TomTom Rider 550

Is de volgorde de BT kanalen tijdens het koppelen belangrijk?

Ik was vanmiddag hier thuis aan het spelen met de navi, helm headset en mobiel en ik kreeg geen koppeling met de helm headset...volgorde van aanzetten was iPhone aan, tt550 en headset (Midland) waarbij het laatste niet lukte.

Toen iPhone, headset en tt550 volgorde wel werkte...en op mijn iphone zijn 3 kanalen gebruikt tw 2 voor de TT550 en eentje voor de headset.
 
Ja de volgorde maakt uit;

En voor een nieuwe poging eerst de oude BT pairing verwijderen.

Op dit moment werkt de iPhone met iOS 13 niet optimaal via Bluetooth.
De verbinding met telefoon kan je nu beter via een WiFi Hotspot doen. Dan Heb je alleen geen SiRi, berichten en bellen via het navi scherm.

Data verbruik is ongeveer 1MB per uur via hotspot. Uiteraard updates alleen via thuis WiFi doen. (Europa kaart is maar dan 8GB)
 
Ok, ik had al een tijd geleden alles verwijdert en opnieuw gekoppeld.

Ik zat in het lijstje van BT koppelingen te kijken en het viel mij ineens op dat ze versprongen van gekoppeld en niet gekoppeld terwijl ik niets verder deed. En uiteindelijk kreeg ik de headset helemaal niet meer gekoppeld behalve de volgorde van aanzetten.

Nouja, blijft een beetje fuzzy maar ik heb nu door dat eerst mijn headset aanzet en dan pas de tt op de houder schuif waarna hij aangaat en de BT verbindingen tot stand brengt.

Vandaag binnen gebleven en heerlijk zitten te prutsen met mijn nieuwe headset/helm.
 
Ja de volgorde maakt uit;

En voor een nieuwe poging eerst de oude BT pairing verwijderen.

Op dit moment werkt de iPhone met iOS 13 niet optimaal via Bluetooth.
De verbinding met telefoon kan je nu beter via een WiFi Hotspot doen. Dan Heb je alleen geen SiRi, berichten en bellen via het navi scherm.

Data verbruik is ongeveer 1MB per uur via hotspot. Uiteraard updates alleen via thuis WiFi doen. (Europa kaart is maar dan 8GB)
Bluetooth verbinding is echt shit met ios 13. Heb er letterlijk niks aan als ik geen wifihotspot aanzet.
Snap niet waarom tomtom dit niet kan fixen...
 
Ik heb hier ios12.4.6, en zelfs dan verspringen de BT kanalen van wel naar niet gekoppeld zonder dat ik iets doe.

En verder hangt mijn leven er niet vanaf; ik in de afgelopen 10 jaar ben bijna nooit onderweg gebeld en music stream ik niet.

Dus blijft over slechts de navi aanwijzingen tijdens de kronkelroute die af en toe gebruik.....
 
Ik heb hier ios12.4.6, en zelfs dan verspringen de BT kanalen van wel naar niet gekoppeld zonder dat ik iets doe.

En verder hangt mijn leven er niet vanaf; ik in de afgelopen 10 jaar ben bijna nooit onderweg gebeld en music stream ik niet.

Dus blijft over slechts de navi aanwijzingen tijdens de kronkelroute die af en toe gebruik.....

Verrek kan je er ook mee navigeren dan,nooit te oud om nog iets te leren 😂👍
 
Verrek kan je er ook mee navigeren dan,nooit te oud om nog iets te leren 😂👍
Met elke modern apparaat kun je tegenwoordig navigeren, tis maar net welke eisen je eraan stelt.

Mij ging het puur om de kronkelroute optie op de TT550, de rest van het navigeren ik bedoel dat geknoei achter de computer om die voorgebakken routes die je van internet afplukt, uitwisselen met anderen enz. vind ik helemaal niks. Voor georganiseerde toertochten in grote getale al helemaal niet.
 
Hallo,
Tot enkele dagen geleden werkte mijn TT 550 perfect, hiermee bedoel ik dat alles werkt.
Nu nog steeds maar alleen de flitslocaties werkt niet ... eigenaardig
Echt alles geprobeerd, gecheckt en enz...
Wat zou ik over het hoofd gezien hebben?

My driver werkt perfect, traffic ook, en op TT staat alles aangevinkt van flits locaties....

Raar toch! heeft iemand een tip voor mij?
Alvast dank!
 
Terug naar fabrieksinstellingen?

Voor de rest is het voor mij een ‘black-box’, met Garmin kon je met de verkenner in het apparaat kijken en checken welke bestanden aanwezig waren. Had je iets meer houvast.
 
Hallo,
Tot enkele dagen geleden werkte mijn TT 550 perfect, hiermee bedoel ik dat alles werkt.
Nu nog steeds maar alleen de flitslocaties werkt niet ... eigenaardig
Echt alles geprobeerd, gecheckt en enz...
Wat zou ik over het hoofd gezien hebben?

My driver werkt perfect, traffic ook, en op TT staat alles aangevinkt van flits locaties....

Raar toch! heeft iemand een tip voor mij?
Alvast dank!

Denk dat het een Bluetooth probleem is

 
Heb je een route geladen? Op de TT Go app zie ik alleen flitslocaties als ik een route heb geladen.
 
Ik heb de laatste tijd problemen met de bluetooth verbindingen. Die tussen mn Galaxy S10 en de 550 vslt geregeld weg, en soms ook niet te herstellen . Maar ook tussen Cardo en TomTom wordt ie geregeld verbroken. Soms wel hersteld, soms niet.
 
Alle BT kanalen verwijderen en dan de BT kanalen in goede volgorde opnieuw maken, zie hierboven.
 
Alle BT kanalen verwijderen en dan de BT kanalen in goede volgorde opnieuw maken, zie hierboven.
Heb ik al gedaan, helpt niks. Er is ook niet veranderd, van het ene op ander moment komt dit voor. Het heeft vorig jaar altijd perfect gewerkt, veel beter dan bij de 400
 
Is de TomTom 550 Rider niet uit te schakelen ? Ik zit nu een halve dag met m'n nieuwe 550 te spelen, als ik de voeding eraf haal meld ie naar de slaapstand te gaan. De TT GO in m'n auto geeft dan de optie om 'm uit te zetten met de aan/uit knop, maar die zit niet op de 550 ? :?

Het zal wel een hele domme vraag zijn maar ik ben efkes de weg kwijt 8)7

gr. Leo
 
Voor dat soort vragen hebben ze een handleiding gemaakt... Daar al in gekeken?

ja, inderdaad al in gekeken, V18.2 . Gezien je reactie staat het daar in ?

Ze hebben het over de aan/uit knop maar waar zit dat ding dan ?

gr. Leo
 
Laatst bewerkt:
Is de TomTom 550 Rider niet uit te schakelen ? Ik zit nu een halve dag met m'n nieuwe 550 te spelen, als ik de voeding eraf haal meld ie naar de slaapstand te gaan. De TT GO in m'n auto geeft dan de optie om 'm uit te zetten met de aan/uit knop, maar die zit niet op de 550 ? :?

Het zal wel een hele domme vraag zijn maar ik ben efkes de weg kwijt 8)7

gr. Leo

Rechts bovenop de TomTom zit toch de aan uit knop? Of het je die over het hoofd gezien? Als je die inhoudt krijg je de optie tot uitschakelen of slaapstand.
Als je op die link klikt van @JaVaWa dan kan het toch niet duidelijker?

RTFM!
 
Dank voor de gouden tip ! :}

Ik kon dat ding echt niet vinden, en in de handleiding hebben ze het wel over de aan/uit knop maar geen tekeningetje ofzo.

Wat zijn jullie toch heetgebakerd, niet iedereen is even slim of supersnel met lezen ;( ...

gr. Leo
 
Altijd leuk zo,n actie € 50 terug,maar op welk bedrag?
Mij gaat het erom wat ik betaal,niet wat voor korting ik krijg.
 
maakt niet uit op welk bedrag, maar waar je hem aanschaft, aldus de voorwaarden van TT.|(
Promotie alleen geldig voor aankopen via Geautoriseerde Deelnemende Verkooppunten die actief zijn in Nederland, België of Luxemburg.
Helaas niet het bonnetje opsturen van de goedkoopste webwinkel die je gevonden hebt. :')
Maarja wie is nou een geautoriseerd verkooppunt?
ff doorscrollen naar onderen...
 
Maakt jou misschien niet uit op welk bedrag,maar mij wel
Of ik € 50 korting krijg op € 500 of € 50 korting op € 400, scheelt namelijk €100
 
Terug
Bovenaan Onderaan