Trillende RS125

kap0tz3r

MF veteraan
5 okt 2003
1.177
0
Slochteren
Hallo, ik reed laatst op de snelweg en ineens begon de motor/brommer te trillen. Snel aan de kant gezet en thuis blok opengemaakt, ik zag dat de nylon tandwielen behoorlijk versleten waren. het tandwiel dat zorgd voor de overbrengin naar de waterpomp is goed naar de kloten, maar zorgt dit nu voor de trillingen? word de balans-as ook door diezelfde nylon tandwielen aangedreven waardoor die misschien 1 tandje is versprongen? of zit ik nu helemaal verkeert te denken

owja de trilling zijn bij stationair toerental al, en hoe meer toeren hoe meer trillingen.(bij 6000 toeren valt er niet meer op te zitten)
 
Duidelijk de balans as. Heb ik bij mijn RS ook gehad. Daarvan waren de tandwielen na ongeveer 12000 kilometer in 10000 stukjes in het blok terug te vinden. Ik heb toen, omdat ik toch al naar italie zou gaan, daar een nieuw setje gekocht. Bestellen kan natuurlijk ook maar dat zal wel een tijd duren denk want een heel veel voorkomend probleem is het niet. De oorzaak is moeilijk te zeggen denk. Het zijn natuurlijk plastic tandwielen dus die zijn ook zo kapot. Het kleinste vuiltje of wat ook kan al de oorzaak zijn.

S6 met het herstel
 
Hmmm ik heb net even aan de waterpomp gedraaid, hoe soepel moet zoiets draaien? ik moest behoorlijk kracht zetten. en weet iemand waar aan ik kan zien hoe de tandwielen op tijd moeten worden gezet? want ik zie op de balansas een streep, op de krukas ook 1, maar de tandwiel van de balans as zit een streep aan de binnenkant van het tandwiel die aan de streep op de as staat, maar op een tand van het tandwiel staat weer een andere streep.

En als ik de waterpomp eruit wil halen, moet ik dan het helebok uitelkaar halen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan