TomTom Rider 550

Ik luister gewoon muziek vanaf mijn telefoon. Ik heb eerder last dat aan het eind van de dag mijn headset (Cardo packtalk slim) leegraakt na 8 uur continu muziek spelen, dan mijn telefoon (iPhone8). Eventueel heb ik onder mijn zadel een opbergvakje met USB aansluiting waar ik telefoon kan opladen. Vaak ook een powerbank bij me op langere ritten, dan kan ik tijdens de lunch even de helm aan het stroom leggen.

Op de motor heb ik geen tijd voor muziek

Wat ben je allemaal aan het doen dan tijdens het motorrijden?
 
Enige wat je kan doen is muziek vanaf je telefoon streamen naar de headset die je gebruikt. Maar, dat trekt je telefoon ook heel snel leeg.
Dat dacht ik dus ook, vanwege diezelfde oplaad-stress heb ik dus heb jaren met een ipod bedraad aan de headset rondgereden.
Was altijd een geklooi om in de goeie volgorde de muziek aan, helm op en handschoenen aan te hebben.

Toen toch maar eens geprobeerd muziek op de telefoon (Moto G8) te zetten en deze via bluetooth te streamen naar de headset.
Kan gewoon de hele dag blijkt bij mij. Het is niet zo dat je telefoon na 3 uur kneiterleeg is.

Daarna de rest van de zooi via bluetooth geconnect
Op de headset telefoon op het eerste kanaal. De Sena SR10 (voor de bluetooth porto) op het tweede kanaal, en de navi op het navi kanaal.
Prioriteiten gaat dan ook helemaal goed. Muziek via de telefoon, als er iemand lult over de porto of als de navi wat te melden heeft, gaat de muziek zacht en hoor je dat. Vervolgens gaat de muziek weer op normale volume verder.

Gaat allemaal prima ism een Sena SC10u. Helm gaat zeker 1.5 dag mee, sc10 paar dagen, en de telefoon is zeker niet leeg aan het einde van de dag.

Tegenwoordig met die low energy bluetooth 4.0 toestanden is het allemaal goed geregeld.
Geen rare toestanden meer met bedrade Autocom om alles aan elkaar te knopen. Lang leve de vooruitgang.
 
Vandaag eerste rondje met de TT 550 af en toe wordt het scherm helemaal zwart lijkt wel of hij zichzelf reset. Hebben jullie ook deze ervaring? Of is de mijne stuk?
 
Iemand een idee hoe ik dat bellen en/of opdrachten geven aan TomTom voor elkaar krijg ?
Als ik de button op het scherm in druk kan ik doen wat ik wil maar hij doet niets ?

Headset :Senas20 evo , Samsung s-10

Wat doe ik verkeerd ?
 
Vandaag eerste rondje met de TT 550 af en toe wordt het scherm helemaal zwart lijkt wel of hij zichzelf reset. Hebben jullie ook deze ervaring? Of is de mijne stuk?

Heeft met scherm kantelen te maken.
Je moet ook niet zo schuin door de bochten gaan dan raakt dat apparaat in de war :Y
 
Iemand een idee hoe ik dat bellen en/of opdrachten geven aan TomTom voor elkaar krijg ?
Als ik de button op het scherm in druk kan ik doen wat ik wil maar hij doet niets ?

Headset :Senas20 evo , Samsung s-10

Wat doe ik verkeerd ?

Kijk deze video even. (Google Now of Apple Siri zijn je vriend.)

 
Vandaag eerste rondje met de TT 550 af en toe wordt het scherm helemaal zwart lijkt wel of hij zichzelf reset. Hebben jullie ook deze ervaring? Of is de mijne stuk?

Systeempositie vergrendelen aan zetten in onderstaande link staat hoe je dat moet doen.

Het kan ook nog een problematische Bluetooth verbinding zijn. Meestal veroorzaakt door een niet ondersteund apparaat.
Of een BT apparaat dat even aan een herstart toe is.
 
Kun je wel bellen via Google Now op de telefoon zelf? (dus zonder verbinding met de Rider en headset)

Volgende test kun je bellen via de knop op de headset? (Dus nog zonder de Rider)

De bel knop op de Rider is doet eigenlijk hetzelfde als de bel knop op de headset.
Bij mij werkt het op het zowel via de Rider als met de knop op de headset als op de telefoon los gewoon hetzelfde.
(Ik vind het in praktijk alleen handiger om de knop op mijn headset te gebruiken)


Of heb je een iPhone? Daarmee werkt de BT verbinding sinds de iOS 13 update niet optimaal.
(TomTom is bezig met een update.)
 
Ik heb het hier ook aan het werk, krijg pas na een seconde of twee een ‘plong’ via de Midland headset dat Siri aktief is om te kunnen bellen.

Ik schakel eerst mijn headset in voor de koppeling met mijn iPhone en dan pas klik ik de tt550 op de houder waarna de tt550 als laatste gekoppeld wordt.
 
Laatst bewerkt:
Bij de iPhone zal de volgende beloofde Update van de Rider verbetering geven op het gebied van de BT koppeling met de iPhone.
(Er schijnt nu vertraging door Corona te zijn)
 
Ik krijg ook oproepen niet aangevinkt in mijn bluethoot instellingen van mijn Sena in telefoon ???
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200420-114800_Settings.jpg
    Screenshot_20200420-114800_Settings.jpg
    116 KB · Weergaven: 6
Gisteren voor het eerst een flink stuk wezen rijden met de 550 en ben er erg content mee. Kwam vrij dichtbij huis al op weggetjes waar ik nog nooit eerder ben geweest en zo ging dat verder tot in Duitsland en weer terug. Nog wel even op zoek naar een manier om de 550 wat hoger te monteren, want merkte nu dat ik toch iets te ver naar beneden moest kijken.

Bij de iPhone zal de volgende beloofde Update van de Rider verbetering geven op het gebied van de BT koppeling met de iPhone.
(Er schijnt nu vertraging door Corona te zijn)
Dit was voor mij dan wel een grote ergernis. Bluetooth koppeling werkt bij mijn iPhone echt voor geen meter.
 
Gisteren voor het eerst een flink stuk wezen rijden met de 550 en ben er erg content mee. Kwam vrij dichtbij huis al op weggetjes waar ik nog nooit eerder ben geweest en zo ging dat verder tot in Duitsland en weer terug. Nog wel even op zoek naar een manier om de 550 wat hoger te monteren, want merkte nu dat ik toch iets te ver naar beneden moest kijken.


Dit was voor mij dan wel een grote ergernis. Bluetooth koppeling werkt bij mijn iPhone echt voor geen meter.
Schrijf ook elke keer dat de kronkelroute optie perfect werkt, waar ik woon dan. Leuke wegen waar ik niet eerder aan gedacht heb.
Geen idee hoe het in stedelijke gebieden zoals in het westen is, maar daar kom ik nooit met motor dus daar heb ik geen enkele ervaring.
 
Helaas heb ik dezelfde ervaring met de 550 en een instabiele Bluetooth verbinding.
Lijkt er op dat het een productie/software fout van TomTom is.

Nope, Apple heeft dit veroorzaakt met de iOS 13 update. (als je terug gaat naar iOS12 werkt het wel goed)
TomTom is bezig met een Update.
 
Ik ben van plan een TT Rider 550 aan te schaffen. Momenteel heb ik Garmin Zumo 345 LM in combinatie met een Cardo Scala Rider QZ en ik ben daar matig tevreden over. Al jaren een haat-liefde verhouding met de Zumo's. Voor mij moet het simpel zijn. Geen zin om uren achter de laptop te zitten om routes in te plannen en vervolgens op het apparaat te moeten zetten. Ik ben er gewoon niet handig in. De TT Rider 550 lijkt me echt iets voor mij :)

De Scala Rider werkt best goed, alleen lukt het me niet om telefoon en navigatiesysteem tegelijkertijd te koppelen. Ik heb dat weleens gedaan, maar toen viel de verbinding met de Zumo weg zodra ik een telefoongesprek binnenkreeg of muziek ging luisteren. Ik vraag me daarom af of ik niet beter een ander communicatiesysteem kan aanschaffen en welke zou dat dan moeten zijn? Ik hoef niet met andere motorrijders te communiceren en ik rijd altijd solo, dus dat is makkelijk. Geluid moet van goede kwaliteit zijn en een FM radio lijkt me leuk voor de langere ritten. Kunnen jullie me iets aanbevelen?
 
Ik ben van plan een TT Rider 550 aan te schaffen. Momenteel heb ik Garmin Zumo 345 LM in combinatie met een Cardo Scala Rider QZ en ik ben daar matig tevreden over. Al jaren een haat-liefde verhouding met de Zumo's. Voor mij moet het simpel zijn. Geen zin om uren achter de laptop te zitten om routes in te plannen en vervolgens op het apparaat te moeten zetten. Ik ben er gewoon niet handig in. De TT Rider 550 lijkt me echt iets voor mij :)

De Scala Rider werkt best goed, alleen lukt het me niet om telefoon en navigatiesysteem tegelijkertijd te koppelen. Ik heb dat weleens gedaan, maar toen viel de verbinding met de Zumo weg zodra ik een telefoongesprek binnenkreeg of muziek ging luisteren. Ik vraag me daarom af of ik niet beter een ander communicatiesysteem kan aanschaffen en welke zou dat dan moeten zijn? Ik hoef niet met andere motorrijders te communiceren en ik rijd altijd solo, dus dat is makkelijk. Geluid moet van goede kwaliteit zijn en een FM radio lijkt me leuk voor de langere ritten. Kunnen jullie me iets aanbevelen?

Geluid van goede kwaliteit neem je denk ik het beste een Freecom 4 met JBL.
Zie ook onderstaande link voor je keuze:

 
Geluid van goede kwaliteit neem je denk ik het beste een Freecom 4 met JBL.
Zie ook onderstaande link voor je keuze:


Top! Had ik nog niet gezien, zit al een halve dag te zoeken en wist niet wat ik moest kiezen. Nu in 5 minuten klaar :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan