Oude Brikker
MF veteraan
Hoe werkt die traject controle dan precies?
Wat gebeurt er als je de eerste keer niet over die lus rijd en over de volgende weer wel
Ook omdat die kleine camera's erboven hangen, waar 'kijken' die naar?
Het systeem leest en herkent kentekens en berekent de tijd die ligt tussen het passeren van 2 opeenvolgende meetpunten.
Te korte tijd = harder dan 80 = bekeuring.
Ik rijd er elke dag.
Den Haag richting R'dam is het eerste portaal NA het betonviaduct voorzien van het 1e meetpunt in die rijrichting.
Het 2e meetpunt richting Terbregse plein hangt aan het laatste portaal voor je de fly over oprijdt.
In de andere rijrichting hangen de meetpunten op dezelfde portalen.
Ze zijn te herkennen aan het enigszins paarsige flitslicht dat je kunt zien, telkens als er een voertuig over de detectielus in het wegdek rijdt.
De automatische snelheidscontrole vindt dus tussen de portalen met de sensoren plaats.
Daarbuiten wordt je dus niet automatisch gemeten........
Ik rijd er altijd in 4, dan lukt het het beste de naald tussen de 80 en 85 te houden (althans tussen de meetpunten! Daarvoor en daarna GAS)
Wat heeft men bereikt met die 80 km-zone?
Niets anders dan het verplaatsen van de file buiten het betreffende gebied.
Veel paniek remmen vlak voor het 1e bord 80. Dat werkt een vlotte doorstroming niet bepaald in de hand......
Opdoeken dat systeem!