Je gaat je wel vermaken met een 125 maar met jouw postuur zou ik toch voor wat zwaarders gaan. Dat heeft ook als voordeel dat de keuze groter is want de 125cc markt is vrij schaars qua occasions.Dag, oriënteer me ook op een eerste trial. Heb nul ervaring op dat gebied. Ben zelf 186 en weeg 85 kilo. Is een 125cc dan verstandig of beter wat zwaarder kopen?
Ben zelf een baan thuis aan het bouwen dus is op een zwaar amateuristisch niveau rijden maar vind dat prima. Gewoon voor de leuk. Bedankt alvast!
Klopt, maar per merk toch wel verschil ondanks nieuw. Proefrijden is het devies.In mijn ervaring, hoe nieuwer de motor, hoe makkelijker hij rijdt.
Zeker stuk of 10 4RT's bij ons op de baan in Sleen, en ook nog een handvol Beta 4-takten, en volgens mij ook een Scorpa met een Yamaha blok als ik mij niet vergis. De Sherco 4-takten zijn ondertussen wel uitgestorven hier, die werden ook wel armverlengers genoemd ;-)Daar gaan we, ook de keus 2 of 4 takt.
4takt is meer om gras te maaien of om mee te werk te gaan maar zodra iets ook leuk mag zijn valt het af.
Daar voeg ik dan graag aan toe dat de Montesa dezelfde kenmerken heeft en bovendien ook beschikt over een probleemloze injectieToni mag niet mee doen, daarvoor dien je mens te zijn
Wij hebben een 4takt enduro gehad, en we hebben een 4takt trial (nu te koop).
Ik houd er zelf erg van dat een 2takt onderin juist tam is, ik vindt het vermogen makkelijker te doseren.
Ook vindt ik 4takt altijd wat logger, ze voelen wat zwaarder aan.
Ook mis ik een stuk beleving waardoor ik gewoon veel liever 2takt heb, daar is uiteraard niks rationeels aan.
Ik heb gewoon meer plezier op een 2takt en dat is wel het belangrijkste voor mij.
Wat betreft onze Beta 4takt, alleen al hoe makkelijk dat ding start, je hoeft de kickstarter maar te aaien en hij loopt.
Net zoveel vinden het vermogen juist prettig.
En natuurlijk geen brandstof mengen, geen "stank" en grote rookwolken, vet slaan of wat dan ook.
Dan is ie nog erg stil.
Dat was het serieuze verhaal.
Heb precies hetzelfde.Ik houd er zelf erg van dat een 2takt onderin juist tam is, ik vindt het vermogen makkelijker te doseren.
Ook vindt ik 4takt altijd wat logger, ze voelen wat zwaarder aan.
Ook mis ik een stuk beleving waardoor ik gewoon veel liever 2takt heb, daar is uiteraard niks rationeels aan.
Ik heb gewoon meer plezier op een 2takt en dat is wel het belangrijkste voor mij.
Inters I en II ;-)Geen sportklasse ? (Of hoe heet dat ook weer)
Ik was er ook, twee rondjes gedaan van de vier, tijdgebrek ;-) Maar idd, erg gezellig tussen de classic rijders. De sporen zijn makkelijker, door het gebrek aan beton, tot blauw geen opstapjes en het feit dat je door poorten van andere kleuren mag rijden. In Geel en Oranje rijden overigens een paar serieuze rijders rond op oude Honda TLR's!Zaterdag mee gedaan aan de classic trial wedstrijd in Nunspeet.
Ik kan dit iedereen echt aanraden.
Alle moderne motoren komen zover ik heb begrepen in 1 groep in de uitslag, dus voor het podium hoef je niet mee te doen.
Het is vooral erg gezellig, iedereen is erg behulpzaam en zo is dit ook ideaal voor als je eens aan een wedstrijd wilt proeven.
Classic trial zitten zeker in de "makkelijkere" sporen geen hindernissen en ik dacht dat er in zijn geheel geen beton in zit.
Dus ook ideaal voor iedereen.
Het witte spoor is voor iedereen met een beetje beheersing goed te doen.
En er rijden een partijtje gave motoren rond !
Je kijkt je ogen uit.
Ik denk dat jij echt wel welkom bent bij de Twinshocks met dat mooie apparaat! Zit er geen skidplate onder trouwens?En hij doet het !
Nu moeten ze voor mij nog maar even een speciale klasse met classic trial er bij doen