Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je je teller niet aangepast naar de nieuwe vertanding dan?
De vorige eigenaar heeft het juist 'overdone' toen die naar -1 ging. Op de teller gaf die altijd minder aan dan op de gps. Nu ik onlangs +2 erbij heb gedrukt moet ik 'm nog afstellen. Met een beetje geluk is het nu gewoon goed :+
 
De vorige eigenaar heeft het juist 'overdone' toen die naar -1 ging. Op de teller gaf die altijd minder aan dan op de gps. Nu ik onlangs +2 erbij heb gedrukt moet ik 'm nog afstellen. Met een beetje geluk is het nu gewoon goed :+

Ik heb mijn teller op 1% nauwkeurig geijkt op gps snelheid (afhankelijk hoe oud mn band is) maar als ik mijn triplog op de navi vergelijk met de trip meter zat daaR best een verschil in. Lijkt wel alsof daar de snelheid correctie niet wordt toegepast?
 
Ik zag gisteren rond 17:20u nog een zwarte Speed van 2011 of nieuwer op de Velperweg in Arnhem. Iemand van hier? :)
 
Mijn paardje is verkocht, nog steeds met pijn in het hart. Ik heb nog wat onderdelen over. Misschien is daar hier nog animo voor:

Voor de Speed Triple 2008 in Mat Zwart:
- Voorspatbord
- Achterkant links & rechts
 
Mijn speed bouwjaar 2009 heeft nog steeds die in mijn ogen vreselijke taartschep met kenteken plaat. Hoe hebben jullie dit opgelost en waar te koop.
 
Gisteren de nieuwe Speed RS gaan testen. Dat rijdt als een fiets, zo licht. Schakelen gaat vanzelf, heel licht koppelingshendeltje en super bruut op de gas reageren. En verder een dashboard met allerlei lichtjes waar je nooit wijs uit geraakt. :+

Maar... ik rijd precies liever met mijn ouwe Speed. Daar moet ik nog wat op werken.

Links het nieuwe spul, rechts het oude.

[afbeelding]

Die koppeling van de nieuwe 1050 blokken gaat een stuk lichter. Erg fijn moet ik zeggen.

Mijn dealer heeft zondag demodag. Misschien maar even vragen of ik een rondje mag op de RS. Als ik jou korte review lees is het wel de moeite waard.
 
Die koppeling van de nieuwe 1050 blokken gaat een stuk lichter. Erg fijn moet ik zeggen.

Mijn dealer heeft zondag demodag. Misschien maar even vragen of ik een rondje mag op de RS. Als ik jou korte review lees is het wel de moeite waard.
Gewoon QS erop, dan maakt het niet meer uit ;)
 
Op mijn GS heb ik Schakelassistent (lees QuickShifter).

Op een boxer werkt het sowieso minder. (op zijn broer de S1000XR/R gaat het perfect)
Up gaat nog, maar down is veels te veel forceren.

Maar ik ben zelf niet zo happig op QS's, puur omdat imo de bak meer belast wordt.
(Met racen is dat prima, maar op straat vind ik het persoonlijk niet belangrijk)
Met koppeling gaat het allemaal smoother........
 
Op mijn GS heb ik Schakelassistent (lees QuickShifter).

Op een boxer werkt het sowieso minder. (op zijn broer de S1000XR/R gaat het perfect)
Up gaat nog, maar down is veels te veel forceren.

Maar ik ben zelf niet zo happig op QS's, puur omdat imo de bak meer belast wordt.
(Met racen is dat prima, maar op straat vind ik het persoonlijk niet belangrijk)
Met koppeling gaat het allemaal smoother........
Nou op mijn KTM gaat het boterzacht, dus ik denk dat BMW gewoon nog een beetje moet oefenen ;)
 
Nou op mijn KTM gaat het boterzacht, dus ik denk dat BMW gewoon nog een beetje moet oefenen ;)
Dan heb je mijn post niet helemaal goed gelezen.

Imo werkt het niet op de boxer BMW's........de zogenaamde hangtiet modellen (zoals de GS)
Op de BMW S1000XR/R oftewel de 4-in lijn werkt het perfect.

Ik verwacht dat het voor een S3 ook prima gaat werken met de 3-cylinder.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je mijn post niet helemaal goed gelezen.

Imo werkt het niet op de boxer BMW's........de zogenaamde hangtiet modellen (zoals de GS)
Op de BMW S1000XR/R oftewel de 4-in lijn werkt het perfect.

Ik verwacht dat het voor een S3 ook prima gaat werken met de 3-cylinder.
Ik bedoelde in de zin van dat het bij mijn 2-cilinder wel goed werkt.
 
Naah dan maar een CVT. Altijd max vermogen op elke snelheid. Of leren tap dansen.
Waar gaat het heen met de kunst van vloeiend schakelen.versnellen ;(
CVT :X

Maarehh, dat vloeiende zit 'm toch vooral in het optrekken vanuit de 1e versnelling en dat blijft hetzelfde ook met een QS. Alles daarna opschakelen is gewoon zo snel mogelijk koppeling in, schakelen en koppeling uit. Dat vereist niet zoveel souplesse en is weinig anders dan met een QS.

Overigens heb ik alleen QS voor opschakelen, omlaag moet ik zelf nog koppelen, maar dat vind ik prima. Voor opschakelen vind ik de QS echt fantastisch :)
 
Nieuwe achterband voor de Speed. Na twee setjes Michelin Pilot Power3, nu eens een Bridgestone Battlax S21 proberen.

pfVFJMp.jpg
 
stel: je moet naar een adres in Woerden en typt dat in de Garmin navigatie en hij geeft dit als antwoord...

full



what to do, what to do.... :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan