Triumph 900 T400 "Steamer"

Even een vraag: op mijn Tiger 885i (T709) wil ik een kettingsmeersysteem gaan plaatsen. Ik zit te denken aan de McCoi of de Pro-Oiler. In beide gevallen heb ik het snelheidssignaal nodig, maar heb geen idee waar ik dit kan aftakken. Binnen het forum heb ik al gezocht, maar heb ik niets kunnen vinden. Is hier iemand die weet hoe dit moet?
 
LOL, bekend gevoel. De Tiger 800XC stond aan de kant met een probleem met de schakel-as en ik was aan het wachten op onderdelen. Dus intussen een Mini Cooper S met JCW onderdelen en ongeveer 220pk gekocht... Dan stap je toch minder snel op de motor als het koud is. ;)

Succes met in elkaar zetten!

Wat een toeval.

Wij hebben hier onszelf verwend met een clio rs 3 phase 2. :)
 
Officiële schetsen en fabrieks tekeningen van Triumph 8-)
 

Bijlagen

  • James0.jpg
    James0.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 13
  • James1.jpg
    James1.jpg
    66,2 KB · Weergaven: 11
  • James2.jpg
    James2.jpg
    54,5 KB · Weergaven: 12
  • James3.jpg
    James3.jpg
    55 KB · Weergaven: 12
  • James4.jpg
    James4.jpg
    54,9 KB · Weergaven: 10
  • James5.jpg
    James5.jpg
    53,2 KB · Weergaven: 11
  • james7.jpg
    james7.jpg
    59 KB · Weergaven: 13
  • James6.jpg
    James6.jpg
    64,2 KB · Weergaven: 12
Wij hebben hier onszelf verwend met een clio rs 3 phase 2. :)
Ook een heel leuk apparaat. Ik wilde nog wat meer kunnen doen dan alleen een ander chipje in de auto steken. De Mini en de supercharger geven daarin gewoon een heel leuk platform. ;)

Officiële schetsen en fabrieks tekeningen van Triumph 8-)
Ja, ik zag ze vanochtend op Facebook. Leuk hoor. Heb je ze zelf, of kreeg je ze doorgestuurd?
 

Even een vraag: op mijn Tiger 885i (T709) wil ik een kettingsmeersysteem gaan plaatsen. Ik zit te denken aan de McCoi of de Pro-Oiler. In beide gevallen heb ik het snelheidssignaal nodig, maar heb geen idee waar ik dit kan aftakken. Binnen het forum heb ik al gezocht, maar heb ik niets kunnen vinden. Is hier iemand die weet hoe dit moet?
Ik denk niet dat er een "signaal" voor de snelheid zit, omdat de teller gewoon met een kabel gaat, maar nou spreek ik voor de 900, T400,
Ik heb een Scottolier die gaat op vacuum, dat zou bij de injectie weer lastig kunnen zijn .
 
Ook een heel leuk apparaat. Ik wilde nog wat meer kunnen doen dan alleen een ander chipje in de auto steken. De Mini en de supercharger geven daarin gewoon een heel leuk platform. ;)


Ja, ik zag ze vanochtend op Facebook. Leuk hoor. Heb je ze zelf, of kreeg je ze doorgestuurd?

Heb je helemaal gelijk in wat betreft tunen van de wagen. Mijn vriendin en ik hebben een zwak voor clios dus ben al blij dat het een RS is geworden. Was wel een prachtexemplaar met maar 32k op de teller. :)
 
Leuk. Ik heb nog wel eens op het punt gestaan een Clio Williams te kopen, maar die bleek recht getrokken te zijn na een ongeluk. Voorzichtig achteruit van weggelopen voor de boel instortte. Ik vond die er wel leuk uitzien. De leukste Clio is natuurlijk de V6, maar een nette is niet meer te betalen. ;)
 
Motor rijdt weer maar toch een vraagje voor jullie mede tijgers: Het blok loopt niet lekker rond de 4500rpm. Vorig jaar de carbs al schoon gemaakt, wat achteraf niet nodig was. Zou het kunnen dat de 'ignition coil' niet meer lekker is? Heb begrepen dat het een kwaal is van de T400. Zou dit in lijn zijn met de dip in de toeren? Wat zijn de typische symptomen voor een niet goed functionerende coil?
 
Toch nog maar ff wat klachtjes verhelpen, mijn cylinderbus/koppakking reparatie heeft niet tot gewenst resultaat geleid, hij laat weer wat koelwater in de olie. Na wat rondvragen zullen de oppervlakken niet voldoende ontvet zijn ( met wasbenzine). Dus de boel moet weer ff open. In afwachting van de koppakking maar de voorpootjes uit elkaar gehaald, ff goed schoonmaken en met nieuwe keering en verse olie moet dat voorlopig weer een tijdje mee kunnen .
20200130_155948-1152x864.jpg
 
Good bezig Hans!

Ik heb gisteren voor de zekerheid de carb rubbers naar het Blok vervangen. (Had ik nog van tigerparts de) Echter niet proef gereden vanwege de tijd. Zonet boodschappen gedaan en dat was schrikken.... Kwam maar niet boven 4000-4500 toeren met belasting. Werd al bang dat ik een foutje had gemaakt met het terugplaatsen van de carbs. Bedacht ik me tijdens het rijden: oja heb ter experiment de dop van de tweede luchthuistoegang verwijderd... Gelukkig zat hij in mijn topkoffer en kon ik hem erop plaatsen. Hij ging toen als de brandweer. :')

Voor het archief: tweede dop moet erop blijven bij de t400. Hij gaat er niet sneller door...

Oja, de carbs syncen ga ik tzt (laten?)doen
 
Zo, de voorvork in elkaar, moeten wel nieuwe glijlagers in, maar spreekt wel soepeler aan nou. Tijd voor een proefrit dacht ik, motor starten en rammelde rammel🙄
De boel naar binnen, het was voor mij een bekend geluid, de dynamorotor zat los, heb ik tig jaar geleden als eens opnieuw vast gezet, dus hij is weer aan de beurt.
De boel in elkaar, dus ik denk, zondag een beetje zon en een beetje droog, lekker op pad.
Heerlijk sturen en vlak bij huis in Uddel, prut prut prut, ik denk hup op reserve nog prut prut prut en uit😳
Accu leeg, brommer bij de kroeg geparkeerd, even gemeld dat ik hem hier ff liet staan omdatie stuk was, hij bood me meteen een borrel aan😁
Mijn vaste verkering gebeld en die heeft mij incl. accu opgehaald, s'avonds weer terug met een volle accu en naar huis.
Net de dynamo maar eens het kapje eraf en daar was het probleem, de koolborstels op, ook een oude bekende, een 50k geleden ook als aan de beurt en toen had ik nog een setje liggen van een boormachine, klein beetje afschuren en nup erin.
Edoch nou zal ik wel langs de wasmachinonderdelenhuis , of zo ,moeten .
Wordt vervolgd 😂
20200204_135503.jpg
20200204_133535.jpg
 
Haha, er presenteerd zich altijd een andere probleem als je met het ene net klaar bent met monteren of uitproberen.

Vraagje; om de carbs te syncen, kan je makkelijk bij de stelschroeven komen? Of moet er nog meer uitgebouwd worden naast de tank. Of heb je zo een rare 90 graden verlengde schroevendraaier voor nodig om erbij te kunnen? Op mijn '98 model zitten Keihins.
 
Carbs sync moet de tank eraf, of achter een stukje omhoog. Dan de vacuum meters of kolommen op de 3 onderdruk aansluitingen . Dan een tankje of fles benzine aansluiten en starten, lees even de stel volgorde door. Het kan gewoon met een kruiskop en die kun je van boven bij.
 
Laatst bewerkt:
Ok duidelijk. Dankjewel. Dan ga ik het zelf doen het syncen. Even bedenken of ik een meterset aanschaf of zelf een systeem in elkaar bouw met slangen en vloeistof.
 
Zo, koolborstels van een stofzuiger of zo, voor 5 euries weer aan de praat voor 50d km's.
Nou maar afwachten wat nog meer grapjes gaat maken 🙄
IMG-20200205-WA0005.jpg
 
Op zich gebeurt het erg weinig met deze dynamo's dat ze het begeven.
De later types Tiger met de interne dynamo's hebben veel vaker storingen; zelf een paar van vervangen op mijn 955 en 1050 ook.:Y
 
Ben dat weekend met de motor in Duitsland aan de Moezel maar zondag weer terug. Misschien kom ik dan in de middag even aan met m'n Trophy
 
Terug
Bovenaan Onderaan