TomTom Rider 550

Volgens TomTom Support zou de Sena s20 dus moeten werken maar in de praktijk dus blijkbaar niet. Mijn vraag; is er iemand die de interphone F5 probleemloos heeft werken samen met de rider 550? Volgens tom tom zou het moeten werken, maar hoe is dit in de praktijk?
 
Ik heb ervaring met de interphone Tour en de Rider 550.
Deze combinatie werkt goed tot dat je de intercom gaat gebruiken.
Bij een navigatie aanwijzing wordt de intercom onderbroken. Her connectie werkt alleen als de andere rijder dichtbij is.
Ik verwacht hetzelfde probleem bij de F5.
(Ik gebruik nu een extra BT adapter naar FM zender. Via de FM radio van de interphone luister ik naar de navigatie instructie. Google Now gebruik ik niet. )
 
Ik heb altijd de 400 gehad in combinatie met Android gsm en Sena 30k. Ging perfect eenmaal ik na hoop geprul de juiste koppelingsmethode gevonden had.

Nu de overstap naar de 550 gemaakt en het is weer van dat.
Ik heb nochtans het gekende filmpje gevolgd.
Is dat nu zo moeilijk dat eens deftig en simpel voor mekaar te krijgen met Bluetooth.

Set-up:
TomTom Rider 550
Xiaomi 9T Pro Android
Sena 30k

Doel:
Muziek via gsm op Sena (gebruik ik zelden, maar moet lukken).
Gpsinstructies via TT Op Sena (moet altijd voorkeur krijgen).
TomTom moet data krijgen via gsm om zo flitsers,...te ontvangen.
Op de TomTom moet komen wie me belt, als het kan de berichten weergeven en dan voorlezen via de Sena.
Geen prioriteit maar als Google Assistant zou kunnen werken is dat mooi meegenomen. Dit door op dat icoontje te tikken op de TT.

Zie screenshots zoals op de gsm de verbindingen zichtbaar zijn. Daar moet mss op eentje al contact sharing uit staan? Op welke, TT of Sena?
Ik heb ook al zitten spelen met die ADPD hogere of lagere kwaliteit setting, maar dat maakt geen verschil.

Iets klopt sowieso niet. Heb geen Datasharing tussen gsm en TT.
Zie volgend filmpje.
Heb de indruk dat het de verbinding met de gsm is die de hele tijd wegvalt.
Als ik ga rijden heb ik alleszins wel perfect de gpsinstructies.

Kan iemand me stap voor stap de volgorde geven wat ik moet koppelen EN aangeven wat ik als wat moet koppelen?
Je kan namelijk gps koppelen, smartphone koppelen via de TT of vanuit de Sena.
Je kan 2de smartphone koppelen.
Je kan muziekplayer koppelen.

Ben kortbij de Sena buiten flikkeren.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2020-04-21-21-11-12-928_com.android.settings.jpg
    Screenshot_2020-04-21-21-11-12-928_com.android.settings.jpg
    59,9 KB · Weergaven: 8
  • Screenshot_2020-04-21-21-11-07-753_com.android.settings.jpg
    Screenshot_2020-04-21-21-11-07-753_com.android.settings.jpg
    69,8 KB · Weergaven: 7
Ik mag aannemen dat je de koppeling gedaan hebt zoals sena dit aangeeft
Euh, zeg me eens hoe zij het zeggen?
Met de 400 was dit duidelijker.
Toen heb ik die gps als gps gekoppeld.
De smartphone als music player.
En dan de smartphone met de TT en die kreeg dan toegang tot bellen, contacten en data.

Nu zit het anders doordat de TT per se met die QR code wil koppelen.
 
Ik heb altijd de 400 gehad in combinatie met Android gsm en Sena 30k. Ging perfect eenmaal ik na hoop geprul de juiste koppelingsmethode gevonden had.

Nu de overstap naar de 550 gemaakt en het is weer van dat.
Ik heb nochtans het gekende filmpje gevolgd.
Is dat nu zo moeilijk dat eens deftig en simpel voor mekaar te krijgen met Bluetooth.

Set-up:
TomTom Rider 550
Xiaomi 9T Pro Android
Sena 30k

Doel:
Muziek via gsm op Sena (gebruik ik zelden, maar moet lukken).
Gpsinstructies via TT Op Sena (moet altijd voorkeur krijgen).
TomTom moet data krijgen via gsm om zo flitsers,...te ontvangen.
Op de TomTom moet komen wie me belt, als het kan de berichten weergeven en dan voorlezen via de Sena.
Geen prioriteit maar als Google Assistant zou kunnen werken is dat mooi meegenomen. Dit door op dat icoontje te tikken op de TT.

Zie screenshots zoals op de gsm de verbindingen zichtbaar zijn. Daar moet mss op eentje al contact sharing uit staan? Op welke, TT of Sena?
Ik heb ook al zitten spelen met die ADPD hogere of lagere kwaliteit setting, maar dat maakt geen verschil.

Iets klopt sowieso niet. Heb geen Datasharing tussen gsm en TT.
Zie volgend filmpje.
Heb de indruk dat het de verbinding met de gsm is die de hele tijd wegvalt.
Als ik ga rijden heb ik alleszins wel perfect de gpsinstructies.

Kan iemand me stap voor stap de volgorde geven wat ik moet koppelen EN aangeven wat ik als wat moet koppelen?
Je kan namelijk gps koppelen, smartphone koppelen via de TT of vanuit de Sena.
Je kan 2de smartphone koppelen.
Je kan muziekplayer koppelen.

Ben kortbij de Sena buiten flikkeren.


Rustaaaagggg

Het is niet zo lastig, koppel je headset met je tomtom (als gps of audio bron) koppel vervolgens je tel met je tomtom en alles zou moeten werken.
 
Je kan de handleiding heel eenvoudig op google vinden wel in het engels , moet er bij zeggen dat er verschillende koppelingen mogelijk zijn met dito voorrang.
Lees maar eens rustig
 
Je kan de handleiding heel eenvoudig op google vinden wel in het engels , moet er bij zeggen dat er verschillende koppelingen mogelijk zijn met dito voorrang.
Lees maar eens rustig
Graag link naar de juiste om te volgen, want ik heb al meerdere versies gevonden afhankelijk van de bron (Sena of TomTom)
 
Oef dat is van een Ferrari naar een Fiat panda overstappen... Ik test hele veel headsets maar dit is geen handige switch in mijn ogen.
Nou dat valt ook wel weer mee,zo best vond ik Sena toch niet !
Had alles netjes gekoppeld zoals TomTom aangaf,maar het liep gewoon niet...
Dan maar een Cardo...ben heel benieuwd :Y
 
Ik heb de combinatie;
TT550, Sena 10Upad (speciaal voor HJC helm) IPhone XR en alles werkt prima. Soms een probleem met verkeersinfo maar dat is vaak na enkele minuten weer opgelost en live. Geluid van TT is perfect, muziek wat ik afspeel van mijn Phone ook. Intercom en bellen op de motor gebruik ik niet.
 
Blijft een gedoe he dat bluetooth ?
Mijn Sena gaat in de verkoop en ik ga denk ik voor een Cardo packtalk..

ik ben ook opzoek naar een andere headset omwille van dat ik niet mijn muziek en gps tegelijk kan horen. omdat mijn headset maar 1 bluetooth kanaal heeft. ik had wel verwacht toen ik de tomtom aanschafte dat dit verbinden was en klaar maar niet dus
 
Je mag tegenwoordig netwerkbeheerder als beroep moeten hebben om alle gebruikers van de BT kanalen werkend aan elkaar te koppelen.
 
ik ben ook opzoek naar een andere headset omwille van dat ik niet mijn muziek en gps tegelijk kan horen. omdat mijn headset maar 1 bluetooth kanaal heeft. ik had wel verwacht toen ik de tomtom aanschafte dat dit verbinden was en klaar maar niet dus

Ik heb gisteren de TT Rider 550 besteld bij MrGPS en vandaag ontvangen. Bij Coolblue een Cardo Freecom 4 plus (op advies van de website van MrGPS) en ook deze kwam vandaag binnen. Ik had een Garmin Zumo 345 met een Cardo Scala Rider Qz en ik had vantevoren al wel bedacht dat die Scala Rider problemen zou gaan opleveren, omdat ik dat zelf al had ondervonden toen ik ooit eens twee apparaten tegelijk wilde laten werken, wat hopeloos mislukte. Ik heb altijd ruzie met die apparaten. Nu meteen maar goed gedaan.

Dus vanmorgen meteen de boel opgeladen en eerst maar eens de oude set van mijn helm afgehaald en de nieuwe erop gezet. (Shoei Neotec) Goed geluid! Zitten hele goede speakers in! Beetje geklungeld met de TomTom, wat heel makkelijk ging in vergelijking met de Zumo. Nu even wachten op mijn zoon, die gaat het op mijn motor monteren. Vrijdag hopelijk een leuke route rijden, zonder snekkies. We gaan het zien.
 
wat dacht je om gewoon bij sena te kijken dat is leidend toch

Daar staat nergens in welke volgorde dit best uit te voeren.
Daar staat nergens of ik nu moet gaan voor phone selective pairing, media selective pairing, gps pairing,...
Met andere woorden, wel duidelijk terug te vinden hoe ik elke gewenste pairing moet uitvoeren en welke er allemaal mogelijk zijn...
NIET welke ik best neem en in welke volgorde ik die best uitvoer.

Kan je dus aub de link even posten van waar dat volgens jou zo makkelijk uitgelegd staat?

Rustaaaagggg

Het is niet zo lastig, koppel je headset met je tomtom (als gps of audio bron) koppel vervolgens je tel met je tomtom en alles zou moeten werken.

En de muziek van de smartphone naar de headset? Moet dan toch ook nog een koppeling zijn van mijn smartphone naar de headset.
Jij negeert gewoon 1 koppeling, toch?
 
Volgens TomTom wel. En HSP gebruiken (Navigation / UI audio (HSP: lower quality) Dus A2DP uitzetten op de rider bij de PackTalk BT koppeling )


 
Ik heb hier 3 kanalen in gebruik...

Eentje voor de Midland headset in A2DP mode
Tweede voor de iPhone
Derde, staat verder niets bij...MyDrive?

55400368-1583-4E07-A0AA-C76B8FC8A48C.jpeg
 
Klopt van de Rider zie je twee koppelingen op de telefoon.
En natuurlijk de headset.

Op de headset 1x telefoon en 1x TomTom Rider.
Daarnaast gaat ook de intercom met andere headsets meestal via BT. Bij meer dan twee headsets wordt dit meestal een lus waarbij elke headset alleen is verbonden met de vorige en de volgende in deze lus.
Bij Packtalk en DMC wordt deze volgorde automatisch aangepast naargelang de afstand tussen de headsets en of er iemand bij de groep komt of de groep verlaat.
 
Klopt dan werkt het storings vrij!
Oké, als ik het niet 100% in orde krijg zal ik dit in het achterhoofd houden. Bedankt.

Straf toch, heb je voor ongeveer 1.000 euro aan producten in je handen...moet je nog toegevingen doen.
Hoe moeilijk kan het zijn voor de fabrikanten om dit wat gestroomlijnder te laten verlopen!?
Er zijn maar 2 GPS spelers die er toe doen, maar +- 5 headsetspelers en maar 2 smartphone besturingssystemen.
Stel je op elkaar in, of schrijf op z'n minst duidelijke handleidingen per product uit (mocht er verschil op zitten).
 
Terug
Bovenaan Onderaan