tot 250 cc geen wegenbelasting,doorboven veel meer belasting

Zijn ze nou helemaal belazerd? :(
Dan moeten ze "fun"auto's ook zwaarder gaan bel;asten; die zijn toch alleen maar ter vermaak op de weg......
Maarrrrrr, dat durft het boeventuig van de VVD niet voor te stellen, omdat veel van hun electoraat kapitaalkrachtig genoeg is om zo'n spele-auto erop na te houden.....

Maar goed, liever zie ik dat de belasting op motoren blijft zoals hij is en dus nix luxe belasting :N
 
wat is dit nou voor onzin???wie the fuck rijdt onder 250???niet de mensen die de motor dagelijks gebruiken. die hebben of een tour buffel (1300cc) of meestaal een diversion of zo iets (min 600cc). wat is dat nou voor gelul? en inderdaad, motorrijden is al duur genoeg!
blijkbaar niet.

vind het wel een waardeloos voorstel, zoals eerder gezegd, de motor biedt zeer veel voordelen tov. de auto.

nja, zullen misschien wat meer motoren geschorst worden per jaar.
 
Laatst bewerkt:
Dit zou best weleens in plaats van het rekeningrijden voor motors komen.
Zo gaan ze dat blijkbaar compenseren lijkt mij.
Ik weet niet hoe lang het hier in Nederland nog duurt maar ik heb 1 geen zin meer in auto rijden
2 duurt niet lang meer en ik heb niks meer aan me motor hier in dit land.
De fun van het motorrijden in Nederland is bijna om en het wordt maar erger en erger
der wordt je al zo weinig gegung in het drukke verkeer.
En ja een in koekblik zit je droog en je hebt radio, verwarming en we nemen de auto al voor 500 metertjes rijden lijkt mij toch luxe ???

Rest nog emigreren uit dit land

Gewoon bahhhhhhhhhhhhhhh
 
Ach, neem nu eens het wetsontwerp rekeningrijden. Minister Eurlings heeft al een paar keer heel stellig verklaard dat motoren worden uitgezonderd. In het wetsvoorstel staat dat deze VOORALSNOG worden uitgezonderd.

Verder staan er op het knoeien met de gps-apparatuur straffen van 64.000 euro of een gevangenisstraf van maximaal 4 jaar. Deze straffen zijn zo hoog omdat er "voor de overheid grote financiële belangen op het spel staan". Hoezo? Ik dacht dat het rekeningrijden was bedoeld om de file's te verminderen en dat de weggebruiker niet méér, maar ánders gaat betalen. Of zou het dan tóch een manier zijn om de burger weer wat extra uit te melken?

Persoonlijk denk ik dat het bijhouden van al die kilometers (waar, op welk tijdstip, wat voor soort weg) veel ingewikkelder is dan een aan het kenteken gekoppelde houderschapsbelasting en dus gaat het systeem veel meer kosten. Dat moet dan toch wel door de weggebruiker worden opgebracht. Kortom; begin maar vast te sparen.
 
had je anders verwacht dan? Het gaat enkel om de pegels. En zoals zo vaak moeten we met zijn allen actie nemen, maar er is niemand die dat doet, omdat hij dan toch alleen staat.
 
Niks te vinden op de site van LCVM (wie had hier ooit van gehoord? :?), niks te vinden bij de VVD... klinkt ook een beetje als een bullshit verhaal... dus ik houd het op een hoax :W
 
Het is een luxe om een motor te rijden, geen noodzaak. Heel Europa gaat deze kant op dus ik zie niet in waarom wij als Nederland achter zouden blijven in dit systeem van wegenbelasting heffen.

Wereldvreemde lui die politici, was het niet zo dat de Burgman heel veel verkocht is aan file rijders?

Verder is het ook heel vreemd dat ze nu Europa erbij halen maar als het over de BPM gaat niet.
 
Mocht dit bericht waar zijn, gaan we dan straks met rekening rijden ook minder betalen als we meer rijden?? *O*
Als je immers te weinig rijdt ben je een luxe rijder en luxe moet belast worden (dacht trouwens dat de VVD nooit zo'n moeite met luxe had en dat dit meer een dingetje van de Pvda was)
 
ah dan zetten we de standaard op een fiat panda en dergelijke.
deze auto brengt je ook van a naar b.

alles groter en luxer dan een fiat panda is dus niet voor het werk alleen maar omdat de eigenaar het mooi vind.
dus keihard belasten.

en auto's motoren ouder dan 25 jaar die nu niks betalen het 5 dubbele laten betalen want het merendeel rijdt in een oltimer voor de fun.

nu nog wachten op een sex tax want tijdens het neuken adem je sneller en stoot je meer koolstofdioxide uit waardoor de poolkappen sneller smelten.
 
ah dan zetten we de standaard op een fiat panda en dergelijke.
deze auto brengt je ook van a naar b.

alles groter en luxer dan een fiat panda is dus niet voor het werk alleen maar omdat de eigenaar het mooi vind.
dus keihard belasten.

en auto's motoren ouder dan 25 jaar die nu niks betalen het 5 dubbele laten betalen want het merendeel rijdt in een oltimer voor de fun.

nu nog wachten op een sex tax want tijdens het neuken adem je sneller en stoot je meer koolstofdioxide uit waardoor de poolkappen sneller smelten.
Dan mogen ze trouwen wel goedkoper maken, iedereen weet toch dat het na het ja woord over is :P
 
1. jullie hebben deze regering gekozen, wil je dat er iets verandert, dan zul je ervoor moeten vechten. (democratisch dan, vooraleer ik beschuldigd word van aanzetten tot volksopstand)

2. In BE betaal je idd verkeersbelasting volgens Fiscale PK. (auto en motor gelijk)
AutoGids - De referentie voor alles over auto's

maar: vooraleer je een motor kunt in het verkeer brengen is nog een BIV nodig (belasting op in verkeerbrengen)
en die hangt af van het vermogen van de moto
AutoGids - De referentie voor alles over auto's

3. Keur het verdrag van Lissabon goed en dan is het mogelijk om uit de EU te stappen, en dan ben je gelijk verlost van die regelneven die hoog in hun invoren toren ons zuurverdiende belastinggeld zitten te verspelen met nutteloze voorstellen.
 
Ik kreeg laatst weer een acceptgiro voor de wegenbelasting. Ik mag deze keer netjes 76 euro overmaken, dat in tegenstelling van de 60 euro die het de keer daarvoor was. Nu moet dat dus nog meer gaan worden?? Het slaat dus nergens op dat het om een eenwording gaat. Het is weer zo'n vies spelletje van de nederlandse overheid om lekker weer geld van de burgers te stelen. Niemand heeft op een partij gestemd om de wegenbelasting te zien stijgen. Af en toe wordt ik echt aggressief van dit soort berichten.
 
Laatst bewerkt:
ah dan zetten we de standaard op een fiat panda en dergelijke.
deze auto brengt je ook van a naar b.

Mijn gedachte... tot 1400cc geen wegenbelasting voor auto's, daarboven veel meer belasting.

Niet huilen dat je geen caravan kan trekken... dat is luxe eh.

Oh, daar zitten natuurlijk de VVD-stemmers. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Tsja.

Belastingen....Het is blijft altijd moeilijk daar rationeel over te praten omdat het zo naar diefstal en oplichting riekt.

Maar in tegenstelling tot wat velen denken (of schrijven in de Telegraaf) is de belastingdruk in ons landje al een aantal jaren afgenomen! om recentelijk pas weer te gaan stijgen.

Van 40.2% in 1996 tot 37.9% in 2005 tot 39.5% in 2007.
Allemaal % van BNP.

Dat schiet dus weer op he? Krijgen we het eindelijk naar beneden en de laatste jaren stijgt de druk weer explosief! Alleen Italie heeft een grotere stijging gehad :X :X :X
En dat was nodig om Ducati en MV Agusta (terecht!) op de been te houden vermoed ik!

Hebben we dus reden tot klagen? Ik den khet wel ja!

Andere berekeningen laten zien dat de belastingdruk veel hoger is trouwens. Voor een rokende dubbelmodaalverdiener met eigen woning is het 67% volgens een andere econoom.

Vervelende cijfers.

Ik weet wel dat ik wel kan begrijpen dat er zoveel belasting betaald moet worden. Er moeten namelijk nogal wat mensen van betaald worden!

ik geloof er namelijk niet in dat het grootste deel van die binnengeharkte som wordt uitgegeven aan voorzieningen of zo.

Uiteindelijk ben ik al zover dat ik denk "linksom, rechtsom, van voren of van achteren, het maakt niet uit, ik wordt toch wel geplukt"
En kan er niet eens meer kwaad om worden.

Ergo; ik zie wel weer wat er door deze en gene in de politiek wordt verzonnen om motorrijders te laten betalen. Het is gewoon vervelend maar we zijn ineens op de radar gekomen (:"heee wat een leuke grote groep mensen met veel privileges! Wat nou minde3r betalen en gratis parkeren? Aanpakken die hap! En bovendien mag ikzelf toch al geen motor rijden van mijn verwaande kak-VVD-madam!")
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk ben ik al zover dat ik denk "linksom, rechtsom, van voren of van achteren, het maakt niet uit, ik wordt toch wel geplukt"
En kan er niet eens meer kwaad om worden.
idd, zo denk ik ook de laaste tijd.

Krijg je in een maatschappij waarin het credo is: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke....

(en dan maar lullen over normen en waarden, schei toch uit)
 
Dus ze gaan de belasting bij carbrio's, oldtimers ook om hoog doen want dat zijn ook pure luxe goederen. Wat zijn niet luxe goederen? Bijna iedereen kan met het openbaar vervoer, dus de auto is als ware ook een luxegoed. En al die hoge pieten die in bmw of volvo rijden die gesponsord wordt door ons is ook luxe.

alhoewel ik denk dat dit bericht niet waar is
 
Ik kreeg laatst weer een acceptgiro voor de wegenbelasting. Ik mag deze keer netjes 76 euro overmaken, dat in tegenstelling van de 60 euro die het de keer daarvoor was. Nu moet dat dus nog meer gaan worden?? Het slaat dus nergens op dat het om een eenwording gaat. Het is weer zo'n vies spelletje van de nederlandse overheid om lekker weer geld van de burgers te stelen. Niemand heeft op een partij gestemd om de wegenbelasting te zien stijgen. Af en toe wordt ik echt aggressief van dit soort berichten.


da's wel hoog, ik kreeg de mijne gister binnen, 54 euro(sv650S)
 
Terug
Bovenaan Onderaan