Ik heb een nieuw type voorlamp laten installeren op mijn 2007 Speed Triple.
De motor ziet er nu een stuk moderner uit.
Bekijk bijlage 1394407
Bekijk bijlage 1394408
Er zit alleen een barstje in het rechter glaasje. Gelukkig is dit niet zon ramp aangezien hij nog waterdicht is.
Zijn deze glaasjes ergens los te koop voor een redelijke prijs?
Dat zijn M4.32 monoblocs (zelfde als de Speed Triple vanaf 2008), die zitten een klasse lager dan de M4.Ik weet dat de M4 monoblocks op de ktm990 SuperDuke zitten, passen die 1-op-1 op een speed? ook van 2006?
125 euro voor alle 2, ex verzend. Nieuw ruim 200 euro.Nou ben ik het niet van plan, maar het jeukt wel...Wat vraag je ervoor?
Das toevallig. Ik heb ook een probleem.
Koud koppelt ie prima. Als de motor op bedrijfstemperatuur is koppelt ie, en schakelt ie nagenoeg niet. Zowel op als neer. Als ik wil schakelen moet ik een beetje toeren maken.
Dacht eerst dat het een olie probleem was (stroef schakelen). Alleen bij de dealer zeiden ze dat eventueel de korf ingesleten kon zijn (??). Voordat ik em langs breng eerst zelf even intel verzamelen. Enig idee?
Vandaag lekker aan het rijden op mn Speed 1050 uit 2012 en ineens kan ik niet meer terugschakelen, althans niet verder dan z'n 5. Heb dus de hele weg teruggereden in 5 en 6.
Met "droog" schakelen lijkt ie wel met moeite terug te schakelen naar z'n 2 en als ie in z'n 2 gaat hoor ik een soort kloink.
Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn en waar ik moet zoeken?
Heb de vraag ook in de techniek topic geplaats, maar hier zitten als het goed is mensen die alle ins en outs van de Speed Triple kennen...
Bedoel je dat ie slipt of dat ie slecht vrij komt?
Ingesleten koppelingskorf heb je als de 'oortjes' van de koppelingsplaten gleufjes in de korf gemaakt hebben, kunnen ze niet zo soepel meer bewegen. Dit is makkelijk te zien als je de koppelingsdeksel er af haalt. wel even de motorfiets plusminus 45 graden schuin naar links leggen, dan hoef je de olie er niet uit te halen.
Dat zijn M4.32 monoblocs (zelfde als de Speed Triple vanaf 2008), die zitten een klasse lager dan de M4.
Op de 1290 SD zitten M50 monoblocs (net als de Street Triple RS), misschien dat je ze daarmee verwart.
Ok klinkt logisch. De mijne heeft 19000 km op de teller... klinkt niet echt als iets voor die km stand?
Hij komt slecht op.
Ik bedoel eigenlijk of de monoblocks van de ktm 990 en dus speed >08 (wist niet dat daar ook monoblocks op zitten) 1-op-1 op de 05-07 passen?
Das toevallig. Ik heb ook een probleem.
Koud koppelt ie prima. Als de motor op bedrijfstemperatuur is koppelt ie, en schakelt ie nagenoeg niet. Zowel op als neer. Als ik wil schakelen moet ik een beetje toeren maken.
Dacht eerst dat het een olie probleem was (stroef schakelen). Alleen bij de dealer zeiden ze dat eventueel de korf ingesleten kon zijn (??). Voordat ik em langs breng eerst zelf even intel verzamelen. Enig idee?
Nou niet volledig koppelen als ie warm is.
Vandaag lekker aan het rijden op mn Speed 1050 uit 2012 en ineens kan ik niet meer terugschakelen, althans niet verder dan z'n 5. Heb dus de hele weg teruggereden in 5 en 6.
Met "droog" schakelen lijkt ie wel met moeite terug te schakelen naar z'n 2 en als ie in z'n 2 gaat hoor ik een soort kloink.
Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn en waar ik moet zoeken?
Heb de vraag ook in de techniek topic geplaats, maar hier zitten als het goed is mensen die alle ins en outs van de Speed Triple kennen...
Zet hem eens op de bok met het wiel in de lucht.Das toevallig. Ik heb ook een probleem.
Koud koppelt ie prima. Als de motor op bedrijfstemperatuur is koppelt ie, en schakelt ie nagenoeg niet. Zowel op als neer. Als ik wil schakelen moet ik een beetje toeren maken.
Dacht eerst dat het een olie probleem was (stroef schakelen). Alleen bij de dealer zeiden ze dat eventueel de korf ingesleten kon zijn (??). Voordat ik em langs breng eerst zelf even intel verzamelen. Enig idee?
Zet hem eens op de bok met het wiel in de lucht.
Komt je koppeling wel vrij als hij warm is?
Ingeslagen korf in dusdanige mate dat het problemen oplevert met die km stand is bijna onmogelijk.
Dan zou ik eerder inzetten op een kromme plaat. Maar dan moet je dus wel hebben dat je koppeling bijna niet vrij komt.
Bij deze wil ik me ook graag aanmelden voor dit topic.
Sinds zaterdag trotse eigenaar van een Triumph Speed Triple uit 2008
Bekijk bijlage 1395054
Shell motorfiets olie, full spec vergelijkbaar met wat de dealer voorschrijft. 4 tientjes voor 4 liter
Dankje! Is inderdaad al mooi aangekleedWelkom hier mooie Triple heb je alle goodies zitten er wel op zo te zien
Deze olie zit erin:
Shell Advance 4T Ultra 10W40 4 Liter
Shell Advance Ultra biedt Shell's ultieme bescherming en prestaties voor alle moderne motorfietsen, ongeacht hun cilinderinhoud.www.deolieconcurrent.nl
Morgen gaat er motul 300v 15w50 in om het olie verhaal uit te sluiten.
Gefeliciteerd en welkomBij deze wil ik me ook graag aanmelden voor dit topic.
Sinds zaterdag trotse eigenaar van een Triumph Speed Triple uit 2008
Bekijk bijlage 1395054