Aussie-Tiger
MF veteraan
- 12 nov 2004
- 1.736
- 92
- Onderwerp starter
- #1.651
Het is wel bekend dat veel framedelen van de DR serie vaak roestvorming hebben na een aantal jaren . Ook zonder pekel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gelukkig hebben we geen winters meerHet is wel bekend dat veel framedelen van de DR serie vaak roestvorming hebben na een aantal jaren . Ook zonder pekel
Hallo Tigerrijders!
Ik heb een probleempje met mijn T400 uit '96.
Af en toe slaat de motor tijdens het rijden gewoon af. Toerenteller gaat op 0, maar dashboard en verlichting blijven aan. Hetzelfde effect als bij de dodemansknop dus.
Ik schakel dan een versnelling lager en soms slaat de motor dan na enkele seconden weer aan.
Maar vaker nog wil hij niet vanzelf aanslaan. Als ik dan echter ontkoppel en de startknop gebruik, start hij gewoon en bromt rustig verder alsof er niets gebeurd is.
Dit gebeurt soms een enkele keer en dan weer tientallen of honderden km niets, soms ook twee-drie keren kort na elkaar met tussenpozen van enkele minuten, en vervolgens weer een hele tijd probleemloos.
Het is bijna zeker een elektrisch probleem (zie de toerenteller die op 0 gaat), maar het gebeurt totaal onvoorspelbaar, op de meest uiteenlopende momenten en tegen alle mogelijke snelheden. Ik heb wel de indruk dat hij het na een lange stilstand (enkele weken) of als het veel geregend heeft (hij slaapt buiten) erger is. Maar helemaal weg gaat het nooit: minstens een keer per 200 km heb ik dat vervelende uitvallen.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Groetjes,
Gert
De schakelaar van de jiffy, geeft ook wel eens storingO ja: het blokje heeft 108.000 km gelopen; de pickup werd in februari vervangen.
Ik zat inderdaad te denken aan de pick up pulsgever maar kan ook een defecte bobine zijn
Draadbreuk kan ook nog. Bij een bobine zou die toch nog op 2 cilinders moeten lopen?Hoi,
Bedankt voor de tips!
De jiffy-schakelaar is enkele jaren geleden vervangen, maakte geen verschil.
Ik zal nog eens de koppeling- en de dodemans-switch nakijken.
Hoe kan je de werking van de bobine testen?
Dan heb ik die ene waar dat niet hoeft? Heeft iemand in zijn wijsheid al eens doorgelust zekerVrijwel zeker je koppeling switch. Je schrijft (als ik het goed lees) dat je hem soms kunt starten zonder de koppeling ingeknepen. Dat is al vreemd want een Triumph start je atijd met koppeling in. Je kan de schakeling overbruggen net als de jiffy (even in het bedradingschema kijken). Dan heb je meteen weer een "point of failure" minder. De schakelaar unit van de startknop/dodemansknop is redelijk makkelijk uit elkaar te halen om een keer de contactjes te reinigen. Beetje gepriegel dat wel.
Hi Aussie-Tiger,Misschien weet iemand wat op een ander forum want hier gaat het specifiek om het T400 model