Trial

Kom dan alleen niet in de uitslag? op zich is dat ook niet heel interessant.
Er zit een maagdelijke bij alleen nog niet gemonteerd.
Ik hoop ook dat ik mezelf een beetje kan beheersen met deze.
Onderdelen zijn best lastig te krijgen, hij is nooit echt in Europa geleverd.
Ik zie geen voor of nadeel t.o.v. een TLR dus waarom niet? Gewoon even overleggen met Martien van CTN. Als je contact gegevens wilt stuur dan maar even een privé bericht ;-)
 
Aankomende zaterdag 1ste wedstrijd voor de wintercup op het mooiste terrein van Nederland *O*
Mijn motor loopt eindelijk goed en kwa houding begint het kwartje eindelijk wat te vallen.
Erg veel zin in, hopelijk komen er meer.
 
Even voor mensen die niet weten wat het mooiste terrein van Nederland is, waar is het ?

(Ik rijd in Nunspeet, ik dacht dat dat het mooiste terrein van NL was maar ik zie daar niets op de agenda staan 🤪 )
 
:+
Het is een cross en trial club hè.
In communicatie blinken ze niet uit, hebben ze ook geen tijd voor als ze specials uit moeten zetten.
 
hey hallo,
trial en de wens er wat mee te gaan doen komt zo nu en dan steeds weer terug in mijn motorleven.
Heb al een paar keer van die oefen speel sessies gedaan; ooit eens een avond op het UT twente terrein en een keer met een bedrijfsfeestje op een geïmproviseerde baan. Vond het elke keer super gaaf om te doen en een stuk veiliger dan keihard over een maisland of zandweg te blazen...

Nu begint het opnieuw te borrelen, want de beide zoons beginnen een beetje uit de PW te groeien ( 9 en 11 jaar, zit ook nog een meisje van 5 onder, dus die PW mag nog wel even blijven en een meisje van 15 boven, maar die heeft er niet zo heel veel mee) en nu de PW toch weer even op de operatie tafel ligt ben ik eens aan het orienteren voor wat groter speelgoed, maar als je dan ziet wat dat spul tegenwoordig allemaal moet kosten.... pfff
dan probeer ik het liever ook met een speeltje voor mezelf te combineren ;)
Heb een TLM200 op het oog en door zijn hybridevorm lijkt het me nog niet eens zo verkeerd om daar de jongens een beetje op te laten leren motor rijden en voor mezelf om de trial skills wat beter te oefenen .
ben al 45 jaar, dus heb geen super sportieve ambities meer, maar vind de controle en beheersing nog wat beter krijgen wel super leuk om te doen.
Ik las hier paar pagina's terug al dat een TLM wel lastig is om onderdelen bij te krijgen?
Het schijnt mogelijk te zijn om er een kenteken op te krijgen ( iemand daar ervaring mee) lijkt mij wel een plus om met zo'n hybride trial ook een klein stukje over straat te kunnen soms.
heb rondom het huis wel aardig wat ruimte en een kleine speelruimte inrichten om echt wat te gaan oefenen met trial is geen probleem, maar klein stukje over straat en paar trapjes of andere urban hindernissen opzoeken is natuurlijk ook wel grappig

dus eigenlijk paar concrete vraagstukken:
- is een TLM200 uberhaupt verstandig om beetje amateuristisch mee te gaan leren trialen, of kan je beter een montesa of beta gaan zoeken?
- leren motorrijden voor een 11 jarige op een TLM is dat te doen? of verkijk ik me op het formaat en gewicht? Hij hoeft er niet gelijk mee over boomstammen te kunnen springen ;) beetje bij huis rondjes rijden, simpele beheersings oefeningen in de trend van Gymkana achtige bochtjes, achtjes en slalommen vind ik een goed beginpunt; als ze de smaak echt te pakken krijgen, kan er altijd nog wat bij geschakeld worden.
 
Op Marktplaats is met enige regelmaat van alles te krijgen.
Voor mijn knullen begonnen we met 2 OSET's, waar ze met veel plezier op gereden hebben. (16" en 20")
Die behouden hun waarde heel goed.

De oudste (13) rijdt nu op een Sherco 125 uit 2005, die na veel onderhoud eindelijk goed is. Ik betaalde daar €1100,- voor, en heb er (onverwacht) voor €500,- onderdelen voor moeten kopen.

De Jongste (10) gaat op een Beta 80cc uit 2010 rijden. €1000,- voor betaald, en ook hier veel geld voor achterstallig onderhoud uitgegeven. (was van tevoren bekend, en is ook een beetje hobby)

Verder kocht ik laatst voor mezelf voor €700,- een GasGas uit 2003, in uitstekende staat. Paar nieuwe stickers er op, en wat afstelwerk, en dan heb ik daar een leuke reservemotor aan.

Persoonlijk heb ik liever geen kenteken, omdat dit toch allemaal weer extra kosten zijn. Rijden doe je gewoon op een officieel trial terrein van een club.

Geen ervaring met een TLM, maar een Beta/Sherco/GasGas zijn fijne motoren om op te leren. Niet te zwaar nemen, omdat het wel te kickstarten moet zijn. (125cc is wel de max). De motoren behouden hun waarde extreem goed, dus wees niet bang om geld uit te geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Allemaal goede argumenten, die ga ik zeker mee nemen.
Dat aan kicken had ik nog niet echt bij stil gestaan. Had verwacht dat een 2 T altijd wel te doen is...

Dank je
 
Voor die bedragen die jij nu noemt heb ik de afgelopen weken trouwens niks voorbij zien komen.
Onder de twee mile zag ik al helemaal niks en als t een beetje fris is, dan ruim boven de 3 en zelfs richting de 5 en dat gaat me toch wel iets te gortig voor weer een speeltje erbij.
 
Is wel seizoensgebonden. Soms maanden niks, dan ineens 5 tegelijk.

Momenteel is de spoeling wel erg dun, idd.
En wat te koop staat, is overpriced.

De enige die ik nu zou kunnen aanraden, is deze:

Nette prijs voor dat bouwjaar, en uiterlijke staat. Mocht de hobby op niets uitlopen, kun je deze motor altijd weer voor goed geld verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Ik heb een Beta Rev3 270 uit 2006.
Ik ben absoluut geen grote trial kunstenaar dus mijn mening zegt niet zoveel maar de motor bevalt me wel prima.
Op één ding na dan: de kickstarter die links zit, dat vind ik echt vervelend.
Maar niet zo vervelend dat ik een andere trialmotor ga zoeken 😀
 
Als je de technieken echt wil gaan leren kun je beter het beste kopen wat je kunt betalen.
Wil je puur voor de lol wat rond pruttelen voldoet een oudere ook prima.

Het is wel lastig wat knaps te vinden.

Sommige onderdelen voor een TLM zijn al echt lastig. Je kunt er best leuk mee spelen, maar als allrounder is het van beide ook weer net niks.
Ik wil er zelf ook van alles mee doen en de classic trial wedstrijden.
Een TLM is serieus minder gangbaar in Europa als een TLR.
 
Ik heb geen ervaring met dealers.
Je zou voor de grap kunnen vragen of ze een luchtfilter kunnen leveren.

Van de 220 weet ik van de oliesensor en zuiger dat ze lastig zijn.
Cmsnl heeft in ieder geval het 1 en ander.
 
Oh, als cmsnl het heeft, dan is t ook prima toch?

Ik kom normaal ook nooit bij dealers, maar soms is t wel de makkelijkste manier om aan je spullen te komen
 
Je moet gewoon wat creatiever zijn, harder zoeken en meer geduld hebben.
Een bestelling bij CMS doet er ook zomaar een paar maanden over.
Er rijden nog zoveel oude motoren met die problemen, zo bijzonder is dat nu ook weer niet.

Zo'n motor moet je wel uit liefhebberij nemen, tenminste dat is mijn mening.
Als je gewoon wilt rijden zou ik daarom iets jongere nemen.

Beta Rev3 en oudere Gasgas rijden er ook nog zoveel van rond, je zou verwachten dat onderdelen dan nog wel even lukt.
 
Dat is een goed punt.

Ik heb op zich niks tegen creativiteit, maar heb ook al niet bepaald een gebrek aan projecten.

Aan de andere kant wordt het niet mijn enige speeltje, dus als die af en toe stil staat is ook weer geen drama, maar heb zeer zeker geen zin om iets te kopen waar ik eerst een paar maanden aan moet sleutelen.
Heb de PW van de Kids nu al op de werkbank liggen, heb nog een fireblade staan die voor t voorjaar nog even grondig nagelopen moet worden en mijn Harley ligt half uit elkaar voor een grote beurt en subtiele face lift en dat is alleen voor de donkere avond uren, want in de weekenden ben ik overdag vooral druk met de afrastering vervangen van ons weiland, kortom, vervelen doe ik me niet heel erg snel...
 
Voor mijn Beta zijn onderdelen nog prima te verkrijgen, is het niet in NL dan wel in de UK.
Vorig jaar de waterpomp nog onder handen genomen (lekkage langs as verholpen en Jitsie kit voor hogere capaciteit gemonteerd).
 
Terug
Bovenaan Onderaan