Ik wel, maar ze piepen nog steeds.Heb je bij het vervangen van de remblokjes koperpasta gebruikt op de achterkant van de remblokjes?
Heeft iemand hier al eens remblokken vervangen door niet originele? Heb recent een 600RR gekocht die trilt met remmen. Je kunt wel door de trilling heen knijpen. Schijven zijn recht en dikte op div. plekken gemeten. Geen dikteverschil groter als 0.01MM (tolerantie fabriek is 0.03mm) Met remmen geeft de rem wel een sterk sleepgeluid. 1500km geleden heeft de vorige eigenaar de blokken vervangen door Dunloppads. Heb ze recent eruit gehad en zuigers zuiver gemaakt. Blokken opgeschuurd. Sleepgeluid was daarna weg en trilling ook, maar na 100km was het weer terug. Viel me wel op dat er geen anti-piepplaatjes om de blokken zaten. Blok heeft ook iets ruimte in de klauw (merkbaar met tik met remmen/op en neer duwen van motor) Ik neem aan dat Dunloppads geen meuk is, zou het trillen wellicht kunnen komen door het ontbreken van de plaatjes achter de blokken ????
De Kale
zou het trillen wellicht kunnen komen door het ontbreken van de plaatjes achter de blokken ????
De Kale
Bingo!
vertel mij dan eens even wat die plaatjes met trillen te maken hebben????
Er is een heel geringe beweging tussen de plunjer en de remblokken, deze plaatjes vangen deze bewegingen (trillingen) voor het grootste ggedeelte op.
probeer eens een ander merk blokken.
koperpasta worden wat teveel helende eigenschappen aan toegekend.
DP zijn erg goed remmende blokken en hoe betere frictie hoe meer kans op trilling.
Monteer je een andere remblok die veel minder remt dan is het trillen wss ook wel weg.
Maar is niet de oplossing.
Welk type dp blok zit er in de cbr?? de sdp of de rdp??
Is nogal een verschil.
Tis geen WD40
SDP, maar wel zonder die plaatjes op de achterkant van de blokken, vorige eigenaar heeft ze niet overgezet.