Triumph 900/1200 GT/ Rally/Pro. De nieuwe serie

Ik heb een navigatie steun van evotech op mijn tiger1200 gt explorer, zoals op foto van Vulpis.
Tijdens het rijden zakt de ruit naar beneden in de hoogste stand.
Hebben jullie hier ook last van, en is dit op te lossen?
 
Ik heb een navigatie steun van evotech op mijn tiger1200 gt explorer, zoals op foto van Vulpis.
Tijdens het rijden zakt de ruit naar beneden in de hoogste stand.
Hebben jullie hier ook last van, en is dit op te lossen?
Vreemd - die van mij is in 11.000 kilometer nog nooit gezakt, en ik heb ook op best hobbelige wegen gereden. Zit er niet iets los?
 
Ik heb een navigatie steun van evotech op mijn tiger1200 gt explorer, zoals op foto van Vulpis.
Tijdens het rijden zakt de ruit naar beneden in de hoogste stand.
Hebben jullie hier ook last van, en is dit op te lossen?
Inderdaad ook last van helaas…..
 
Nou, de nieuwe ruit kwam vandaag al binnen en crisis wat is dat ding groot
Morgen uitproberen en ben heel benieuwd naar het verschil
Wordt vervolgd.......
 
Inderdaad ook last van helaas…..
Het linker deel op de foto is het binnenwerk van de ruitgeleider. Als ik het me goed herinner, zit achter de bout een kunststof plaat met stalen kogeltjes, die in een kom gedrukt worden door een veertje wat erachter zit.
Een idee is om de zaak te demonteren, en het vet te verwijderen, zodat hij meer weerstand krijgt, en/óf een of meerdere kleine ricngetjes achter het veertje te zetten, zodat deze strakker komt te staan, en dus niet meer zo gemakkelijk kan zakken.

Een ander idee is om "mijn" navi-steun na te maken, dan kan het spul niet zakken, omdat er geen extra gewicht op het schuifsysteem komt.

IMG-20240316-WA0032.jpg
 
Vanmorgen naar het werk, is maar 11 km dus niet echt uitproberen, maar toch een positieve eerste indruk van de nieuwe ruit
Zal zien dat ik vanmiddag een paar foto's maak zodat het verschil tussen de originele en de nieuwe ruit te zien is
 
Terug naar huis waaide het redelijk en nu kwam de wind iets schuin van voren
Zeker geen last van gehad, geen gebulder op de helm of turbulentie
Ik ben d'r nu al erg blij mee
Had de ruit in de bovenste positie staan dus moet nog een beetje spelen met andere standen.
ff kijken of een foto posten van de oude vs de nieuwe qua formaat wil lukken
Heb de oude er gewoon zo voor gehouden dat de gaten op dezelfde plek zaten
 

Bijlagen

  • 20240411_155058.jpg
    20240411_155058.jpg
    370,7 KB · Weergaven: 0
IMG_0849.jpeg

De andere paste niet (verkeerde besteld), dus deze maar besteld.
Er staat bij dat er loctite tussen de schroeven moet. Jullie ook gedaan?🙄
 
nou fijn dan probeer ik het ook nog thanks!
Zit het naar je zin of is het bagger?
Zit op zich naar m'n zin. Wellicht nog wat finetunen qua positie. En dinsdag bij de dealer (jaarbeurt) nog ff laten checken of de hanger bouten op het juiste moment zijn aangedraaid.
 
Zit op zich naar m'n zin. Wellicht nog wat finetunen qua positie. En dinsdag bij de dealer (jaarbeurt) nog ff laten checken of de hanger bouten op het juiste moment zijn aangedraaid.
Als ik het mechanisch deel zo bekijk, zullen de voorste 2 bouten die de kunststof huls inklemmen niet knettervast moeten zitten, omdat het scharnierpunt met de originele bout kan bewegen bij in- en uit veren t.o.v. de bovenste reactie stang .
Deze zit vast aan het frame
 
Ik heb wat problemen met het openen en sluiten van de tankdop op mijn 1200 RE. Meer mensen last van?
Tips en oplossingen zijn welkom!
 
Ik heb een 1200 RP van 2022. Openen gaat best soepel, voor het sluiten moet ik wel stevig drukken, maar niet te hard naar mijn mening.
Wat voor problemen ervaar je?
 
Ik heb wat problemen met het openen en sluiten van de tankdop op mijn 1200 RE. Meer mensen last van?
Tips en oplossingen zijn welkom!
Ik druk altijd met 1 hand op de dop, bij het optillen van het klepje.
Een druppeltje olie o.i.d. op het mechanisme doen aan de voorzijde helpt ook een tijdje. Al zal deze na verloop van tijd opgelost worden door de benzine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan