Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, ik ben een fervent lezer van motor-forum, eerst de street, en nu de speed. Ik heb mijn Triumph Street Triple R uit 2015 namelijk ingeruild bij de (volgens mij) allerleukste Triumphdealer van de Benelux: Motorcentrum Bruurs uit Noord Scharwoude! ("'klik") Dat betekent dat de allervetste Triumph Street Triple R (ook weer volgens mij dan) te koop staat! ("'klik")
Bekijk bijlage 1339150
Ik heb deze motor drie jaar geleden nieuw gekocht en altijd met zeer veel plezier op gereden. Hij heeft altijd binnen onder een deken aan de druppellader gestaan wanneer ik niet reed. Uiteraard alle onderhoud gehad bij Bruurs. Ik word persoonlijk niets wijzer van de verkoop maar Mike Bruurs is ook een goede vriend dus een beetje extra exposure kan geen kwaad toch?

Ik heb een Triumph Speed Triple RS terug gekocht en uiteraard kan ik niet wachten! Ik laat hem begin volgend jaar op kenteken zetten, en ben ook weer van plan om hem enigszins weer naar mijn smaak op te leuken. Vooralsnog staat hij er zo bij:
Bekijk bijlage 1339154
Maar dan met een bordje verkocht erop!;)
Bekijk bijlage 1339155
Gefeliciteerd mooie fiets.
Veel plezier ermee
 
Gefeliciteerd, mooie fiets!
Heb er een tijdje bij staan kijken met de bbq rit, begon toen pas het nieuwe model wat meer te 'waarderen'

Even uit nieuwsgierigheid; zijn de afdrukken op de tank waar de informatie stickers zaten nog wat beter afgewerkt?
Ik heb de arrows er ook gelijk er af gehaald
en heb er een demper onder laten zetten door Pajic
 
Hallo allemaal, ik ben een fervent lezer van motor-forum, eerst de street, en nu de speed. Ik heb mijn Triumph Street Triple R uit 2015 namelijk ingeruild bij de (volgens mij) allerleukste Triumphdealer van de Benelux: Motorcentrum Bruurs uit Noord Scharwoude! ("'klik") Dat betekent dat de allervetste Triumph Street Triple R (ook weer volgens mij dan) te koop staat! ("'klik")
Bekijk bijlage 1339150
Ik heb deze motor drie jaar geleden nieuw gekocht en altijd met zeer veel plezier op gereden. Hij heeft altijd binnen onder een deken aan de druppellader gestaan wanneer ik niet reed. Uiteraard alle onderhoud gehad bij Bruurs. Ik word persoonlijk niets wijzer van de verkoop maar Mike Bruurs is ook een goede vriend dus een beetje extra exposure kan geen kwaad toch?

Ik heb een Triumph Speed Triple RS terug gekocht en uiteraard kan ik niet wachten! Ik laat hem begin volgend jaar op kenteken zetten, en ben ook weer van plan om hem enigszins weer naar mijn smaak op te leuken. Vooralsnog staat hij er zo bij:
Bekijk bijlage 1339154
Maar dan met een bordje verkocht erop!;)
Bekijk bijlage 1339155

Gefeliciteerd man, prachtige fiets!

Ik zou ff geduld hebben, de fiets is nauwelijks nog op de weg te zien. Straks in het voorjaar weet ik zeker dat de eerste grote uitlaatfabrikanten een lage demper of 3 in 1 systeem op de markt hebben. Let op Akrapovic, Zard, Exan en Mivv.
Je kan natuurlijk ook een middagje met een zak vol geld naar Pajic gaan.. 🤣
Heb je wel iets unieks.
 
Hallo allemaal, ik ben een fervent lezer van motor-forum, eerst de street, en nu de speed. Ik heb mijn Triumph Street Triple R uit 2015 namelijk ingeruild bij de (volgens mij) allerleukste Triumphdealer van de Benelux: Motorcentrum Bruurs uit Noord Scharwoude! ("'klik") Dat betekent dat de allervetste Triumph Street Triple R (ook weer volgens mij dan) te koop staat! ("'klik")
Bekijk bijlage 1339150
Ik heb deze motor drie jaar geleden nieuw gekocht en altijd met zeer veel plezier op gereden. Hij heeft altijd binnen onder een deken aan de druppellader gestaan wanneer ik niet reed. Uiteraard alle onderhoud gehad bij Bruurs. Ik word persoonlijk niets wijzer van de verkoop maar Mike Bruurs is ook een goede vriend dus een beetje extra exposure kan geen kwaad toch?

Ik heb een Triumph Speed Triple RS terug gekocht en uiteraard kan ik niet wachten! Ik laat hem begin volgend jaar op kenteken zetten, en ben ook weer van plan om hem enigszins weer naar mijn smaak op te leuken. Vooralsnog staat hij er zo bij:
Bekijk bijlage 1339154
Maar dan met een bordje verkocht erop!;)
Bekijk bijlage 1339155
Feli*O**O**O*
Nog ff geduld voordat je kan rijden...
maar dan duurt devoorpret lekker lang:j
 
Ik heb de arrows er ook gelijk er af gehaald
en heb er een demper onder laten zetten door Pajic

Dat ziet er ook gaaf uit! Welk merk demper is dat? Het lijkt wel een Akra, maar ik ben leek. 8)7Is het geluid een beetje "donker"/"zwaar"?
En wat ik het allergaafste vond aan de vorige Speed's met bijvoorbeeld de Arrow Low boy, is dat ze een beetje "pruttelden" als je gas dicht deed.
Dat wil ik eigenlijk nu ook: Een zwaar, diep geluid, en bij gas dicht terugbabbelen...:+
 
Dat ziet er ook gaaf uit! Welk merk demper is dat? Het lijkt wel een Akra, maar ik ben leek. 8)7Is het geluid een beetje "donker"/"zwaar"?
En wat ik het allergaafste vond aan de vorige Speed's met bijvoorbeeld de Arrow Low boy, is dat ze een beetje "pruttelden" als je gas dicht deed.
Dat wil ik eigenlijk nu ook: Een zwaar, diep geluid, en bij gas dicht terugbabbelen...:+

Dat pruttelen doen ze met die Arrow slip ons op de RS ook wel, met elke lage vervangingsdemper wordt het alleen maar erger. Ik heb een volledig Zard 3 in 1 systeem en geloof me maar dat je er af en toe knettergek van wordt. Gepruttel, constant knallen bij terugschakelen en steekvlammen van een halve meter. In het begin leuk maar na een rit van 250km ben je dat echt wel zat en je dempingswol fikt ook in no time weg.
En dan heb ik de SAI ook nog afgedopt, doe je dat niet dan wordt je helemaal gestoord.
 
Dat ziet er ook gaaf uit! Welk merk demper is dat? Het lijkt wel een Akra, maar ik ben leek. 8)7Is het geluid een beetje "donker"/"zwaar"?
En wat ik het allergaafste vond aan de vorige Speed's met bijvoorbeeld de Arrow Low boy, is dat ze een beetje "pruttelden" als je gas dicht deed.
Dat wil ik eigenlijk nu ook: Een zwaar, diep geluid, en bij gas dicht terugbabbelen...:+
Is inderdaad een akrapovic, dat heb jij goed gezien;)
De uitlaat klinkt lekker diep en pruttelt een beetje*O*
 
Hallo allemaal, ik ben een fervent lezer van motor-forum, eerst de street, en nu de speed. Ik heb mijn Triumph Street Triple R uit 2015 namelijk ingeruild bij de (volgens mij) allerleukste Triumphdealer van de Benelux: Motorcentrum Bruurs uit Noord Scharwoude! ("'klik") Dat betekent dat de allervetste Triumph Street Triple R (ook weer volgens mij dan) te koop staat! ("'klik")
Bekijk bijlage 1339150
Ik heb deze motor drie jaar geleden nieuw gekocht en altijd met zeer veel plezier op gereden. Hij heeft altijd binnen onder een deken aan de druppellader gestaan wanneer ik niet reed. Uiteraard alle onderhoud gehad bij Bruurs. Ik word persoonlijk niets wijzer van de verkoop maar Mike Bruurs is ook een goede vriend dus een beetje extra exposure kan geen kwaad toch?

Ik heb een Triumph Speed Triple RS terug gekocht en uiteraard kan ik niet wachten! Ik laat hem begin volgend jaar op kenteken zetten, en ben ook weer van plan om hem enigszins weer naar mijn smaak op te leuken. Vooralsnog staat hij er zo bij:
Bekijk bijlage 1339154
Maar dan met een bordje verkocht erop!;)
Bekijk bijlage 1339155

gaaf ding!

ook ik kom al jaren bij bruurs. blind vertrouwen in Mike en het team.
 
Dat pruttelen doen ze met die Arrow slip ons op de RS ook wel, met elke lage vervangingsdemper wordt het alleen maar erger. Ik heb een volledig Zard 3 in 1 systeem en geloof me maar dat je er af en toe knettergek van wordt. Gepruttel, constant knallen bij terugschakelen en steekvlammen van een halve meter. In het begin leuk maar na een rit van 250km ben je dat echt wel zat en je dempingswol fikt ook in no time weg.
En dan heb ik de SAI ook nog afgedopt, doe je dat niet dan wordt je helemaal gestoord.

Ik ben zo erg niet technisch dat Ron van Bruurs me af en toe wat aan mijn brommer laat sleutelen, alleen voor de doorlopende komische voorstelling die dat geeft! Als ik in de buurt van gereedschap komt trekt het spontaan krom!:) M.a.w.: Ik begrijp je niet helemaal...Wat is een SAI? En wat gebeurt er als je die wel of niet afdopt?
 
Nouja helemaal. Het gaat niet altijd helemaal passend. Bij een 2010 Speed van een maat van mij stak de bocht onder het stepje rechts te ver uit. Toen ie erg plat door de bocht wilde op het circuit raakte dat telkens als eerste de grond. Totdat het fout ging in een bocht naar rechts en toen was de circuitdag voorbij :P Ik weet niet of de val echt door de uitlaat kwam, maar het kan zeker meegespeeld hebben.
 
Ik heb mijn arrows verkocht en dan valt het mee
Hij maakt het helemaal op maat

Pajic levert echt top werk maar is belachelijk duur..
Als je zo'n gevestigde naam hebt kun je ook vragen wat je wilt, mensen betalen toch wel ;)

Had hem gebeld om mijn Zard demper te herpakken, wou die 125 euro voor.. 🤣

Nog niet misschien dat ik dat er voor betaal!

Lokaal voor 5 tientjes laten doen, klaar binnen een dag en ik heb er zelf geen werk van gehad. :)
 
@PopeyeBos : SAI = Secondary Air Induction

Afdoppen = minder geknal uit de uitlaat en soms minder hitteprobleem in de uitlaat/demper.
Onderstaande gaat vnl over de Classics, maar dan heb je een idee.



TTP :: SAI Removal Kit

We recommend SAI (Secondary Air Induction) removal to any owner of a Triumph classic twin who intends to modify their bike. If you install free flowing silencers and don't remove the SAI system, overrun popping will become more evident due to the reduced damping of the silencers. SAI removal also helps reduce header pipe heat discolouration caused by the higher temperature exhaust gas mix produced by the SAI system. The comprehensive TTP SAI Removal Kit has been designed with your bikes aesthetics in mind to be as unobtrusive as possible. It includes everything required to remove the SAI system from your classic twin and it's comprised of the following parts:

  • 2 x billet aluminium low profile small head bungs in either black or silver.
    (The small head design doesn't interfrere with spark plug removal)
  • 2 x copper sealing washers.
  • 1 x air box bung.
  • 2 x vacuum take off caps (for carb models, 1 to use & 1 as a spare).
  • 1 x heat shrink tubing to seal the SAI loom connector (for EFI models).
  • 1 x sachet of copper grease to help reduce long term seizure of the bungs.

The SAI bungs are a high quality custom made part in billet aluminium, combining a low profile small head design with a robust 6mm socket for easy installation/removal. They are hard anodised in black or silver to ensure they look good for years to come.
 
Pajic levert echt top werk maar is belachelijk duur..
Als je zo'n gevestigde naam hebt kun je ook vragen wat je wilt, mensen betalen toch wel ;)

Had hem gebeld om mijn Zard demper te herpakken, wou die 125 euro voor.. 🤣

Nog niet misschien dat ik dat er voor betaal!

Lokaal voor 5 tientjes laten doen, klaar binnen een dag en ik heb er zelf geen werk van gehad. :)
Goedkoop is hij zeker niet
Ik had het geluk dat ik m'n arrows verkocht had
Waarschijnlijk had ik het dan ook niet gedaan.
 
@PopeyeBos : SAI = Secondary Air Induction

Afdoppen = minder geknal uit de uitlaat en soms minder hitteprobleem in de uitlaat/demper.
Onderstaande gaat vnl over de Classics, maar dan heb je een idee.



TTP :: SAI Removal Kit

We recommend SAI (Secondary Air Induction) removal to any owner of a Triumph classic twin who intends to modify their bike. If you install free flowing silencers and don't remove the SAI system, overrun popping will become more evident due to the reduced damping of the silencers. SAI removal also helps reduce header pipe heat discolouration caused by the higher temperature exhaust gas mix produced by the SAI system. The comprehensive TTP SAI Removal Kit has been designed with your bikes aesthetics in mind to be as unobtrusive as possible. It includes everything required to remove the SAI system from your classic twin and it's comprised of the following parts:

  • 2 x billet aluminium low profile small head bungs in either black or silver.
    (The small head design doesn't interfrere with spark plug removal)
  • 2 x copper sealing washers.
  • 1 x air box bung.
  • 2 x vacuum take off caps (for carb models, 1 to use & 1 as a spare).
  • 1 x heat shrink tubing to seal the SAI loom connector (for EFI models).
  • 1 x sachet of copper grease to help reduce long term seizure of the bungs.

The SAI bungs are a high quality custom made part in billet aluminium, combining a low profile small head design with a robust 6mm socket for easy installation/removal. They are hard anodised in black or silver to ensure they look good for years to come.

Dat dus. Ik heb gewoon een dopje over de slang gedaan, knikker erin kan ook. Als je graag onnodig geld uitgeeft kun je ook peppie SAI block off plates kopen.
 
Pajic levert echt top werk maar is belachelijk duur..
Als je zo'n gevestigde naam hebt kun je ook vragen wat je wilt, mensen betalen toch wel ;)

Had hem gebeld om mijn Zard demper te herpakken, wou die 125 euro voor.. 🤣

Nog niet misschien dat ik dat er voor betaal!

Lokaal voor 5 tientjes laten doen, klaar binnen een dag en ik heb er zelf geen werk van gehad. :)
In mijn geval betaalde ik de geadverteerde prijs voor de demper, maar heeft hij verder het linkpijpje e.d. verder keurig pasgemaakt. Is hij bijna 1,5u mee bezig geweest en kostte mij verder niets. Kan zijn dat ik de laatste klant voor de vakantie was en hij in vrolijke bui was, maar dat alles in overweging nemende vond ik dat ik vrij weinig geld kwijt was...
 
Om even wat nuance aan te brengen na de lofzang van sua, de weersinvloeden alhier staan garant voor meer technische malheur dan op de antillen, zeker als er ‘s winters mee gereden is cq wordt.
Lekker rijden doen ze, donders lekker.
Let op balhoofdlagers en voorvorkkeringen, verder gewoon je gezond verstand gebruiken en iemand meenemen die er sjoege van heeft.

Alles was in orde, overeen kunnen komen met de prijs en verder alles netjes gecommuniceerd. Deze week word hij thuis bezorgd!
Officieel Speed triple eigenaar b).
 
Om even wat nuance aan te brengen na de lofzang van sua, de weersinvloeden alhier staan garant voor meer technische malheur dan op de antillen, zeker als er ‘s winters mee gereden is cq wordt.
Lekker rijden doen ze, donders lekker.
Let op balhoofdlagers en voorvorkkeringen, verder gewoon je gezond verstand gebruiken en iemand meenemen die er sjoege van heeft.

De weersinvloeden hier zijn vele malen ageressiever dan in NL. Bovendien is het hier maar een kleine rots in heel veel zee en wind. Dus zout overal. Roestende autos van een paar jaar oud.... Niet alleen clonen en B merken.
We hebben minder regen en geen echte koude. Alhoewel het onder de 22 graden wel afzien wordt. Wat te denken aan zwaar langzaam stads verkeer in 35 graden. Volgens mij kun je beter 200 km in 25 of 5 graden doen op de snelweg dan 2 km geroosterd te worden door de fan wachtend bij stoplichten. Bovendien heb ik een motorbroek aan om niet mijn rechter poot te verbranden aan het frame.... Dat wordt gloepend warm. Dat heeft ze allemaal overleeft en ik ook. Maar nu gaan mijn Triumph stickers en de schermpjes van dasboard eraan door de zon. De stickers worden nu zwart, wel een gaaf effect maar dit is tijdelijk totdat ze helemaal zwart zijn en die schermpjes die zijn matglas geworden zodat je weinig meer ziet. Eigelijk gewoon niets meer. Maar mijn roulette groen is nog steeds roulette groen! De mooiste verf die er ooit gemaakt is.
De grootste pest aan de motor vind ik het feit dat als tie weer rijdt na een mankement dat die meteen een grijns op mijn tronie tevoorschijn toverd dat ik mijn verkoop plannen weer vergeet. Tot de volgende pech. Ze heeft dat meer dan eens geflikt en zal het ook nog vaker doen.
Ja ik heb een goede band met mijn brommert, al hoewel het af en toe ook wel eens een lekke band is. Maar die buien duren nooit zolang. Als ze weer zingt en begint te krijsen van plezier, hoe kan ik dan kwaad blijven.

Hallo nieuwe lui hier, weet waar je aan begint als je er een koopt.
 
De weersinvloeden hier zijn vele malen ageressiever dan in NL. Bovendien is het hier maar een kleine rots in heel veel zee en wind. Dus zout overal. Roestende autos van een paar jaar oud.... Niet alleen clonen en B merken.
We hebben minder regen en geen echte koude. Alhoewel het onder de 22 graden wel afzien wordt. Wat te denken aan zwaar langzaam stads verkeer in 35 graden. Volgens mij kun je beter 200 km in 25 of 5 graden doen op de snelweg dan 2 km geroosterd te worden door de fan wachtend bij stoplichten. Bovendien heb ik een motorbroek aan om niet mijn rechter poot te verbranden aan het frame.... Dat wordt gloepend warm. Dat heeft ze allemaal overleeft en ik ook. Maar nu gaan mijn Triumph stickers en de schermpjes van dasboard eraan door de zon. De stickers worden nu zwart, wel een gaaf effect maar dit is tijdelijk totdat ze helemaal zwart zijn en die schermpjes die zijn matglas geworden zodat je weinig meer ziet. Eigelijk gewoon niets meer. Maar mijn roulette groen is nog steeds roulette groen! De mooiste verf die er ooit gemaakt is.
De grootste pest aan de motor vind ik het feit dat als tie weer rijdt na een mankement dat die meteen een grijns op mijn tronie tevoorschijn toverd dat ik mijn verkoop plannen weer vergeet. Tot de volgende pech. Ze heeft dat meer dan eens geflikt en zal het ook nog vaker doen.
Ja ik heb een goede band met mijn brommert, al hoewel het af en toe ook wel eens een lekke band is. Maar die buien duren nooit zolang. Als ze weer zingt en begint te krijsen van plezier, hoe kan ik dan kwaad blijven.

Hallo nieuwe lui hier, weet waar je aan begint als je er een koopt.
8-):]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan