TomTom Rider 550

Ik dacht dat het ook mogelijk was de “snelle instellingen” naar eigen voorkeur aan te passen, maar dit blijkt niet mogelijk of zie ik iets over het hoofd?
 
Wellicht is de vraag eerder gesteld, maar kon nog geen antwoord vinden:

Ik heb de Rider 550 en een vriend een 450. Vrijwel altijd als we dezelfde route inladen (die ik via mydrive maak) dan hebben we verschillende aankomsttijden / kilometers. Meestal komt dit doordat net een van de 2 iets oudere kaarten heeft of een hem via zijn telefoon ook netwerk laat gebruiken. De route is soms ook net even wat anders waardoor je in een groep wel eens elkaar kwijt kan raken.

Is het mogelijk om een route van mydrive vast te leggen, en dat de tomtom dus niet meer berekend wat de route wordt, maar gewoon hem aanhoud zoals ik hem maak? Ik dit geval zouden we altijd samen dezelfde route hebben ongeacht het type rider navigatie?

Ik maak meestal mijn routes op mydrive en kies ik voor snelste route en maak ik allemaal tussen puntjes ("voeg tussenstop toe") om zo verschillende mooie bochten te pakken. En soms verschuif ik de route ook met de muis op de desktop.
 
Als je de route als ITN route laad is de kans op verschillen heel groot.
Door de route als Track op de Rider te zetten minimaliseer je de verschillen door route voorkeuren en kaartverschillen. (Gewoon met het schuifje sync in MyDrive)

Als extra kun je de originele track punten in beeld krijgen d.m.v. “GPX Track 2 OV2” of “Load Track”. (Met de laatste kun je ook snel de Track(s) en OV2(op meerdere Riders zetten.)
Verschillen tussen de blauwe navigatie lijn en de geplande route zijn zo snel zichtbaar.
 
Als je de route als ITN route laad is de kans op verschillen heel groot.
Door de route als Track op de Rider te zetten minimaliseer je de verschillen door route voorkeuren en kaartverschillen. (Gewoon met het schuifje sync in MyDrive)

Als extra kun je de originele track punten in beeld krijgen d.m.v. “GPX Track 2 OV2” of “Load Track”. (Met de laatste kun je ook snel de Track(s) en OV2(op meerdere Riders zetten.)
Verschillen tussen de blauwe navigatie lijn en de geplande route zijn zo snel zichtbaar.

Bedankt voor de info.

Omzetten van OV2 met POI is handig om de route weer op te pakken.
Route omzetten in track my sync knopje op mydrive werkt inderdaad goed en gebruikte ik al.
Routes deelde ik nu nog (GPX) via whatsapp zodat een maat van mij ze via bluetooth naar de Rider 450 stuurt. Misschien kan ik beter de route in mijn Tomtom inladen, dan op de Rider 550 naar Huidige trakc gaan --> deel track --> sd kaart pakken erop zetten --> inladen in Rider 450? Of zou dit geen verschil maken?
 
Even een waarschijnlijke simpele vraag over de tt550
als ik een track download van motorroute.net die dan netjes in mijn tomtom komt.
Dan wil ik de route rijden maar heb dan een probleem ik wil namelijk niet de route vanaf het startpunt rijden maar gewoon ergens voor mij het dicht bij zijnde punt instappen.
Ook al ben ik op de route hij blijft het begint punt pakken. hoe doe je dat om het te wijzigen.
 
@Roadrider ?

Liefst heb ik daar de instelling voor helderheid onder de sneltoets.. gaat zeker weer niet? :')
Sorry, de Rider heeft geen sneltoetsen en voorkeursprofielen.


Bedankt voor de info.

Omzetten van OV2 met POI is handig om de route weer op te pakken.
Route omzetten in track my sync knopje op mydrive werkt inderdaad goed en gebruikte ik al.
Routes deelde ik nu nog (GPX) via whatsapp zodat een maat van mij ze via bluetooth naar de Rider 450 stuurt. Misschien kan ik beter de route in mijn Tomtom inladen, dan op de Rider 550 naar Huidige trakc gaan --> deel track --> sd kaart pakken erop zetten --> inladen in Rider 450? Of zou dit geen verschil maken?

Nee maakt geen verschil. Gewoon in één keer op beide Riders zetten met LoadTrack.

Even een waarschijnlijke simpele vraag over de tt550
als ik een track download van motorroute.net die dan netjes in mijn tomtom komt.
Dan wil ik de route rijden maar heb dan een probleem ik wil namelijk niet de route vanaf het startpunt rijden maar gewoon ergens voor mij het dicht bij zijnde punt instappen.
Ook al ben ik op de route hij blijft het begint punt pakken. hoe doe je dat om het te wijzigen.

Bij het starten van de track vraagt de Rider of je een route wil maken naar Start of het dichtstbijzijnde punt. Je moet dan wel de track opnieuw starten als je bij het einde bent om weer verder te gaan bij start.

Als je echt een ITN Route gebruikt dan kun je onder Huidige Route de volgorde van de Stops aanpassen. Dit kan echter veel werk zijn. Kun je beter de route synchroniseren via MyDrive als track.
 
Dat klopt dat de rider dat vraagt ik kies voor dichtbijzijnde punt en wat zie ik vervolgens dat hij gewoon naar het startpunt navigeert.
 
Goedenavond, ik heb net een tomtom rider 550 aangeschaft voornamelijk om wegen te ontdekken zonder constant hetzelfde rondje te rijden/ bekende wegen te rijden wat ik nu doe. Ik ben dus wat routes aan het maken om te gaan rijden met de spannende route functie in MyDrive op de laptop. Nu is er een optie "synchroniseer als een track..." en ik ben een volledige leek in gebruik van navigatie op de motor, wat houdt deze optie in?

Nog tips & tricks van mensen om op te letten met het gebruik van?
 
Goedenavond, ik heb net een tomtom rider 550 aangeschaft voornamelijk om wegen te ontdekken zonder constant hetzelfde rondje te rijden/ bekende wegen te rijden wat ik nu doe. Ik ben dus wat routes aan het maken om te gaan rijden met de spannende route functie in MyDrive op de laptop. Nu is er een optie "synchroniseer als een track..." en ik ben een volledige leek in gebruik van navigatie op de motor, wat houdt deze optie in?

Nog tips & tricks van mensen om op te letten met het gebruik van?
Daarmee wordt jouw route(track) automatisch naar je TT gestuurd zodra je TT verbinding met internet heeft.
 
Goedenavond, ik heb net een tomtom rider 550 aangeschaft voornamelijk om wegen te ontdekken zonder constant hetzelfde rondje te rijden/ bekende wegen te rijden wat ik nu doe. Ik ben dus wat routes aan het maken om te gaan rijden met de spannende route functie in MyDrive op de laptop. Nu is er een optie "synchroniseer als een track..." en ik ben een volledige leek in gebruik van navigatie op de motor, wat houdt deze optie in?

Nog tips & tricks van mensen om op te letten met het gebruik van?

Deze optie zet de route heel gedetailleerd op de Rider via de Cloud. (WiFi of 4G op telefoon en BT
Op de Rider moet dan hetzelfde MyDrive account zijn ingesteld.

De track komt dan in mijn routes te staan
 
Ja, maar wel met heel veel routepunten. Hij volgt dan letterlijk het spoor en houdt geen rekening met tussenstops of hoofdinstellingen van je systeem.
 
Eventueel kun je ook voordat je op rijd drukt zelf een punt op de kaart aanklikken waar je de track wil beginnen.

Ga het even heel stom uitleggen wat ik doe. ik heb via Motor routes.net de koekstads rit 2007
lang , op mijn tomtom gezet


Nu laad ik de route en rijd feitelijk naar de route op een punt dat voor mij ideaal is
Als ik dan de route wil beginnen stuur deze mij steevast naar het begin punt, al zeg ik dichtsbij zijnde punt

ik kan wel op de route gaan staan ook eens gerpobeeerd dan laad ik de route en hij ziet niet dat ik op de toute ben en hoppa naar het begin punt


Ik wil dus eigenlijk altijd een route met mijn eigen begin punt , neem aan dat iedereen dat doet
 
Alles goed aangesloten met sena srl en nieuwe 550. manueel via Rider instellingen BT alles aangesloten en werkt perfect. Echter krijg ik geen telefoonknop en ook geen meldingen inkomende oproep op mijn Rider. Verder werkte het perfect. Moet via de app. Ik de app opnieuw op telefoon gesignaleerd, want oude liet geen aansluit programma zien. Krijg ik slechts het stappenplan welke ik zelf ook al had uitgevoerd om verbindingen te maken. Geen aansluit knop Of zoiets. was het nu zo moeilijk voor TT om als alles goed is aangesloten dan ook smartphone berichten te laten binnenkomen? Het schuifje staat naar laat berichten toe.
 
Ga het even heel stom uitleggen wat ik doe. ik heb via Motor routes.net de koekstads rit 2007
lang , op mijn tomtom gezet


Nu laad ik de route en rijd feitelijk naar de route op een punt dat voor mij ideaal is
Als ik dan de route wil beginnen stuur deze mij steevast naar het begin punt, al zeg ik dichtsbij zijnde punt

ik kan wel op de route gaan staan ook eens gerpobeeerd dan laad ik de route en hij ziet niet dat ik op de toute ben en hoppa naar het begin punt


Ik wil dus eigenlijk altijd een route met mijn eigen begin punt , neem aan dat iedereen dat doet
Ik wel als ik een route van het web pluk verplaats ik het begin punt naar een voor mij gunstige start plek. En doe dat met mra
 
Ga het even heel stom uitleggen wat ik doe. ik heb via Motor routes.net de koekstads rit 2007
lang , op mijn tomtom gezet


Nu laad ik de route en rijd feitelijk naar de route op een punt dat voor mij ideaal is
Als ik dan de route wil beginnen stuur deze mij steevast naar het begin punt, al zeg ik dichtsbij zijnde punt

ik kan wel op de route gaan staan ook eens gerpobeeerd dan laad ik de route en hij ziet niet dat ik op de toute ben en hoppa naar het begin punt


Ik wil dus eigenlijk altijd een route met mijn eigen begin punt , neem aan dat iedereen dat doet

Heb je toevallig een .ITN route op de Rider gezet? Dan is dit normaal.

Als je .GPX versie gebruikt wordt deze geladen als track en kun je ook bij het dichtstbijzijnde punt starten.
 
en ook alles resetten en opnieuw installeren hielp niet..
Welke telefoon heb je?

iPhone ben ik bang dat je beter op de volgende update kunt wachten.

Android de telefoon moet met de app gekoppeld worden via de QR code op de Rider.
Eerst de BT instellingen wissen van de telefoon in de Rider en de Rider in de telefoon.
MyDrive app verwijderen. Beide een Reboot en de Rider een Drum Reset.
MyDrive app weer installeren. Daarna pas opnieuw pairen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan