zo, topic was al een flink stuk naar onderen gezakt, maar ik heb hem gevonden
de bouw is weer hervat en onder andere met de uitlaat begonnen. het gedeelte vanaf de bocht wat met tape vast zit is nog niet op maat, maar is meer voor het idee hoe de uitlaat gaat lopen.
waar de uitlaat nu ophoud komt de demper, onder de nog te maken treeplank.
verder nog de spanner voor de 3 V-snaren gemaakt, gekozen voor een groot spanwiel omdat de lagers dan niet zoveel toeren maken, en omdat het spanwiel niet zover tussen de poelies in gaat.
ook heb ik beloten om geen externe oliepomp te gebruiken, maar om de orginele olie/waterpomp te gebruiken. toen ik een oliepomp van een FJR 1300 in handen had viel het mij op dat er geen as afdichtingen in zaten. waarschijnlijk worde er geaccepteerd dat er een beetje olie lang de as naar buiten lekt, dit komt toch weer in de carterpan terecht.
maar ik wilde hem buiten het blok monteren en dan kan je dat niet gebruiken
en om alles door te zetten om eigenlijk alleen een mooie technise constructie te krijgen is wat overdreven, dus ook hier, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.