TomTom Rider 550

Nou, ik heb weleens de 550 in de meterkast geplaatst naast de WiFi router..en nog steeds de melding geen WiFi. 550 weer uit en aanzetten en pakt hem weer om door te gaan met het ophalen van kaartmateriaal. Geen sterker signaal te krijgen en misschien wel te sterk.... _O-

Over 6 maand ofzo weer nieuwe ronde nieuwe kansen...

Of gewoon via usb ophalen en klaar.
 
Nee dat heb je fout! Jij gebruikt het op de verkeerde manier.

Je koppelt als eerst je rider met je sena. Hier een voorbeeld met een zumo maar op de rider werkt dit het zelfde alleen ziet het er anders uit. Link

Vervolgens koppel je je smartphone met je sena. Hoe dat werkt zie je in het eerste deel van deze video. Link

Hierna stel je pas de verbinding in tussen de tel en rider met hulp van de daarvoor bestemde app.


En alles zou moeten werken. Let wel op dat je de audio overlay via de app of computer applicatie goed heb ingesteld.

Klopt deze volgorde wel dan ?
Volgens TomTom moet je eerst de Headset met telefoon koppelen,dan de Telefoon met TomTom en als laatste de Headset met TomTom , of is dit alleen met een Cardo ?

 
Laatst bewerkt:
Gaat weer klote met Bluetoooth verbinding !
TomTom gereset , kan ik niet inloggen op Mydrive ?Wel op telefoon maar niet op TomTom ?
Krijg de meldiing "Oeps. Er zijn problemen met de Toegang tot TomTom Service.Probeer het later opnieuw...
Iemand een idee ?
 
Even een vraag voor de Techneuten hierzo :+
Is een Verbinding tussen de TomTom en telefoon via Hotspot ook mogelijk via een Android telefoon ?
Of is dit alleen mogelijk tussen met een Iphone ?
Zoja : hoe pak ik dit aan ?
 
Uiteraard denk ik, waarom niet? Hotspot in je tel aanzetten en de 550 naar WIFI punten laten zoeken. Gegevens invullen en klaar ben je.
 
Ja, Hotspot kan ook maar dan werkt de koppeling met de MyDrive App niet. Dus niet bellen en geen Siri/Google Now.
Ook is het Dataverbruik iets hoger (ongeveer 1 MB per uur) En nooit updaten via Hotspot een kaart is meer dan 8 GB
(Er zijn ook mensen die een goedkoop 3G -> WiFi routertje op de motor hebben. Schijnt super goed te werken)

Bluetooth tethering net als bij de Rider 400 is ook een mogelijkheid. werkt ook zonder MyDrive App. Dus niet bellen en geen Siri/Google Now.
Dan is het data verbruik normaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: gjw
Bluetooth tethering net als bij de Rider 400 is ook een mogelijkheid. werkt ook zonder MyDrive App. Dus niet bellen en geen Siri/Google Now.
Dan is het data verbruik normaal.

Maar dan blijf je toch die Bluetooth verbinding houden met je telefoon ?Hoe werkt dat dan ?

Bellen & Google now ga ik toch niet snel gebruiken....
 
Laatst bewerkt:
BT verbinding met telefoon verwijderen. (op Rider en Telefoon)

Nieuwe verbinding maken en als de QR code komt de alternative optie onder in beeld kiezen.
BT Tethering aanzetten op de telefoon.

BT Tethering is een ander (ouder) BT protocol dat vaak stabieler werkt. Alleen zetten veel telefoons dit telkens weer uit i.v.m. beveiliging.
Op Android kun je hiervoor de app Blue Car Tethering voor gebruiken zodat dit weer goed werkt. Blue Car Tethering on Demand for Android - APK Download

Zie deze video voor het telefoon deel
 
BT verbinding met telefoon verwijderen. (op Rider en Telefoon)

Nieuwe verbinding maken en als de QR code komt de alternative optie onder in beeld kiezen.
BT Tethering aanzetten op de telefoon.

Zie deze video voor het telefoon deel
En deze verbinding is stabieler dan die met de QR-code ?
Zou fijn zijn als die verkeers info wel een keer zijn verbinding houd...
 
Heb je een iPhone of Android?

Een goede Android telefoon kan gewoon stabiel zijn.

Voor iPhone moet nog een update uitkomen voor dat deze weer stabiel wordt.
BT Tethering werkt behoorlijk stabiel ook op een iPhone.

WiFi HotSpot is de meest stabiele optie. (maar is lastiger met updates) (ook kan de telefoon zelf geen WiFi gebruiken als WiFi HotSpot aan staat)
 
Laatst bewerkt:
Heb je een iPhone of Android.

Een goede Android telefoon kan gewoon stabiel zijn.

Voor iPhone moet nog een update uitkomen voor dat deze weer stabiel wordt.
BT Tethering werkt behoorlijk stabiel ook op een iPhone.

WiFi HotSpot is de meest stabiele optie. (maar is lastiger met updates)
Android (Samsung s10)

Bluetooth koppeling blijft eruit gaan , ook met Bluetooh terering ???
Hoezo lastiger met updates ? Omdat je de Wifi dan weer moet over zetten ?
 
De BT Drivers van de Samsung Exynos CPU zijn niet optimaal. Qualcomm Snapdragon is een stuk beter.
Volgens mij moet BT Tethering met de app Blue Car Tethering (zie mijn update hierboven) gewoon stabiel zijn.

WiFi HotSpot is lastig i.v.m. wisselen en de telefoon kan zelf geen (Thuis)WiFi gebruiken als WiFi HotSpot aan staat.
 
Hallo ik heb wat pair tips vor de rider 550 op papier gezet, misschien hebben jullie er wat aan!

Pair tips TomTom Rider 550

*Zorg dat je mobiele bluetooth eerst uitstaat (niet gekoppeld is met ander apparaat).

*Koppel via MyDrive app, de koppeling duurt even! App niet afsluiten als hij gekoppeld is dus gewoon motor rijden met internet bundel aan.

*Zorg via je instellingen op je mobiel dat app niet in slaap stand gaat en zet je energie besparing uit.

*Wil de app niet pairen leeg de cache van MyDrive en probeer opnieuw.



Tom Tom Rider updaten Tips.

*Update niet vlak voor je wilt gaan toeren!

*Zorg dat je Tom Tom Rider aan netstroom aansluit als je wilt updaten.

*Leg je Tom Tom binnen goed bereik van het wifi netwerk.

* Als de update niet werkt zet de Tom Tom uit.

* Verwijder je eigen wifi netwerk uit de Rider 550 en probeer weer opnieuw in te loggen.

* Mocht bovenstaande niet werken reset je router dmv. Haal de stekker van je router eruit, probeer opnieuw!

*Check of je op je Tom Tom Rider is aangesloten is op MyDrive, opnieuw in en uit loggen kan helpen.

* Werkt boven genoemde niet. Zet de tomtom uit. Zet hem weer aan en knop +/-10 sec ingedrukt houden sluit de Tom Tom rider dan aan op de PC en via MyDrive update .

*Een grote update duurt wel een paar uren! Geduld is een schone zaak.



Rider 550 navigatie kan niet verbinden met mydrive (melding; oeps sorry geen verbinding)

* Let op! Volgens je rider 550 heb je wel wifi maar geen my drive. Vrijwel zeker werkt de wifi dan toch niet! Doe dan onderstaande.


*Verwijder je wifi op je Rider en maak een nieuwe wifi verbinding. Meestal werkt MyDrive nu ook weer. Anders opnieuw inloggen bij MyDrive.

*Zet Rider 550 uit en reset je wifi netwerk, start Rider weer op. Log opnieuw in MyDrive!

*Werkt dat niet! Reset de Rider dmv. Aan/uit knop 10 sec. ingedrukt houden. Dan weer inloggen.



Is er ook zoiets voor de TomTom 400? Ik mis ook wel de volgorde van aanmelden....Ik heb een TT400, Cardo Packtalk en een Moto G (Android) wat is de juistge manier van verbinden om navigatie te horen, muziek van mobiel te spelen, zien wie er belt en bellen?
 
Het filmpje hierboven gaat over de Rider 4X0. ;)
Vergeet vooral niet de app Blue Car Tethering te gebruiken. Blue Car Tethering on Demand for Android - APK Download
Anders sluit de Moto G steeds de BT Tethering verbinding.

De volgorde van Telefoon of Headset maakt voor de Rider 4X0 niet uit. (Heb ik tenminste nooit iets van gemerkt)

Voor de manier van koppelen van de Cardo Packtalk met de Rider en eventueel de telefoon moet ik je toch verwijzen naar Cardo. Ik heb zelf een andere headset en geen ervaring met de Cardo.
 
Laatst bewerkt:
Het filmpje hierboven gaat over de Rider 4X0. ;)
Vergeet vooral niet de app Blue Car Tethering te gebruiken. Blue Car Tethering on Demand for Android - APK Download
Anders sluit de Moto G steeds de BT Tethering verbinding.

De volgorde van Telefoon of Headset maakt voor de Rider 4X0 niet uit. (Heb ik tenminste nooit iets van gemerkt)

Voor de manier van koppelen van de Cardo Packtalk met de Rider en eventueel de telefoon moet ik je toch verwijzen naar Cardo. Ik heb zelf een andere headset en geen ervaring met de Cardo.

Ok dat filmpje heb ik nog niet gezien, Bluetooth Tethering app gebruik ik al, werkt goed.
 
Dag allemaal. Graag doe ik een duit in het zakje. Daarom heb ik zojuist een account aangemaakt.

Ik gebruik TT500/550 nu meer dan een jaar en herken veel van hetgeen in dit draadje benoemd is.

Wat net gezegd is, is voor mij een prima oplossing: Bluetooth tethering. Op die manier heb ik een storingsvrij verbinding tussen mijn telefoon en TT 500/550.

Ik kan het iedereen aanraden. Samsung A8 (Android). Tips: ik probeer het kort te houden.

De Tomtom sluit je thuis aan op je Wifi netwerk (als het lukt). Op die manier zorg je ervoor dat je TT helemaal up to date is en blijft. Ook kun je op die manier prima werken met de MyDrive app en de MyDrive web versie. Gebruik ze trouwens beiden, want beiden kennen elk hun voor- en nadelen.

Als je TT up to date is ga je met je TT en telefoon aan de slag. Doe dat zonder wifi in de buurt. Trek bv de stekker uit je router (je begrijpt wat ik bedoel: zorg ervoor dat jouw wifi geen verbinding kan maken). Zet je telefoon op Bluetooth Tethering. Dus niet alleen op Bluetooth. Op deze manier maakt je TT verbinding met je telefoon en vervolgens ook met internet om bv verkeersinformatie en flitsers te melden.

Ook is het belangrijk om op je telefoon je gps aan te zetten. En denk eraan om ook de MyDrive app aan te zetten (nee gaat niet vanzelf). Beiden aanzetten wanneer je gast rijden dus.

Zo kun je ook Flitsmeister gebruiken. Handig! Flitsmeister communiceert met je TT via je Bluetooth Tethering verbinding. Ook gebruikt het je GPS verbinding die je aan hebt staan. Koppel je TT aan Flitsmeister (via het instellingen menu van Flitsmeister).

In MyDrive (app en web) kun je bij instellingen aangeven dat Flitmeister toegang moet krijgen tot MyDrive. Dat is noodzakelijk om de meldingen van Flitsmeister te zien op het scherm van je TomTom. MyDrive op je telefoon fungeert dus alleen maar als een soort doorgeefluik.

Samengevat: Het klopt dat je wifi (voornamelijk) gebruikt om je TT up to date te houden. Onderweg gebruik je een Bluetooth Tethering verbinding tussen je TT en telefoon. Zet onderweg de GPS van je telefoon aan. Installeer en gebruik onderweg de MyDrive App. Activeer deze app voordat je gaat rijden. Eventueel aangevuld met Flitsmeister. Zorg ervoor dat Flitsmeister toegang krijgt tot de MyDrive app. Je rijdt/ navigeert op je TomTom en gebruikt de telefoon (zoals hier beschreven) om informatie te ontvangen en door te sturen naar je TomTom.

Dat was het wel even voor nu denk ik O-). Hopelijk is iemand hiermee geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: ik bouw routes in MyRouteApp waarbij ik een pauze stop of tankstation een andere kleur geef + een naam (ipv standaard kleur en adres). Tijdens het rijden zou ik deze tankstops en pauze punten graag willen zien op mijn TT 550, maar ik weet niet hoe. Natuurlijk kan ik de kaart opknippen naar deze punten, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt.
 
Naast de .GPX 1.1 ook de .OV2 (POI) downloaden in MRA.

Deze OV2 vervolgens inladen in MyDrive (web)
Ga naar TomTom MyDrive en log in met hetzelfde account waarmee jou TomTom Rider is aangemeld bij TomTom Services.
Open In de Menu balk Mijn Plaatsen en klik op POI-Bestanden Kies Importeer POI-Bestand
Klik op het OV2 bestand dat je wilt toevoegen. En klik op “Open” Klik op “Importeer”.

Dan voor het rijden op de Rider zelf de POI's zichtbaar maken op het scherm.
Klik linksonder in beeld op het Menu (met 4 puntjes) Ga naar “Instellingen” Ga naar “Uiterlijk” Open “> Toon POI-listen op kaart” Zoek tussen de POI-Lijsten jou OV2 bestand en klik op “Verberg” achter dit bestand. Kies nu één van de vijf kleuren
 
Naast de .GPX 1.1 ook de .OV2 (POI) downloaden in MRA.

Deze OV2 vervolgens inladen in MyDrive (web)
Ga naar TomTom MyDrive en log in met hetzelfde account waarmee jou TomTom Rider is aangemeld bij TomTom Services.
Open In de Menu balk Mijn Plaatsen en klik op POI-Bestanden Kies Importeer POI-Bestand
Klik op het OV2 bestand dat je wilt toevoegen. En klik op “Open” Klik op “Importeer”.

Dan voor het rijden op de Rider zelf de POI's zichtbaar maken op het scherm.
Klik linksonder in beeld op het Menu (met 4 puntjes) Ga naar “Instellingen” Ga naar “Uiterlijk” Open “> Toon POI-listen op kaart” Zoek tussen de POI-Lijsten jou OV2 bestand en klik op “Verberg” achter dit bestand. Kies nu één van de vijf kleuren

Bedankt en ik volg je helemaal top aan het laatste zinnetje: krijg je door het te 'verbergen' te zien? Klinkt als de omgekeerde wereld :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan