treitertraject Utrecht-Amsterdam vv

gasbaas

Die hard MF'er
25 apr 2010
296
0
Beusichem
Zijn er al mensen die (negatieve) ervaringen hebben op deze "landingsbaan", nu de trajectcontrole daar weer opgesteld staat?
 
Volgens mij is hij nog niet 'aan'. Hij is nog in de testfase. Mocht ie wel aan zijn, dan ga ik binnenkort een aantal acceptgiro's binnenkrijgen.
 
Treitertraject? Kun je die even uitleggen?

Is elke beperking in vrijheid treiteren? Of zijn alleen snelheidsbeperkingen dat? Je moet niet vergeten dat Nederlanders niet voor zichzelf kunnen beslissen... (oe ik generaliseer)
 
Ik tuf er elke dag heerlijk met 90 km/u overheen. Ik kom elke dag weer heerlijk relaxed op mijn werk/thuis. Moet je ook eens proberen.

Snelweg is toch oer en oer saai, of je nou 90, 100, 120 of 130 rijdt, allemaal een fuck aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik tuf er elke dag heerlijk met 90 km/u overheen. Ik kom elke dag weer heerlijk relaxed op mijn werk/thuis. Moet je ook eens proberen.

Snelweg is toch oer en oer saai, of je nou 90, 100, 120 of 130 200 rijdt, allemaal een fuck aan.

:^stupid

Op de A2 kan je even doortrekken en dan in zijn 3 of 4, 200 km/u bereiken daarna is er geen zak aan.
 
Treitertraject? Kun je die even uitleggen?

Is elke beperking in vrijheid treiteren? Of zijn alleen snelheidsbeperkingen dat? Je moet niet vergeten dat Nederlanders niet voor zichzelf kunnen beslissen... (oe ik generaliseer)

Als de overheid na jaren van files eindelijk een fatsoenlijk stuk alfalt neerlegt, die zelfde overheid loopt te propageren dat er Nederland voortaan 130km/h gereden mag worden op grote stukken snelweg, en dan vervolgens "stiekem" zo,n incasso traject aanlegt dan ben je in mijn ogen aan het treiteren,. Zo van "kijk eens wat een mooie brede asfaltstrook ligt hier, maar je mag lekker niet harder als 100, en we controleren je lekker over grote afstand met een pakkans van 100%". Dat stukje langs Vinkeveen waar iets met het milieu schijnt te zijn , daar kan ik me dan nog overheen zetten, maar de rest is Bullshit en onnodig.
 
Als de overheid na jaren van files eindelijk een fatsoenlijk stuk alfalt neerlegt, die zelfde overheid loopt te propageren dat er Nederland voortaan 130km/h gereden mag worden op grote stukken snelweg, en dan vervolgens "stiekem" zo,n incasso traject aanlegt dan ben je in mijn ogen aan het treiteren,. Zo van "kijk eens wat een mooie brede asfaltstrook ligt hier, maar je mag lekker niet harder als 100, en we controleren je lekker over grote afstand met een pakkans van 100%". Dat stukje langs Vinkeveen waar iets met het milieu schijnt te zijn , daar kan ik me dan nog overheen zetten, maar de rest is Bullshit en onnodig.
:^
Het schijnt dat jullie voor deze roverheid gekozen hebben... (ja ik ben Vlaming, bij ons is hetzelfde aan de gang)

Dus: zo vlug mogelijk de bevolking overtuigen dat de regels anders moeten.

Overigens: 100 km afleggen aan 300 km/u is véél minder saai dan aan 90 km/u.
 
...Volgens mij is hij nog niet 'aan'. Hij is nog in de testfase.....
Dat meende ik ook; anders wordt het een erg dure maand.
Wie weet wanneer die trajectcontrole wel ingaat ?

Het is goed dat ze de weg verbreed hebben; jammer vind ik dat je daar alleen nog rechts kunt inhalen.
Bijna niemand gaat nog naar rechts, het lijkt wel een nationale sport om links te hangen en vooral niet voorbij te gaan.
 
Treitertraject? Kun je die even uitleggen?
Iedereen weet dat snelheids"overtredingen" de enige manier van de roverheid zijn om op een veilige manier geld in het laadje te brengen.
Er worden regels ingevoerd waarvan iedereen weet dat iedereen ze overtreedt (het is zelfs niet erg dat ze overtreden worden). De roverheid maakt er dan een hele poeha rond (indoctrinatie), waardoor de mentaal minder bedeelden in de maatschappij achter het idee gaan staan en ervan overtuigd zijn dat de roverheid in hun belangen werkt (terwijl het enkel over de geldstroom richting roverheid gaat)
Is elke beperking in vrijheid treiteren? Of zijn alleen snelheidsbeperkingen dat? Je moet niet vergeten dat Nederlanders niet voor zichzelf kunnen beslissen... (oe ik generaliseer)

Beperkingen in vrijheid om een drogreden is gevaarlijk ja. Geef de roverheid een vingerkootje en ze pakken de rest van je arm. (systeem vleesmolen)
(zet vlug zijn alu hoedje op)
 
Of je koopt een of ander brak 125 cc motortje en je probeert met de neus op de tank 105 km/uur aan te tikken.
Dat kost je 500 euro voor een brommer, een op dertig voor de peut, drie kwartjes HSB en verzekering en je hebt veel lol op een stuk snelweg wat anders maar een verdraaid saai stuk asfalt is.

En wat denk je van binnendoor crossen? Slalom over de provinciale weg tussen de vrachtwaggels door?
 
Wat een verschrikking die A2, 5 banen breed en dan 100 rijden :') past goed bij alle 80 wegen die gedegradeerd worden tot 60 weg -O-
 
Laatst bewerkt:
idd kansloos gebeuren daar, denkje lekker veel ruimte/overzicht veilig genoeg en dan toch 100 :\ ik hou me wel iets in nu er misschien een traject ding is (lame traject controles)
 
Ik heb een maandje geleden eens op google gezocht, en toen kwam ik overal tegen dat het waarschijnlijk pas eind 2012 in zou gaan, en het tot die tijd testfase is. Nu zocht ik dat bericht dus weer, maar nu lees ik dat het al veel eerder gaat starten, waarschijnlijk al voor de zomer. Ik las zelfs ergens dat het 1 mei al gestart is, maar dan zouden er vast al mensen boetes binnen gehad hebben en ik heb er nog niemand over gehoord. Dus ik denk dat het oppassen geblazen is...
 
Geweldig.. Roverheid, I rest my case!

Je mag toch maar 100? Waarom ben je dan bang dat je een bekeuring krijgt? Je weet dat er een controle is dus hou je jezelf gewoon aan de snelheid? Wat is daar moeilijk aan?

Of rij je ook met +20km/h langs een flitspaal in de hoop dat hij het niet doet?
 
Geweldig.. Roverheid, I rest my case!

Je mag toch maar 100? Waarom ben je dan bang dat je een bekeuring krijgt? Je weet dat er een controle is dus hou je jezelf gewoon aan de snelheid? Wat is daar moeilijk aan?

Of rij je ook met +20km/h langs een flitspaal in de hoop dat hij het niet doet?

Lemmings.jpg


De snelheidslimieten zijn ooit compleet willekeurig gekozen en daarna slechts naar beneden aangepast ondanks beter asfalt, betere weginrichting, beter voertuigen en betere opleidingen.

iemand die snelheidscontroles ziet als wat anders dan belastinginningen vind ik een beetje wereldvreemd.
pakkans+sanctie op snelheidsovertredingen staan totaal niet in verhouding tot andere misgedragingen in het verkeer. Alleen omdat het makkelijk kan en lekker veel geld binnen harkt.
Als er een compleet geautomatiseerd rechts-inhaal-bekeur-systeem zou bestaan zou dat door de Spee's etc van deze wereld aangeprezen worden als essentieel voor de veiligheid en het milieu.
De rest van de politiek zou de euro's al weer zien binnenvloeien. Daar hebben ze geen enkel probleem mee. Behalve dat ze ze nog sneller kunnen laten wegvloeien....
|(
 
Als de overheid na jaren van files eindelijk een fatsoenlijk stuk alfalt neerlegt, die zelfde overheid loopt te propageren dat er Nederland voortaan 130km/h gereden mag worden op grote stukken snelweg, en dan vervolgens "stiekem" zo,n incasso traject aanlegt dan ben je in mijn ogen aan het treiteren,. Zo van "kijk eens wat een mooie brede asfaltstrook ligt hier, maar je mag lekker niet harder als 100, en we controleren je lekker over grote afstand met een pakkans van 100%". Dat stukje langs Vinkeveen waar iets met het milieu schijnt te zijn , daar kan ik me dan nog overheen zetten, maar de rest is Bullshit en onnodig.


Even hoor, maar voordat de overheid begon met de verbreding van de A2 was er afgedwongen door de provincie (met name Utrecht) dat de Vmax 100 zou zijn ivm met de luchtkwaliteit voor de omwonenden (???????).
Het was al bekend vanaf dag 1 voor de aanvang van de verbreding dat dit door een trajectcontrolesysteem zou gaan gebeuren, dit was er al in de oude situatie.
Voor elke af- en na elke oprit hangt zo'n rij camera's (makkelijk te zien aan de camera boven de vluchtstrook) wat voor de auto inderdaad 100 % werkt, werkt het systeem 0% voor de motor.

Helaas heeft de huidige (demissionaire) minister net niet op tijd het systeem weten te keren, zodat een normalere rijsnelheid van 120/130 km/h mogelijk zou zijn geweest.

Zolang GroenLinks maar niet als een regeringspartij wordt gekozen, (want die eisen direct de portefeuille Verkeer op en draaien alles met een motor er in de nek om) zal er de kans bestaan dat de snelheid als nog word aangepast.
 
Ik rij meestal binnendoor. Van Sloten naar Vleuten. Niet veel langzamer, en een stuk afwisselender.
 
Laatst bewerkt:
Ik tuf er elke dag heerlijk met 90 km/u overheen. Ik kom elke dag weer heerlijk relaxed op mijn werk/thuis. Moet je ook eens proberen.

Snelweg is toch oer en oer saai, of je nou 90, 100, 120 of 130 rijdt, allemaal een fuck aan.

HHm... vanaf een kilometer of 225 vind ik ook de snelweg toch een stuk minder saai worden hoor :P
 
Wat een verschrikking die A2, 5 banen breed en dan 100 rijden :') past goed bij alle 80 wegen die gedegradeerd worden tot 60 weg -O-
juist!

zoieso snap ik helemaal niks van die ideeën van onze regering..

ik bedoel, nog een ander voorbeeld dan die onnozele wegverbreding en snelheidsvermindering ( ook wel "geldhonden" genoemd in de volksmond ):

de dijken?....

om snelheid en geluidsoverlast van de motorrijders te voorkomen, zetten we er gewoon heel veel drempels neer.. |(

dat houd in dat vroeger, de motorrijders er met een constante snelheid langskwamen, sportief rijdend misschien in zijn 2 of 3.

en nu komen de motorrijders in de 2 langs, remmen af tot de ene drempel, halen daarna het gas helemaal door, remmen daarna weer vol voor de volgende drempel en halen opnieuw weer vrolijk aan..

in mijn ogen is dit alles niet "probleem oplossen", maar "problemen verschuiven" :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan