DanielXl700
Rookie
- 2 apr 2018
- 18
- 0
Dat is dan hetzelfde gebleven, want de snelheid die hij aangaf was prima (was gelijk aan GPS), maar de hoogste snelheid op de teller was 320 en dat ziet er indrukwekkend uit.Haha ja dat zal best! Die tellers zijn afgestemd op de grote van het wiel lijkt mij?
Ik denk niet dat de meeste dat al hebben hoor Hans. Dat is een uitgave die fanatiekelingen wel doen, maar de gemiddelde rijder niet. Het is wel een wereld van verschil. Ik heb er bij mij Wilbers in laten zetten en het was direct een veel strakker sturende machine.De grootste winst te behalen met de voorvork is progressieve veren erin, maar ik denk dat de meesten dat al hebben.dat diepe inveren zal toch moeten blijven, want bij 250mm veerweg gaat hij toch echt wel een stukje naar beneden voordat de weerstand echt begint.
Als ik het Duitse forum mag geloven was de in alle testraporten het eerste wat de testrijders aanbevolen. Als je na 20 jaar nog steeds met "fietspompen" (conclusie van de div testrijders) rondrijdt kun je wel goed motorrijden
Dit dus. Gewoon je gas erop houden in de bocht en je vork blijft gewoon uitgeveerd.
Misschien eens langs bij een radiateurenboer. Die kunnen de boel met een pomp op druk zetten, zodat je kunt zien of en soms ook waar het lekt. Een gaatje ergens in je koelsysteem kan er ook voor zorgen dat de druk oploopt en je koelvloeistof gaat koken. Het is in principe gemaakt om onder druk te functioneren en dat verhoogt het kookpunt. Is je drukdop nog goed? Vervangen kost niet veel, maar dan weet je wel dat je er een hebt die op het juiste moment opent. Doet de ventilator het wel als de motor loopt? Dan zijn je sensor en ventilator in ieder geval nog ok. (Ik heb ergens hier nog een gesmolten fan liggen...)Kan iemand mij weer helpen!? Heb toch best wat problemen met de tiger.
Was vanmiddag aan het touren, en merkte dat mijn temperatuur hoog werd. Ging mijn koelvloeistof checken en die was bijna helemaal leeg! En toen ik de motor uit zette na de tour hoorde ik het koelvloeistof borrelen!
En terwijl de motor nog zo warm was bleef de ventilator niet draaien na het uitzetten van de motor.
Zat zelf te denken aan een kapotte water pomp.. want er komt geen witte rook uit Mn uitlaat. En zit geen condens of druppels aan mijn olie pijl. Dus geen kapotte koppakking lijkt mij? Iemand enig ervaring met dit euvel?
Kijk, dat is goed nieuws. Mooi dat het geregeld is. En inderdaad, goed ontluchten maakt echt een enorm verschil.het is inmiddels opgelost, het was een combinatie van te oude koelvloeistof en het niet goed bijvullen hiervan.
ik had nog niet de kennis van het bij vullen dat je de motor moet laten lopen tot de termostaat aan sloeg waardoor je hem weer een beetje kon bijvullen.
en de ventilator doet het, had massa op massa gezet en fan draaien.
De tiger blijft nu weer mooi op temperatuur :D
toch bedankt!!
Well. The tiger!
We were doing very well in the UK 6hrs endurance races, twins/triples.
We heard that Perfomance bikes mag was entering a spondon framed bike they called a SPUMPH. They were using the Mk1 frame, but it had a shortfall. you had to remove the engine to do a lot of service work to it. we had the Mk2 which was better although it was based around a GSXR1100 lump. The Triumph was much heavier throwing the weight distribution out the window. Wheel spin on the power and rear in the air on the brakes.
we decided to show it up by racing a Tiger to beat it.
Basically it was a speedy but with tiger bodywork. or in other ways a tiger with speedy running gear. race engine with 39mm flat slide carbs. 125bhp at the tyre.
Anyway needless to say we won the race. Funny how in the write up for Performance bikes they said how they came in runners up. but forgot to say they were beaten by a tiger.
After. that we kept it as a race bike for a while. Clive would take it out at Brands hatch. Funny seeing lads on CBR600's looking up to see this guy on a tiger, she was a big cat.
Was great fun at track days. Clive would pass guys on R1's When he went by he would sit up as high as possible. I have seen many a sport bike go into the gravel traps when there ego got the better of them.
It was sold a few years ago so don't know where it is now.
It prompted Brian Harris, Then stores manager at Jack Lilley to build his Tiger R
Pics the race tiger
LOL, als basis voor de verbouwing, of sowieso een sprint? Als je een plek nodig hebt om de Tiger dan kwijt te raken, dan heb ik nog wel een plekje in de schuur voor een wees.Dank je voor de info, ghulst ! En leuk verhaal ook meteen erbij.
Ik ben inderdaad in dubio... misschien beter opzoek naar een Sprint...