Triumph 900/1200 GT/ Rally/Pro. De nieuwe serie

Iemand tips: wil een zo klein mogelijk din/hella plug ( geen idee of dat zo heet)
Voor in stuur 12v aansluiting.
En dan met kort kabeltje naar telefoon die op stuur zit.
Ik zie er wel maar met licht of voltdisplay.
Weet niet of deze aansluiting permanent op 12v zit.
Als dat zo is moet die plug er elke keer weer uit.
Ik heb er ook een maar idd met led verlichting. Ik haal hem er ook altijd uit. Ondanks dat het maar zeer weinig stroom gebruikt.
 
Sinds afgelopen woensdag de zeer blije eigenaar van deze Tiger 900 GT Pro uit 2021
Bekijk bijlage 1907924
Nu alles nog even goed uitzoeken qua werking en ook op zoek naar een andere ruit. Met m’n 1m93 heb ik nogal last van turbulentie en herrie op de (bovenkant van) de helm
Wellicht is dit windscherm een optie

GIVI D6415ST WINDSCHERM TRIUMPH TIGER 900 GT / PRO VANAF 2020​


Ik heb een lagere versie van deze.
Maar ik ben maar 1.74 .
Voor mij is dat prima. Ze zijn beide bovenaan wat breder. Bij mij geeft dat minder turbulentie aan de zijkanten van de helm.
 

Bijlagen

  • givi_scherm_d6415st.jpg
    givi_scherm_d6415st.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 25
Dat was zeker het nieuwe model. Een XRX uit 2018.
Ik dacht dat er geen QS OEM voor de 800 was. Maar er zullen vast andere merken zijn in de aftermarket die een QS leveren.
Had het ook nooit gemist eigenlijk. Maar nu het er wel op zit is het toch wel geweldig. Gebruik hem inmiddels ook voor zowel op en terug schakelen.
Ah, ik had de XCA, mogelijk enkel voor de XCA dan? Heb er geen aftermarket QS op zitten..
 
Hallo allemaal, zojuist "afscheid genomen" van het grote Speed Triple topic en vanaf nu ga ik dit forum volgen. Voor de lol, en om wellicht nog iets op te steken. Ik heb gisteren mijn Triumph Speed Triple 1200RS omgeruild voor een Triumph Tiger 1200 Rally Pro...Bij mijn vaste dealer en goede vriend....(Vind ik de leukste en de beste dealer. Iedereen veel veilige kilometers toegewenst. :)Bekijk bijlage 1859179
Prachtige motorfiets.. als het de beste dealer is moet het bij Mike zijn?!
 
1692464321451.jpg
Ik heb de Tiger inmiddels ook wel ingereden.
Opgehaald op 1 juli bij Goedhart, en inmiddels 4611 tevreden km's op de teller staan.
Moet nog wat wennen aan de lange 1e versnelling, zeg maar bij 1500 toeren al iets van 20km/u, vooral met wegrijden berg op met duo, maar verder helemaal top.
Met name het gemakkelijk kunnen verstellen van de vering instellingen op sterke variatie in ondergrond en de quickshifter is geweldig. 😎 👍
 
Mooie fiets veel veilige kilometers nwerkhoven

Nog een vraag omtrent mijn oude tiger.

Ik merk dat als je constant rijd zo'n 3500 toeren dat het voelt alsof je aan een elastiek rijd, en de motor heeft zich 2 keer verslikt met stationair draaien voor het verkeerslicht.

Is er een Triumph winkel of Expert die me motor kan afstellen of kan loggen ?of moet ik direct door naar bijvoorbeeld Ruud Frederiks?

Ik ga de motor nog wel een vers lucht filter en bougies geven.

Voor de rest ben ik er super blij mee, hij stuurt erg lekker, en voelt lichter en speelser aan als me gs.

Groeten Paul
KIjk eens ff op TuneEcu.net
Ik heb het toentertijd, 2016, met mijn Tiger 1050 gedaan en, uiteraard op de testbank getest, hij stond echt optimaal afgesteld voor wat de uitlaatgasmetingen gaven en vermogen
 
Het lijkt erop dat jij een Evotech navi steun erop hebt zitten, met TomTom navi🧐
1) Is deze stabiel, dus trillingvrij af te lezen ?
2) Waar heb je deze vandaan ?
3) kun je de ruit dan ook nog een beetje fatsoenlijk bedienen ?

Groeten, Hans
Hoi Hans,
Trillingvrij is 'ie niet - zeker niet in de hoge stand van het scherm. Kost op snelheid wel iets moeite om af te lezen.
Ik heb 'm direct bij afleveren door de dealer laten monteren. Ik had geen zin in de bedrading van een nagelnieuwe motor te gaan prutsen.
Je kunt de ruit in principe gewoon bedienen - ik heb er ook nog een tanktasje op. En dat geeft geen problemen.

Ik vind het gewoon prettig dat 'ie recht voor m'n neus zit.
 
Ik wil een manier vinden om de mistlampen te laten branden samen met de drl, dus óf met drl, óf met de gewone verlichting .
Heeft daar al iemand mee geëxperimenteerd 🤔
 
Je kan er een duman kit tussen maken.
Is eigenlijk voor je knippers te laten branden.
Ze moeten natuurlijk wel uitschakelbaar blijven.
Wat ook mee zal wegen: als de drl alleen branden, zijn ze heel helder/scherp.
Bij gewoon licht branden ze veel zwakker/minder helder, dus de stuur spanning voor een eventuele aansturen van zo'n Duman kit zal variabel moeten kunnen zijn.

Ik verwacht eigenlijk dat dit ook via de software mogelijk moet zijn.
 
Ik heb deze motor tot voor kort gehad, en dit kan niet. Best grappig want in de reclame branden deze wel gelijktijdig
 
Terug
Bovenaan Onderaan