Triumph 900/1200 GT/ Rally/Pro. De nieuwe serie

Geen GSA voor mij. Boxer is echt niets voor mij.

Tiger 1200 Rally Explorer gekocht! Is van juni 2022 met 13,000 km op de teller. Met alle toeters en bellen.
IMG_0122.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nou de kogel is door de kerk, het is de GT Pro geworden. Enorm fijne motor, wegligging is super. Veel luxe (was ik niet gewend op de Vstrom). Volgende week woensdag ophalen, dan koffers eraf en vervangen voor de aluminium die ik nog heb (allebei H&B, dus zo over te zetten/te ruilen). En de originele ruit die ik erbij krijg overzetten. *O*

1511323.jpg
 
Ik ben wat aan het rondkijken naar een V strom 800/1050 maar nu zag ik een Triumph Tiger 900 Rally Pro voorbij komen en die blijft me bij.
Moet er nog naar gaan kijken aankomende week maar wat kan ik verwachten ? En waar op te letten specifiek ?.
Heb zelf geen ervaring met Triumph, en ook al weinig met allroad want rij al 18 jaar supersport.
Dat blijf ik ook wel doen maar wil er iets bij wat ik sneller en gemakkelijker pak, en waar mijn zoon eens mee achterop kan.

27500 km staat erop, ik las dat er om de 20.000 klepspeling gecheckt moet worden, nog gekke dingen die ik evt bij 30k kan verwachten ?
Bedankt alvast.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wat aan het rondkijken naar een V strom 800/1050 maar nu zag ik een Triump Tiger 900 Rally Pro voorbij komen en die blijft me bij.
Moet er nog naar gaan kijken aankomende weekl maar wat kan ik verwachten ? Ebn waar op te letten specifiek ?.
Heb zelf geen ervaring met Triump, en ook al weinig met allroad want rij al 18 jaar supersport.
Dat blijf ik ook wel doen maar wil er iets bij wat ik sneller en gemakkelijker pak, en waar mijn zoon eens mee achterop kan.

27500 km staat erop, ik las dat er om de 20.000 klepspeling gecheckt moet worden, nog gekke dingen die ik evt bij 30k kan verwachten ?
Bedankt alvast.
Bij 30k niet, dat is gewoon klein onderhoud - als die 20k beurt inderdaad goed is uitgevoerd. En die 20k kost serieus geld, ik was 1400 kwijt inclusief kettingset maar zonder banden.
 
Bij 30k niet, dat is gewoon klein onderhoud - als die 20k beurt inderdaad goed is uitgevoerd. En die 20k kost serieus geld, ik was 1400 kwijt inclusief kettingset maar zonder banden.
Dat is best serieus geld ja, bedankt voor je reactie. Binnenkort eens proefrijden en in de gaten houden wat er te koop komt.
 
Dat is best serieus geld ja, bedankt voor je reactie. Binnenkort eens proefrijden en in de gaten houden wat er te koop komt.
Ik vind het bijzonder dat alle 900 Tigers iedere 10.000 een kleine en iedere 20.000 een grote beurt moeten hebben. Mijn 1200 en ook de laatste 400 speed en scrambler hebben intervallen van 16 en 32.000km. Dat scheelt toch flink wat centen. Ik was trouwens voor een grote beurt van mijn 1200 Explorer, €750 kwijt met klepcontrole (hoefden niet te worden gesteld).
 
Dat is vreemd ja, ik neem het mee in de beslissing of het een Triumph wordt.
Onderhoud kost geld dat is het probleen niet maar buiten de garantie doe ik kleine beurten zelf. En voor klepspeling controle kleed ik mijn motor uit en breng hem op de aanhanger. Niet voor de kosten maar ben er zelf ook graag aan bezig voor de hobby.
 
Ik vind het bijzonder dat alle 900 Tigers iedere 10.000 een kleine en iedere 20.000 een grote beurt moeten hebben. Mijn 1200 en ook de laatste 400 speed en scrambler hebben intervallen van 16 en 32.000km. Dat scheelt toch flink wat centen. Ik was trouwens voor een grote beurt van mijn 1200 Explorer, €750 kwijt met klepcontrole (hoefden niet te worden gesteld).
Grote beurt is niet erg, het kleppen stellen nekt je wat kosten betreft
 
Terug
Bovenaan Onderaan