Trial

Leuk man !
Gaaf dat jullie je geamuseerd hebben.
En je ervaring mbt. cilinderinhoud is dus conform verwachting.

De Beta heeft de kickstarter links.
Voor mij geen dealbreaker (anders had ik er zelf geen) en je hebt de kickstarter ook niet zo vaak nodig, maar als ik iets zou mogen veranderen aan de Beta zou ik de kickstarter wel rechts willen hebben.
 
Als je trial wedstrijden gaat rijden is een motor die lastig te starten is zeker wel een ding.
 
Ik vond altijd dat er een hard punt in de koppeling van een Beta zat. Ik heb 4 gasgasen versleten. Koppeling is zo licht, kon geen ander merk in die tijd tegen op.

De meeste fun had ik op mijn Raga replica 300.
 
2012 gasgas was een droom.

Nooit last gehad van die linkse kicker op de beta's de gasgassen starten veel moeilijker.
 
Ik dacht vanmiddag ein-de-lijk de Beta maar weer eens op de motolug te zetten en naar Nunspeet te karren, nog meer mensen van plan om ook die kant op te gaan ?
 
Groeten uit Nunspeet 8-)

20230408_134502.jpg


20230408_140043.jpg
 
Ach, morgenavond eindelijk weer eens uit eten met het Belgische deel van ons team, daar heb ik echt wel zin in.
 
20230424_171731.jpg



Ik had de montesa nog nooit een beurtje gegevens sinds ik m gekocht heb.
Nu is die ook niet heel erg intensief gebruikt, maar toch voelde het niet oké.
Dus gisteren van de zolder afgerold en nu lekker aan t freumelen
 
Specificaties van die htx 740 opzoeken en kijken wat vergelijkbaar enof beter is zou ik zeggen. Ik had altijd vh merk nils, maar goed smaken verschillen.
 
Dat was ik dus ook aan t doen, maar toen kwam ik op t linkje van adv rider in een discussie dar je alleen een variant kan gebruiken mits je een paar veren uit de koppeling verwijderd en dat die dan alleen niet meer gaat happen en kleven, maar dat die dan juist gaat slippen in de hogere versnellingen als je toch die dure Elf olie gaat gebruiken...
 
Grappig..
Nu ik er nog een keer op Google vind ik wel 10 plekken waar je t kan bestellen
 
Net besteld bij trialsupplies.nl. die kwam t goedkoopste en meest toepasselijk naar voren
Met filter olie en mengsmering olie
 
Sommige trial motoren zijn erg gevoelig aan type olie voor transmissie / koppeling. Met verkeerde olie gaan ze vaak erg kleven. Als je kan krijgen wat voorgeschreven is, doen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Verrek t is een 2takt !
Ik wist van t bestaan niet af.
Ziet er heel mooi uit
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Terug
Bovenaan Onderaan