Topkoffer sluit niet aan 1 kant

nomko

Experienced banned user
25 feb 2019
574
416
Beste forumleden,

Mijn topkoffer sluit aan 1 zijde niet meer af. Ik heb geen idee waar het aanligt of wat de oorzaak hiervan is maar zou graag een oplossing willen om dit euveltje te verhelpen mits dit te verhelpen valt. Iemand hier die dit eens meegemaakt heeft met zijn topkoffer voor een BMW R1200RT? Of iemand die dit probleem herkent en een oplossing hiervoor weet?

Bij voorbaat mijn dank.
Nomko
 

Bijlagen

  • IMG_20190722_065238.jpg
    IMG_20190722_065238.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20190722_065247.jpg
    IMG_20190722_065247.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20190722_065254 - uitleg.jpg
    IMG_20190722_065254 - uitleg.jpg
    77,8 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20190722_065254.jpg
    IMG_20190722_065254.jpg
    60,7 KB · Weergaven: 15
Grote kans dat er aan de achterkant (kant van de scharnieren) iets niet meer op z'n plek zit, óf dat er iets tussen de groeve in de weg zit waardoor de boel niet afsluit. Of je kan kijken of het mechanisme wat de deksel moet grijpen wel goed werkt, wellicht dat die gewoon op die kant niet goed pakt.

Je zou ook even foto's kunnen posten als 'ie open staat, van de binnenkant en de groeven, het mechanisme wat de deksel grijpt en de scharnieren aan de achterkant. Wie weet spot iemand dan wel wat.
 
Gast... welgeteld 8 mensen in dit draadje hebben een poging gedaan om iets behulpzaams te zeggen over je koffer. En maar 4 mensen hebben jou zogenaamd "bejegend en aangevallen"... voor zover je een beetje stangen een "persoonlijke aanval" kunt noemen.

Doe eens effe relaxed en, zoals je zelf zegt :

gggaaaaaaaaaaapppppppppppp.............. hou het ff ontopic.

Want je zit zelf veel meer op de off-topic posts te reageren dan op de mensen die het over je koffer hebben.

Dus post nou effe wat meer foto's van die koffer van je, want op die eerste foto's is gewoon niet genoeg te zien om uit te vogelen wat er mis is.
 
Manmanman...natuurlijk gelooft ie dat, en ook ik wil je erbij helpen, net als de andere leden hier.
Plaats nou maar eens wat detail foto's van je koffer, dan zien we meer.
Ik heb zelf een Givi topkoffer, is natuurlijk een ander model maar de werking zal niet veel schelen met die van jou.
 
En dan? Ga je me helpen in plaats van mij hier de les te lezen??? Geloof je dat zelf?

Waarom zou ik anders vragen of je foto's plaatst? 'tis niet dat ik die koffer van je nou zo mooi vind dat ik er persé meer foto's van wil zien. Ik vind zijtassen persoonlijk mooier. :P

Maar even serieus, kerel. De rest van die post was ook bedoeld als hulp, maar dan op een andere manier. Jij schiet zo hard in de verdediging dat alles er voor jou uit ziet als een aanval. Adem effe in, adem effe uit, relax.

En ga effe foto's van je koffer maken.
 
Waarom zou ik anders vragen of je foto's plaatst? 'tis niet dat ik die koffer van je nou zo mooi vind dat ik er persé meer foto's van wil zien. Ik vind zijtassen persoonlijk mooier.

En ga effe foto's van je koffer maken.

Prima, jij krijgt de foto's van me. Zal trachten er zoveel van te maken dicht en open, binnen en buiten.
 
Mooi, dan kijken we wat er nou aan de hand is. :t
Probeer het vandaag nog te doen, hopelijk staan de foto's er vanavond op. Zit er trouwens een limiet op de aantal foto's die je kan plaatsen, grootte weet ik (niet al te groot) maar weet dat er forums zijn die een beperkt aantal afbeeldingen toelaten.
 
Foto's van je topkoffer maken is goed. Daarnaast kun je ter lering ook het volgende doen:
  1. Pak iets fris te drinken
  2. leg je topkoffer naast een zijkoffer in de schaduw op tafel en ga zelf eens op je gemak kijken waarom de ene wel sluit en de andere niet
  3. Gevonden? Tijd voor bier/fris en een zelfschouderklopje
 
nomko

;)
Moet zeggen ze hebben gelijk moet zeggen steeds meer op meerdere forums zie ik het fenomeen meer en meer verschijnen ik heb een probleem los het op men legt het probleem bij een ander neer hoef ik zelf niet na te denken .

Zonder nadenken en zelf onder zoek en zonder onderbouwing en of foto's met enige onderbouwing van hoe en wat hoe en wat steek je hand in eigen boezem en denk na troost je je ben niet de enige vele zijn je voor geweest en vele zullen volgen

Is een top koffer geen rock sign :?
 
Willem, jij bent de enige die een constructieve bijdrage levert hier in deze topic. De rest is hier alleen maar om de boel op stang te jagen.

Om jou vragen netjes te beantwoorden (de rest kan in de stront zakken en hoeft ook nergens meer op te reageren) bij deze:

  1. de topkoffer vertoont geen schade aan binnen en buitenzijde
  2. de topkoffer sloot al niet goed toen ik de motor kocht
  3. er staan nergens spanning op
  4. scharnieren werken normaal
  5. slot werkt normaal
  6. alle 3 koffers zijn een paar maand terug nog overgespoten door @FZRene (heeft goed werk geleverd)
  7. koffer gaat makkelijk open en dicht (zie ook punt 3)
  8. alleen bij een flinke regenbui lekt er wat naar binnen maar geen emmers vol (enkele druppels meer niet en bij rijden meer als dan bij stilstand)

Dus dit is de stand van zaken. Als je er nog wat te binnen schiet Willem hoor ik het graag van je.
Even er van uit gaande dat je koffer op een plaat geklikt word, zit dat wel helemaal goed, zit er ergens een bolling waardoor iets tordeert? Als je de koffer op een vlakke tafel zet sluit de onderkant dan aan op de hele tafel? Die kofferschalen zijn vaak zo makkelijk van vorm te veranderen dat je het niet eens merkt dat het gebeurt. Mocht hij vlak aansluiten is het dan nog zo?
Vaak is het dom blijven kijken tot je wat opvalt.
 
:Y

Als je bij deze temperaturen zo'n koffer met losse deksel in de volle zon op een oneffen ondergrond hebt liggen en er zit nog iets van enig gewicht aan één kant, loop je kans dat zo'n plastic bakkie (met alle respect maar dat is het, ik heb ook 2 zij- en 1 topkoffer) krom trekt. Kan zelfs zijn dat de vorige eigenaar hem een keer misbruikt heeft door met slecht (dwz maar een kant) gesloten koffer een hele dag te rijden. Het is stuk hard plastic met een sluiting van 2 keer niks. Het is geen Samsonite of Delsey koffer voor in het ruim van het vliegtuig.
Je zou kunnen overwegen om hem van de motor te halen en wel goed dicht te drukken, te sluiten en morgen en overmorgen lekker in de zon te laten bakken.
Kans dat hij weer rechttrekt. Wel een keer de onder en een keer de bovenkant laten bakken.
 
Laatst bewerkt:
Het kofferdeksel heeft rondom 4 metalen lippen, zoiets:

1564210333475.png


De 4 lippen steken bij het sluiten van het deksel in een gleuf van het vaste deel van de koffer.
Door de vergrendeling te bedienen (de flap aan de achterzijde), wordt het deksel aan de 4 metalen lippen door een palletje in het vaste deel van de koffer dicht getrokken.
Het lijkt of 1 zo'n palletje in het vaste deel van de koffer niet meer werkt: met het deksel open kun je de flap bedienen en in de 4 gleuven kijken of het palletje beweegt.

Een rubber randje in het kofferdeksel drukt bij het juist sluiten tegen een opstaand randje van het vaste kofferdeel en zorgt voor waterdichte afsluiting.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan