Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou ook denken dat echte vaklui zo'n afgebroken bougie er wel uit kunnen boren ofzo en dan ff opnieuw de draad tappen. Mocht dat niet lukken kan er nog een helicoil in? Hoewel dat laatste misschien niet zo'n goed idee is voor een bougie omdat het natuurlijk wel goed af moet sluiten.
Daar is dit juist voor
Zeker nu de kop er al af is, is het niet moeilijk gewoon de tijd voor nemen
D
 
Daar is dit juist voor
Zeker nu de kop er al af is, is het niet moeilijk gewoon de tijd voor nemen
D
I know, zat me alleen even hardop af te vragen of zo'n helicoil wel hermetisch afsluit. Want je wil natuurlijk geen lekkages rondom je bougie hebben. Heb er (gelukkig) geen ervaring mee.
 
Ooh damn wat zuur!
Het lijkt me nogal wrang om de motorzaak hier (deels) voor op te laten draaien. Het is jouw motor waar jezelf verantwoordelijk voor bent. Als zij nou afgelopen week/maand oid de bougies hebben verwisseld en deze er scheef of veels te vast in hebben gedraaid is het nog daar aan toe. Maar om een fiets ergens te brengen waar die nog nooit eerder is geweest en hen vervolgens verantwoordelijk houdt voor achterstallig onderhoud is wat scheef als je het mij vraagt.

:^

Vergis je niet in de hoeveelheid werk, onderdelen, kosten voor revisie bedrijf om die bougie eruit te boren etc. Tikt lekker aan allemaal hoor
 
Laatst bewerkt:
I know, zat me alleen even hardop af te vragen of zo'n helicoil wel hermetisch afsluit. Want je wil natuurlijk geen lekkages rondom je bougie hebben. Heb er (gelukkig) geen ervaring mee.

Voor bougies gebruikt je over het algemeen draad busjes. Die zet je erin met loctite en dat Is voldoende.
 
een o-ring om je bougie?

ok...

maare, mijn 2011 speed doet 200 km met een tank. vind em aan de dorstige kant... hoeveel rijden jullie met een tank?
 
een o-ring om je bougie?

ok...

maare, mijn 2011 speed doet 200 km met een tank. vind em aan de dorstige kant... hoeveel rijden jullie met een tank?
Mijn 2010 model heeft geen benzine meter maar tank ook rond de 200 km op de dagteller. Meestal rond die aantal km gaat het lampje ook branden.
Hoeveelheid benzine er dan in gaat let ik nooit op :]
 
Bij mijn 08 met volledig open uitlaat, K&N luchtfilter, andere mapping en achtertandwiel +2 haalde ik meestal wel 180 km voordat het lampje ging branden. Erg zuinig reed ie niet.
 
Oh dus ik ben niet echt een vreemde eend in de bijt. Was 240 km (superduke R) en 220 km (2005 speed) gewend.

Dan is een brandend lampje met 180km wat karig zegmaar :+
 
Ik deed rond de 210 - 220 op de dagteller tot het lampje ging branden, in werkelijkheid is dat eerder rond de 230. Had toen -1 voor. Moet nog kijken wat ie doet nu ik -1 +2 rijd :')
 
Oh dus ik ben niet echt een vreemde eend in de bijt. Was 240 km (superduke R) en 220 km (2005 speed) gewend.

Dan is een brandend lampje met 180km wat karig zegmaar :+

Dat lampie aan krijgen is het probleem niet. Gruwelijk remmen en floep aan gaat tie, bij de mijne vanaf halve tank en minder. Dus vanaf een 100 km. (gereden en bruut afgeremd)
Gaat bij de volgende keer starten weer uit.
 
Gisteren de nieuwe Speed RS gaan testen. Dat rijdt als een fiets, zo licht. Schakelen gaat vanzelf, heel licht koppelingshendeltje en super bruut op de gas reageren. En verder een dashboard met allerlei lichtjes waar je nooit wijs uit geraakt. :+

Maar... ik rijd precies liever met mijn ouwe Speed. Daar moet ik nog wat op werken.

Links het nieuwe spul, rechts het oude.

Pai8Xl1.jpg
 
Mijn S3 uit 2003 (bijgevoegd plaatje) heeft een vrij hoge bolle seat cowl.
full


Nu zie ik ook van deze platte cowls:
triumph-speed-triple-955i-excellent-condition-under-seat-exhaust-cowl-bellypan-1.JPG


Of deze:
20160220-2003-triumph-speed-triple-right-730x548.jpg


Zijn de onderste ook origineel? Waar zou ik ze kunnen kopen? Die laatste vind ik mooier namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Tis smaak, maar vind de bollere veel stijlvoller en mooier qua lijn :)

Verder is dit een nutteloze post en kan ik je niet helpen, heb ook geen compensatie pk's :P sorry :o
 
Ik deed rond de 210 - 220 op de dagteller tot het lampje ging branden, in werkelijkheid is dat eerder rond de 230. Had toen -1 voor. Moet nog kijken wat ie doet nu ik -1 +2 rijd :')


Ik weet niet waar ik gisteravond zat met mijn hoofd. Mijn lampje gaat branden bij 130-140 (zo'n 150-160 echte kilometers). Verbruik schommelt wat tussen 1/10 en 1/12.
 
Ik weet niet waar ik gisteravond zat met mijn hoofd. Mijn lampje gaat branden bij 130-140 (zo'n 150-160 echte kilometers). Verbruik schommelt wat tussen 1/10 en 1/12.
Heb je je teller niet aangepast naar de nieuwe vertanding dan?
 
Gisteren de nieuwe Speed RS gaan testen. Dat rijdt als een fiets, zo licht. Schakelen gaat vanzelf, heel licht koppelingshendeltje en super bruut op de gas reageren. En verder een dashboard met allerlei lichtjes waar je nooit wijs uit geraakt. :+

Maar... ik rijd precies liever met mijn ouwe Speed. Daar moet ik nog wat op werken.

Links het nieuwe spul, rechts het oude.

[afbeelding]

Hahaha leuke beschrijving en wel net zo goedkoop *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan