Tenminste, ik heb 1200 km in een halve dag gedaan.
Moet goed zichtbaar zijn.En hoe zit het met het Oostenrijkvignet??? Moet die echt op de kuipruit zitten of mag je die ook in je jaszak hebben zitten??
Natuurlijk is dat haalbaar. Tenminste, ik heb 1200 km in een halve dag gedaan. Dus 800 km op een dag, dan een week relatieve rust, en daarna weer 800 km op een dag, moet te doen zijn
Wij proberen elk jaar minimaal richting de Dolomieten te gaan. Dit jaar in één dag vanuit Bolzano naar huis gereden. Het is goed te doen, mits je voldoende rustpauze's neemt. Als je denkt: Ik trek het niet, ga dan niet forceren maar stop gerust.
Wat Oostenrijk betreft, het fignet heb je alleen op bepaalde snelwegen nodig. Als je alleen maar Oostenrijk doorkruist, dan kun je best het risico nemen om zonder fignet te rijden. Dat doen wij ook al jaren en tot heden ook geen problemen mee gehad. Volgens de Oostenrijkers zelf doen ze bij motorrijders niet zo moeilijk.
Mwoa, paar weken terug in een ruk vanuit Munchen teruggereden in de regen en op een naked..Nee hè, niet met motoren in een bakkie naar de alpen. Gewoon op de motor gaan aub. Ik wordt daar zo verdrietig van
Owja, wil je onderstaande taferelen voorkomen, doe het dan rustig aan richting
Nauders - Rechenpass.
(Afbeelding)
Niet waar, de Brenner is ook tolvrij.Je heb overal gelijk behalve dat bepaalde snelwegen.
Geldt nl voor alle snelwegen, behalve voor de A12 tussen de Duitse grens en Kufstein-Süd.
Wij hadden redelijk geluk. Reden toch wel 150+ (denk ik) toen er ineens 2 agenten de weg op sprongen met een stopbordje. We zijn toen rustig doorgereden, waarbij ik telkens spiegelde om te zien of ze achter ons aan kwamen. Plan was om na Pfunds het bruggetje over gas te geven op de Rechenpass. Je zit dan zo in Italie en er is geen grens meer dus.....Klopt met koekblik op de zelfde weg boete gehad terug van wintersport
Verder kan ik je vertellen dat je na een Alpenrit van 450 km totaal gevloerd bent (tenminste ik wel). Lijkt mij dus niet echt verstandig maar je kan het proberen natuurlijk.........
is toch goed te doen?................... in een vliegtuig zeker?
Ben ik het helemaal mee eensBen net terug van een vakantie met de motor in Oostenrijk, Italie en Zwitserland.
Ik kan je vertellen dat je een alpen rit van 450 kilometer met daaraan vast een rit van 800 kilometer niet gaat redden. Hou er rekening mee dat je bij een alpenrit met een aantal passen niet verder komt dan 50 km/uur. Die 450 km duren dus al 9 uur dan, die terug rit doe je ook minimaal 9 uur over incl. rusten, eten, tanken etc. Da's dus al 18 uur bij elkaar.
Verder kan ik je vertellen dat je na een Alpenrit van 450 km totaal gevloerd bent (tenminste ik wel). Lijkt mij dus niet echt verstandig maar je kan het proberen natuurlijk.........
Volgens mij vraagt de topicstarter dit ook niet.Ben net terug van een vakantie met de motor in Oostenrijk, Italie en Zwitserland.
Ik kan je vertellen dat je een alpen rit van 450 kilometer met daaraan vast een rit van 800 kilometer niet gaat redden. Hou er rekening mee dat je bij een alpenrit met een aantal passen niet verder komt dan 50 km/uur. Die 450 km duren dus al 9 uur dan, die terug rit doe je ook minimaal 9 uur over incl. rusten, eten, tanken etc. Da's dus al 18 uur bij elkaar.
Verder kan ik je vertellen dat je na een Alpenrit van 450 km totaal gevloerd bent (tenminste ik wel). Lijkt mij dus niet echt verstandig maar je kan het proberen natuurlijk.........
Niet waar, de Brenner is ook tolvrij.
Ow....dan had ik je verkeerd begrepen.... 800 km op één dag is natuurlijk wel haalbaar, en 450 km in een week in de alpen ook.800 heen op één dag en eind van de week een rit van 450 en erna op één dag dus die 800 terug