Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren, ik kom binnenkort weer terug! Na een kort uitstapje op een Tuono ga ik mijn Speed weer terug kopen van mijn vader (hij gaat meer tour rijden). Ik verkoop de Tuono of mijn vader ruilt hem in. De Speed past beter bij mijn rijstijl en is ook wat betrouwbaarder..
Ik heb er heel veel geld in gestoken om hem zo te maken. Het is de 2010 met neon groene wielen die volgens mij ook nog steeds in de OP staat. :)

Op langere termijn wil ik een 2012 of 2013 Speed Triple R gaan kopen.. :9~

Enne, Chaz (oudste zoon) heeft vorige week een broertje gekregen tijdens onze vakantie in Frankrijk, Dani Axel! *O*
*O* *O* *O* gefeliciteerd man


En dat wisten wij al stiekem dat jij terug zou komen :P
 
Heren, ik kom binnenkort weer terug! Na een kort uitstapje op een Tuono ga ik mijn Speed weer terug kopen van mijn vader (hij gaat meer tour rijden). Ik verkoop de Tuono of mijn vader ruilt hem in. De Speed past beter bij mijn rijstijl en is ook wat betrouwbaarder..
Ik heb er heel veel geld in gestoken om hem zo te maken. Het is de 2010 met neon groene wielen die volgens mij ook nog steeds in de OP staat. :)

Op langere termijn wil ik een 2012 of 2013 Speed Triple R gaan kopen.. :9~

Enne, Chaz (oudste zoon) heeft vorige week een broertje gekregen tijdens onze vakantie in Frankrijk, Dani Axel! *O*
Dubbel gefeliciteerd *O*

Dani van Dani Pedrosa en Axel van Guns 'n Roses? *D
 
Heren, ik kom binnenkort weer terug! Na een kort uitstapje op een Tuono ga ik mijn Speed weer terug kopen van mijn vader (hij gaat meer tour rijden). Ik verkoop de Tuono of mijn vader ruilt hem in. De Speed past beter bij mijn rijstijl en is ook wat betrouwbaarder..
Ik heb er heel veel geld in gestoken om hem zo te maken. Het is de 2010 met neon groene wielen die volgens mij ook nog steeds in de OP staat. :)

Op langere termijn wil ik een 2012 of 2013 Speed Triple R gaan kopen.. :9~

Enne, Chaz (oudste zoon) heeft vorige week een broertje gekregen tijdens onze vakantie in Frankrijk, Dani Axel! *O*
Van harte gefeliciteerd *O*
En ook gratz met de tweede :P
 
Dubbel gefeliciteerd *O*

Dani van Dani Pedrosa en Axel van Guns 'n Roses? *D

Thanx! Pedrosa is wel een inspiratie geweest qua naam idd, net als Chaz Davies bij de eerste! nu moet er ook maar een Dani replica helm komen voor de kleine, Chaz heeft er ook 1 inclusief handtekening

Axel omdat het een typisch Franse naam is en hij is nou eenmaal in Frankrijk geboren haha!
 
*O* *O* *O* gefeliciteerd man


En dat wisten wij al stiekem dat jij terug zou komen :P

Schoenmaker blijf bij je leest he! Had tijdje geleden al ff weer op de Triple gereden en ik ben gelijk zoveel sneller en soepeler op dat ding dan op de Tuono.. Toen twijfelde ik al haha!
 
Tips/advies gevraagd.

Begin mei heb ik helaas de S3 neergelegd. Hierbij is oa de radiator lek geraakt. Nu heb ik een tweedehandsje gevonden en die gemonteerd. De radiateur is een tikkeltje ontzet maar niet lek en past sluit netjes aan.

Nu na het vullen gooit ie de koelvloeistof eruit. Eerst was het een beetje dus ik dacht dat ie misschien wat te vol zat en het overtollige eruit gooide. Echter afgelopen zondag gooide die praktisch alles eruit |(
Gisteravond de boel weer gevuld en (misschien iets te vluchtig) ontlucht. Wel tot 2 keer toe stationair warm laten lopen en alles bleef er netjes inzitten. Later een klein stukje gereden en prompt gooit ie er weer koelvloeistof uit. Weliswaar na een wheelie maar dat zou gewoon niet moeten.

Heeft iemand tips/advies m.b.t. het vullen en ontluchten van het systeem?
 
Tips/advies gevraagd.

Begin mei heb ik helaas de S3 neergelegd. Hierbij is oa de radiator lek geraakt. Nu heb ik een tweedehandsje gevonden en die gemonteerd. De radiateur is een tikkeltje ontzet maar niet lek en past sluit netjes aan.

Nu na het vullen gooit ie de koelvloeistof eruit. Eerst was het een beetje dus ik dacht dat ie misschien wat te vol zat en het overtollige eruit gooide. Echter afgelopen zondag gooide die praktisch alles eruit |(
Gisteravond de boel weer gevuld en (misschien iets te vluchtig) ontlucht. Wel tot 2 keer toe stationair warm laten lopen en alles bleef er netjes inzitten. Later een klein stukje gereden en prompt gooit ie er weer koelvloeistof uit. Weliswaar na een wheelie maar dat zou gewoon niet moeten.

Heeft iemand tips/advies m.b.t. het vullen en ontluchten van het systeem?
Tot welk streepje in het tankje vul je wanneer de motor koud is?
 
Nou dat vind ik eerlijk gezegd lastig inschatten met een horizontale meetschaal :/
Ok :')

Maar wat ik ervaren heb bij mijn Speed is dat ie alles wat ik boven het 'minimum' streepje vulde, er net zo hard weer uitkwam aan de onderkant na een stukje rijden.
 
Schoenmaker blijf bij je leest he! Had tijdje geleden al ff weer op de Triple gereden en ik ben gelijk zoveel sneller en soepeler op dat ding dan op de Tuono.. Toen twijfelde ik al haha!


Grappig, sprak van de week bij de motor vierdaagse in Oss ook iemand op een aprilia die voorheen speed had gereden en die ging ook weer terug naar een speed....

Gaat toch ook niets boven dat soepelen 3 cilinderblok van een Triumph :9~
 
Wie heeft er een idee?

Mijn 2011 speed schakelt erg zwaar naarmate hij warm word. Stapvoets door de stad met 25+ graden is na een paar minuten bijna niet meer in zn vrij kunnen krijgen.

Iemand een idee?
 
Karakter?

Wellicht probeert ie je iets te vertellen na zo lang stapvoets rijden :]

Weet niet of er technisch iets aan de hand kan zijn. Mijn 2009 speed gaat ook niet makkelijk in zijn vrij :N
 
Laatst bewerkt:
Karakter?

Wellicht probeert ie je iets te vertellen na zo lang stapvoets rijden :]

Weet niet of er technisch iets aan de hand kan zijn. Mijn 2009 speed gaat ook niet makkelijk in zijn vrij :N

Op normale temperaturen schakelt ie goed. Voor mijn idee trap ik nog net niet het pookje door midden als ie heet is
 
Wie heeft er een idee?

Mijn 2011 speed schakelt erg zwaar naarmate hij warm word. Stapvoets door de stad met 25+ graden is na een paar minuten bijna niet meer in zn vrij kunnen krijgen.

Iemand een idee?

Mijn vader had hier ook last van tijdens meerdaagse toertocht in Duitsland met hoge temperaturen. Mij nog nooit opgevallen maar schijnt een trekje te zijn.. Mijn vader zegt dat hij ook zwaarder gaat schakelen als hij heet is..

Is een Speed van 2010.
 
Laatst bewerkt:
Grappig, sprak van de week bij de motor vierdaagse in Oss ook iemand op een aprilia die voorheen speed had gereden en die ging ook weer terug naar een speed....

Gaat toch ook niets boven dat soepelen 3 cilinderblok van een Triumph :9~~


Dat is het ook!
De Appie is echt heel snel, sneller als de Speed maar hij heeft ook beduidend minder koppel onderin, iets wat ik frappant vindt voor een 2 cilinder. Tuono heeft een enorm eindschot maar dat toerengebied rij je op straat amper in, 8500 toeren in de 2 is al 140 km/u :X

De Speed loopt soepeler en dat brute en lineaire koppel vind ik gewoon verslavend! :9~
 
Op normale temperaturen schakelt ie goed. Voor mijn idee trap ik nog net niet het pookje door midden als ie heet is
Toen ik gewisseld had naar die Mobil 1 Racing 4T olie schakelde mijn '08 ineens veel soepeler dan daarvoor. Dus misschien kwestie van andere olie erin doen? :?
 
Grappig, sprak van de week bij de motor vierdaagse in Oss ook iemand op een aprilia die voorheen speed had gereden en die ging ook weer terug naar een speed....

Gaat toch ook niets boven dat soepelen 3 cilinderblok van een Triumph :9~~
Nah, ik blijf voorlopig gewoon lekker bij m'n 1300 cc V2 :9~
 
Wie heeft er een idee?

Mijn 2011 speed schakelt erg zwaar naarmate hij warm word. Stapvoets door de stad met 25+ graden is na een paar minuten bijna niet meer in zn vrij kunnen krijgen.

Iemand een idee?

Je kan eens andere olie proberen. Merkjes verschillen nogal van elkaar. Zelf heb ik sinds kort 15w50 en ik heb het idee dat ie wat beter schakelt maar dat kan ook gewoon het verschil van oude olie naar nieuwe olie zijn.

Het koelvloeistof probleem is net opgelost. Bij het monteren van de nieuwe radiateur heb ik blijkbaar de 2 slangetjes onder de dop omgewisseld _O- |( Weer er opgezet zoals het hoort en hij doet weer wat ie hoort te doen :Y
 
Wat voor olie was dat?

Zit nu vrij verse 10w40 volsyntheet in van Shell (advance ultra)
Mobil 1 Racing 4T 15W-50 volsyntheet.

Die werd destijds ook door Triumph aanbevolen zag ik in het handboek.

Het zou kunnen dat 40 te dun wordt bij hoge temperaturen en dan smeert het niet goed meer.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag op de weg naar de TT ging me benzine lampje branden na zo'n 125km van me laatste tank beurt. Normaal tank ik rond de 200 km maar begon opeens aan mezelf te twijfelen. Toch maar gestopt bij tankstation en probeerde me tank open te doen. Onmogelijk? Sleutel draaide normaal maar kreeg hem gewoon niet open. Na aan het lipje te trekken bleek hij vacuüm te zitten. Duurde echt 5 tot 10 seconden lucht aanzuigen voordat hij open ging :?
Afgelopen woensdag zag ik dat de zijkanten van me tank, waar me knieën tegen aan zitten, naar binnen zijn getrokken? Ik denk door dat vacuüm. Wat kan ik hier aan doen? Van binnen uit of eventueel glasdrager erop zetten en proberen te trekken. Of niet aan klooien en maar op zoek naar andere tank of uitdeuken door professional. Merk er niks van als ik rij maar weet dat het er zit dus stoort me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan