trike

is een gevaarlicht (alle knipperlichten knipperen) verplicht ?
o ja....... en een mistachterlicht ?
en hoe zit het aan de voorkant ? klein licht en groot licht is duidelijk, maar zijn stadslichten ook verplicht ?
nu ik er over nadenk, eigenlijk gek dat ik daar zo weinig over weet ;)
 
Laatst bewerkt:
Blijf je onder de 400 kilo?
Gevaarlicht is volgens mij nooit verplicht. Mistachterlicht wel op een auto, dus L5 boven de 400 kilogram. Stadslicht/parkeerlicht is wel verplicht
 
ik had een vraag wat betreft de positie van de knipperlichten aan de voorzijde.
bij een auto zitten deze op de hoeken, maar dat is om ze ook van de zijkant zichtbaar te maken denk ik.
zouden ze ook iets meer naar het midden mogen zitten ? is daar een regel voor ? en wie kent die ?
een plaatje voor de duidelijkheid,.....hoe groot mag X zijn ?
knipperlicht vraag.png
 

Markeringslichten mogen als je voertuig tussen de 1,80 en 2,10 breed is. Als hij smaller is hoeft het niet eens. Boven de 2,10 verplicht.

EN

Bij personenauto's in gebruik genomen na 31 december 1967 moeten de lichten, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen, bedoeld in de artikelen 5.2.51 en 5.2.57 zijn aangebracht op een afstand van niet meer dan 0,50 m vanaf het punt van de grootste breedte van het voertuig. Voor richtingaanwijzers geldt de eerste volzin slechts voor zover het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997.
 
bedankt voor de link *O*
daar maak ik uit op dat X in mijn tekening niet groter mag zijn dan 50 cm.
dat val dus reuze mee.
 
dat klopt maar hou er ook rekening mee dat de uitstraling ten opzichte van de meridiaan naar beide zijden onder 15 gr zichtbaar moet zijn
 
ik heb knipperlichten waarvan het oranje glas ook aan de zijkant zit (de hoek om zal ik maar zeggen), dus ik denk dat het wel goed zit.
 
de beloofde foto's. knipperlichten zitten er nog niet op. maar de spatborden ondertussen wel, dat was ook nog een heel gepas en gemeet })
ik ben ook de electro opnieuw aan het inrichten, ik had tot nu iedere keer een zekering en schakelaar erbij geplaatst, maar dan word het al snel een zooitje want je hebt er al snel meer nodig dan dat je in 1e instantie dacht.
let even niet op de rommel op tafel, ik had even geen tijd om op te ruimen :)

edit: snel nog een vraag: groot licht is denk ik verplicht, maar moet je die ook van af de stuur kunnen bedienen, of mag dat een schakelaar zijn op mijn bedienings paneel op de foto ?

IMG_0122.JPG
IMG_0120.JPG
IMG_0121.JPG
IMG_0123.JPG
 
Ik bewonder je inventiviteit en doorzettingsvermogen en lees je topic altijd met interesse, maar ben ik nu echt de enige die af en toe naar het laswerk kijkt en denkt, oei..

Het zal allemaal best vast zitten, maar sommige stukjes.. Zoals de één na laatste foto hierboven. Dat laswerk bovenop. En rechts onderin zie je nog stukje laswerk aan het plaatwerk van de onderste arm..
 
ja klopt als je op de foto kijkt, maar het valt in "real life" reuze mee, het bovenste is een paar keer veranderd, en het is nog niet "glad" geslepen met de lamellenschijf. daar voor moet ik de bovenste arm eraf halen, en dat doe ik niet alleen om een beetje glad te slijpen (te veel werk voor zoiets kleins) ik wacht dan tot ik er wat meer dingen aan moet doen. zit er nu aan te komen, want ik moet ook nog een bevestigingspunt lassen voor een massa kabel (zo'n plat gevlochten band)

onderaan zit het plaat werk op de koker "ge-proplast" je kan de spots ook zien, zoals meteen rechts v/d slang, moet het nog wel aflassen, maar dat is meer om hem water dicht te krijgen (en de extra stevigheid is dan mooi mee genomen)
 
Laatst bewerkt:
ja klopt als je op de foto kijkt, maar het valt in "real life" reuze mee, het bovenste is een paar keer veranderd, en het is nog niet "glad" geslepen met de lamellenschijf. daar voor moet ik de bovenste arm eraf halen, en dat doe ik niet alleen om een beetje glad te slijpen (te veel werk voor zoiets kleins) ik wacht dan tot ik er wat meer dingen aan moet doen. zit er nu aan te komen, want ik moet ook nog een bevestigingspunt lassen voor een massa kabel (zo'n plat gevlochten band)

onderaan zit het plaat werk op de koker "ge-proplast" je kan de spots ook zien, zoals meteen rechts v/d slang, moet het nog wel aflassen, maar dat is meer om hem water dicht te krijgen (en de extra stevigheid is dan mooi mee genomen)
Daar gaat het mijns inziens al mis, een nette las slijp je niet glad. Je voegt toch geen materiaal toe om het vervolgens weg te slijpen?

Dit is een waanzinnig gewaagde creatie en gaat ongetwijfeld veel aandacht krijgen als het eenmaal op de weg is. Een constructie als deze 'schreeuwt' om wat sexy laswerk.
 
mee eens, zoals gezegd gaat die bovenste arm er binnen kort uit (massa kabel en koplampbevestiging) en ga ik dit eens kritisch bekijken.
kijk als jou dit opvalt is er een dikke kans dat het bij de RDW ook opvalt, en dat wil je niet hebben. ook al is het voldoende stevig,....... dan moet het er ook zo uit zien.
bedankt voor de input *O*
 
mee eens, zoals gezegd gaat die bovenste arm er binnen kort uit (massa kabel en koplampbevestiging) en ga ik dit eens kritisch bekijken.
kijk als jou dit opvalt is er een dikke kans dat het bij de RDW ook opvalt, en dat wil je niet hebben. ook al is het voldoende stevig,....... dan moet het er ook zo uit zien.
bedankt voor de input *O*
Graag gedaan, je hebt een CO2 las apparaat? Zeker als je de delen eraf kunt halen, moet je daar heel mooi mee kunnen lassen hoor. Een las wegslijpen doe ik in principe enkel als het moet, functioneel is. Bijvoorbeeld als ie in de weg zit. Een las is mooi, maak je niet mooi door het glad te slijpen.

Je was toch al bij RDW geweest?
 
mijn laswerk is ook niet echt v/d hoge school. maar een mooie las mag gezien worden inderdaad.
bij de RDW was een 1e keuring, de 2e keuring moet ik nog krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan