Triumph 900/1200 GT/ Rally/Pro. De nieuwe serie

Was de 800 wel het nieuwe model dan? Mijn Tiger800 uit 2018 heeft wel een QS die ik voor zowel terug/opschakelen gebruik.
Dat was zeker het nieuwe model. Een XRX uit 2018.
Ik dacht dat er geen QS OEM voor de 800 was. Maar er zullen vast andere merken zijn in de aftermarket die een QS leveren.
Had het ook nooit gemist eigenlijk. Maar nu het er wel op zit is het toch wel geweldig. Gebruik hem inmiddels ook voor zowel op en terug schakelen.
 
Heb mijn scrambler ingeruild voor de 900 gt pro.
Dit weekend ophalen.
Proefrit beviel zeer goed.
De scrambler heb ik slechts 1000km mee gereden na deze nieuw aangeschaft tr hebbenn helaas.
Voelde klein en daardoor "brommerachtig".
Voelde me er niet happy op.
Hoewel het een heerlijk motorblok was.
Kwam ook omdat ik van een gs1200 afkwam denk ik.
Maar weet zeker dat de 900 gt pro goed gaat bevallen
Ik herken hetzelfde 😉
Alleen dan van een Versys 1000 naar een 1200 gt pro, maar de reden is hetzelfde.😁
 
Net gehaald.
Nu "ff" inrijden.
Grappig dat dit via toerental graphics gaat.
Lichtoranje donkeroranje.

Wat ik nog ff moet uitvinden: onderweg zet ik de cc aan en icoontje gaat branden. Groen en bij uit grijs.
Maar de cc blijft dus grijs en gaat niet meer van display af in een soort off modus. Gelijk maar quadlock erop
Verder top waarbij de qs beter werkt dan met koppelen.
Ook hele fijne dealer met mooie aflevering.
 

Bijlagen

  • 20230715_112724.jpg
    20230715_112724.jpg
    270,7 KB · Weergaven: 64
  • 20230715_150400.jpg
    20230715_150400.jpg
    366,9 KB · Weergaven: 66
  • 20230715_150410.jpg
    20230715_150410.jpg
    280,2 KB · Weergaven: 62
Net gehaald.
Nu "ff" inrijden.
Grappig dat dit via toerental graphics gaat.
Lichtoranje donkeroranje.

Wat ik nog ff moet uitvinden: onderweg zet ik de cc aan en icoontje gaat branden. Groen en bij uit grijs.
Maar de cc blijft dus grijs en gaat niet meer van display af in een soort off modus. Gelijk maar quadlock erop
Verder top waarbij de qs beter werkt dan met koppelen.
Ook hele fijne dealer met mooie aflevering.
Mooie fiets, mooie km's ermee!

Dat grijze icoon van de cc gaat weer weg wanneer de motor is uitgeweest en opnieuw gestart wordt.
Neem aan dat je de roadlok bedoeld?
Heb ik ook gedaan. Bevalt erg goed.
 
Weet iemand van deze tiger of je zomaar de accupolen kan loshalen om een aansluiting voor lader er permanent op te zetten?
Verder vraag ik mij af of je net als bij mijn vorige bmw gs de aansluiting naast het zadel kan gebruiken om de accu op te laden. Bmw kon dat met de acculader gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of er ook een 12v aansluiting ergens rond de cockpit zit bij de 900.
Bij de 1200 heeft deze constante spanning, ook als hij niet op contact staat, dus via deze aansluiting oplaadbaar.
 
Ik was/ en ben enthousiast over de Dunlop Meridians, maar na 6000 km liet ik een motorvriend deze foto’s zien na aanleiding van slijtage. Cuppen, terwijl deze banden daar niet om bekend zouden staan. Bandenspanning altijd goed, volgens hem is er gewoon geen match met de lange veerwegen en sowieso met brede groeven eerder cuppen. Volgende band wordt toch een andere.
Bridgestone AT41 hoor ik zeer goede berichten over.
 
Gisteren de org. Topkoffer gehaald met de grondplaat voor de 900 gt.
Installeren fluitje ..... 4 bouten en klaar.
Bouten netjes vast.
Er zit wel in de plaat zelf. De inbusbouten die al in elkaar zaten wat speling.
Koffer kan dus ietsje heen en weer maar zit wel vast.
Volgens mij hoort dit wel zo, maar zeker weten doe ik dat niet.
 
Gisteren de org. Topkoffer gehaald met de grondplaat voor de 900 gt.
Installeren fluitje ..... 4 bouten en klaar.
Bouten netjes vast.
Er zit wel in de plaat zelf. De inbusbouten die al in elkaar zaten wat speling.
Koffer kan dus ietsje heen en weer maar zit wel vast.
Volgens mij hoort dit wel zo, maar zeker weten doe ik dat niet.
Dat hoort inderdaad zo, die van mij heeft ook wat beweging. Dat is dacht ik om te voorkomen dat de koffer los trilt.
 
Goedemorgen

Ik heb van de week een oude tiger 900 uit 2000 gekocht, om als pekelfiets te gebruiken.

Nu heb ik de orginele achter schokbreker mee gekregen omdat er een andere gemonteerd zit.

Nu komt mij vraag is het mogelijk de orginele achter schokbreker te laten reviseren, zodat ik weer goed werkende schokbreker achter krijg?

Groeten Paul
 
Goedemorgen

Ik heb van de week een oude tiger 900 uit 2000 gekocht, om als pekelfiets te gebruiken.

Nu heb ik de orginele achter schokbreker mee gekregen omdat er een andere gemonteerd zit.

Nu komt mij vraag is het mogelijk de orginele achter schokbreker te laten reviseren, zodat ik weer goed werkende schokbreker achter krijg?

Groeten Paul
Volgens mij niet.
Anders hk even bellen
 
Sinds afgelopen woensdag de zeer blije eigenaar van deze Tiger 900 GT Pro uit 2021
Bekijk bijlage 1907924
Nu alles nog even goed uitzoeken qua werking en ook op zoek naar een andere ruit. Met m’n 1m93 heb ik nogal last van turbulentie en herrie op de (bovenkant van) de helm
Gefeliciteerd met de aanwinst.
Ruitje wordt of een lage of een flipup
Mooie km's ermee
 
Mooie fiets veel veilige kilometers nwerkhoven

Nog een vraag omtrent mijn oude tiger.

Ik merk dat als je constant rijd zo'n 3500 toeren dat het voelt alsof je aan een elastiek rijd, en de motor heeft zich 2 keer verslikt met stationair draaien voor het verkeerslicht.

Is er een Triumph winkel of Expert die me motor kan afstellen of kan loggen ?of moet ik direct door naar bijvoorbeeld Ruud Frederiks?

Ik ga de motor nog wel een vers lucht filter en bougies geven.

Voor de rest ben ik er super blij mee, hij stuurt erg lekker, en voelt lichter en speelser aan als me gs.

Groeten Paul
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets veel veilige kilometers nwerkhoven

Nog een vraag omtrent mijn oude tiger.

Ik merk dat als je constant rijd zo'n 3500 toeren dat het voelt alsof je aan een elastiek rijd, en de motor heeft zich 2 keer verslikt met stationair draaien voor het verkeerslicht.

Is er een Triumph winkel of Expert die me motor kan afstellen of kan loggen ?of moet ik direct door naar bijvoorbeeld Ruud Frederiks?

Ik ga de motor nog wel een vers lucht filter en bougies geven.

Voor de rest ben ik er super blij mee, hij stuurt erg lekker, en voelt lichter en speelser aan als me gs.

Groeten Paul
Je zou KAT motoren in Noordwijkerhout kunnen proberen ( als dat tenminste een beetje in de richting is voor jou). Die eerste injectiefietsen zijn niet zo enorm ingewikkeld. Sowieso is luchtfilter en bougies vervangen nooit verkeerd.
 
Je zou KAT motoren in Noordwijkerhout kunnen proberen ( als dat tenminste een beetje in de richting is voor jou). Die eerste injectiefietsen zijn niet zo enorm ingewikkeld. Sowieso is luchtfilter en bougies vervangen nooit verkeerd.
Dank je wel, ik woon in Utrecht dus Noordwijkerhout is wel te doen lekker ritje.

Idd 1rst dat onderhoud doen en dan contact opnemen.
 
Vandaag lekker ritje binnendoor.
En ff bakkie bij Roke.
Terugweg stortbui. Op zich goed te doen
Echter het zadel lijkt te fungeren als (plas)goot.
Binnen no-time zeiknat kruis.
Zal er wel bijhoren 🫣.
 
Iemand tips: wil een zo klein mogelijk din/hella plug ( geen idee of dat zo heet)
Voor in stuur 12v aansluiting.
En dan met kort kabeltje naar telefoon die op stuur zit.
Ik zie er wel maar met licht of voltdisplay.
Weet niet of deze aansluiting permanent op 12v zit.
Als dat zo is moet die plug er elke keer weer uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan