (geloof ik) verschillende extra POI-types tonen in de vorm van een ruit met bepaalde kleur. Die kleur ruit koppel je dan aan een .ov2 file. Bijvoorbeeld merkdealers over de EU, Motorhotels/Campings, etc.
Wellicht ook op de auto-nav's. Maar op de Go Mobile iig niet.
 
Nou mijn rider kan niet met mydrive geopend worden....
20181207_075510.jpg

Alleen maar met home,begon te twijfelen omdat ik al lang niet meer met de rider bezig ben geweest...
Heb net in de mappen zitten kijken of ik dat bestandje kan ontdekken wat die poi weergeeft...
Maar met de rider kan ik zoveel aanvinken aan nuttige plaatsen als ik wil,vinkje ervoor en je ziet tijdens het rijden dat symbool,geen vinkje is uit...
Kijk hier....en dat mis ik op die hele dure TT
20181207_071754.jpg
 
Sorry - ik bedoelde google drive of onedrive. Via die weg kan je bestandje via bluetooth overpiepen. Zal kijken of ik later op de dag wat screenshotjes kan maken
 
@Scheurneusje Er staan voldoende POI’s op het internet.

De POI’s van BMW dealers zijn b.v. hier te vinden

Met een online tooltje de GPX omzetten in OV2 (TomTom) Convert GPI, CSV, GPX, OV2, KML, DB3, etc.

Andere sites hebben hele POI-verzamelingen waar je ook restaurants kan vinden.

POIHandler.com - Welcome to POIHandler.com
POIplaza | Free Points of Interests (POI) for iGO, Garmin, Sygic, TomTom and other popular navigation systems.
GPS Data Team

Maar als je even zoekt zul je er nog veel meer vinden.
Een eigen icon kan nog niet je kunt wel een kiezen uit 5 verschillende kleuren figuurtjes
 
@ Scheurneusje. De oude versies ken ik niet en daar refereer jij aan.
In de huidige versies (Rider400 serie en 500 serie) kan je wel POI zichtbaar krijgen maar ze hebben ten eerste geen custom icoontje (alleen een gekleurde vorm als een ruit bijv) en ze hebben geen relatie tot de route die rijdt. Je kan dus geen stopplaats in je route opnemen en deze een specifiek icoon geven.
Wellicht dat het tegenwoordig met ITN wel kan in de huidige riders maar met GPX in ieder geval niet. En GPX is het enige wat ik gebruik (geen schermvervuiling door al die routepunten).

Daarnaast gebruik ik geen POI. Ik zie wel wat ik tegenkom onderweg. Ik leg bij een rondreis wel de overnachting van te voren vast. Dus het eindpunt voor die dag is ook al bepaald. Dat vind ik zelf wel prettig.

Het enige waar ik POI voor zou kunnen gaan gebruiken zijn bezienswaardigheden langs route. Zodat ik weet wanneer deze voorbij komen
 
Bekijk bijlage 1341443

Bekijk bijlage 1341444

:}*O*

Dit moet in de rider dus - tomtom - kijken jullie mee???
Als je BMW rijd ben je deze inderdaad wel nodig. :] (Niet serieus bedoeld hoor).
Je punt is duidelijk.
Zelf ik vind het discutabel om vanwege dit soort functies bij een oude rider te blijven. Juist de GPX (track) Support en actieve verkeersinfo is voor mij de reden om juist met een nieuwe generatie te rijden. Ik hoef alleen maar een route op mijn scherm te zien en het apparaat moet supersnel kunnen herberekenen. Daarom rijd ik nu ook met een TomTom GO voor Android. De Rider 400 was te langzaam geworden.
 
@Athome : Begrijp me niet verkeerd. Ik vind de nieuwe tomtom's echt niet slecht. Je haalt wel precies de dingen aan die de nieuwe riders erg goed maken: gpx. verkeersinfo en laten we mydrive niet vergeten maar verder...

De GUI en daardoor de bediening met handschoenen is echt om te huilen (scherm met handschoen in sowieso brak door het type scherm). Sommige dingen zijn zo klein dat ze zonder handschoen al minder trefzeker zijn. Waarom niet gewoon weer een 3x2 grid? Wat verder ontbrak was het plaatsen van tussenpunten (bij itn waren dat meerdere eindbestemmingen in een route). Die tussenpunten zijn inmiddels toegevoegd. Maar POI management op de oude riders was gewoon super.. Laat zien wat je wel niet interessant vindt EN de mogelijkheid tot het zelf toevoegen en vormgeven van POI categories EN die zichtbaar maken op de kaart als je rijdt.
Wanneer tomtom de oude GUI weer gaat gebruiken en de die oude manier van POI's herintroduceer ik koop zonder erbij na te denken een nieuwe 5x of 6x rider. Tot dan de Rider2013 (maar ik rijd lange stukken met de Rider 410 - verkeersinformatie ;-)

Voor wat betreft die BMW POI's - hehe ja - ik wil graag weten waar die zitten. Ik heb overwogen om een lijst met alle motordealers/garages er op te zetten maar die kon ik gewoon niet vinden).
 
ja bmw dealers hoef ik nie hahahaha rijd voort harley en heb ergens daar een besyandje van,in oude tom tom kan ik ook startscherm en aflsuiten een afbeelding kan in de nieuwe ook niet,en wat betreft de poi ,ik vind gewoon makkelijk en jammer dat ik die keuze niet heb nu op de 550,maar bedankt voor die sites met de poi ik ga zoeken of ik iets kan vinden...

en @shades bedankt voor je uitleg het is me met de oude rider gelukt om itn van gsm naar de rider te versturen yieha nooit te oud om te leren,al 5 jaar in bezit hahahahah......

sommige dingen zijn wel makkelijk maar sommige niet,als ik op de route bv een museum of iets heb wat je voorbij zou kunnen rijden,dan splits ik mijn route,zodat ik het niet fout kan doen.....
Verder boek ik ook de hotels altijd al met booking,com heb ze nu al vanaf oktober vastgelegd voor onze route door 10 landen volgend jaar,17 dagen fun....

maar me eerst nog meer en beter verdiepen in de 550....

allen thanks voor de info
 
@GS_BEN thanks en @shades en @Athome atho...
Dankzij jullie bijdrage en gs ben zijn poi sites is het me gelukt heb restaurants, en weet nu hoe ik die moet toevoegen, simpel via mydrive.....heerlijk weer wat geleerd...
Gele huisjes zijn restaurants, heb ze niet allemaal maar begin is gemaakt😅😁😘

20181208_122026.jpg

Thanks allen toedeloe karin💋
 
Dit stond al op de 550 , is tourhenfarher hotels,moho hotels en bikertref etc sommige heb ik uitgeschakeld staan,sommige niet...
Daarom vond ik het belachelijk waarom ze dat wel erop hebben gezet en restaurants niet...
Maar zal wel met sponsordeal te maken hebben....
En @shades volgens mij kan het ook voor de 410 is een ov2 bestand namelijk ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan