Triumph Speed Twin 1200

Dag Henk, dat is mij te veel helaas. Mijn triple staat ook nog maar op 12.000.
Maar je ex zal zonder meer een nette motor zijn!
 
Laatst bewerkt:
Goedendag allemaal, mijn naam is Ed(win).
sinds vandaag eigenaar van zo’n matte met geel streepje speed twin. Heb hem na 3 jaar street twin gereden, ingeruild bij Blom de Triumpf dealer.
en de eerste 150 km (!) er op zitten. Prettige wagen.
Zet paar foto’s, maar die kun je overal bekijken. Hij krijgt nog een wind-kap voor de tellers…
gr.
 

Bijlagen

  • C67BAA68-2288-4681-8A75-965029DE8CF6.jpeg
    C67BAA68-2288-4681-8A75-965029DE8CF6.jpeg
    243 KB · Weergaven: 51
  • CF06DCF8-74B6-4D3D-A57C-111C98B15670.jpeg
    CF06DCF8-74B6-4D3D-A57C-111C98B15670.jpeg
    237,1 KB · Weergaven: 46
  • 3DAE99F5-DA1A-4A64-B37C-3F24166C6B1A.jpeg
    3DAE99F5-DA1A-4A64-B37C-3F24166C6B1A.jpeg
    260,9 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Proficiat met je nieuwe motor.
Ik ben net terug van een paar mooie motorritjes in Spanje(Navarra)
 

Bijlagen

  • IMG_20220802_175401_569.jpg
    IMG_20220802_175401_569.jpg
    390,9 KB · Weergaven: 42
Goedendag allemaal, mijn naam is Ed(win).
sinds vandaag eigenaar van zo’n matte met geel streepje speed twin. Heb hem na 3 jaar street twin gereden, ingeruild bij Blom de Triumpf dealer.
en de eerste 150 km (!) er op zitten. Prettige wagen.
Zet paar foto’s, maar die kun je overal bekijken. Hij krijgt nog een wind-kap voor de tellers…
gr.
Welkom Edwin, veel fijne kilometers toe gewenst.
 
Zo Henk , je twin was een aardige pakezel geworden :].

Edwinvv een zadel als ik heb kan ik je ook aan raden komt compleet en heeft een iets hogere en wat stevigere zit. geeft een betere ondersteuning en ik vind hem fijner zitten met mijn 1.80m lengte.
Voordeel is dat je originele zitting niet verbouwd hoeft te worden.

Tevens nieuw schokbrekers YSS gemonteerd met rebound verstelling , is een hele verbetering met de originele schokbrekers.
Bandje was nog niet helemaal op bij 6000km maar een staal splinter (de gemeente borsteld tegewoordig tegen onkruidB|) heeft de laatste 1500 km leven die er nog in zat verpest.
Dus maar een nieuwe geplaatst 😉
Gewoon weer een rosso 3 by the way
 

Bijlagen

  • 20220214_100715.jpg
    20220214_100715.jpg
    408,4 KB · Weergaven: 24
  • Screenshot_20220811-130355_Gallery.jpg
    Screenshot_20220811-130355_Gallery.jpg
    116,6 KB · Weergaven: 23
Helaas is mijn 1e speed er 1 met 36000 op de teller, maar ziet er goed uit, te zien in Eibergen :-)
Heb afgelopen woensdag een proefrit op deze motor gemaakt, mijn Trident 660 was bij de dealer voor een terugroepactie van de standaard, na de koffie even aan Tim gevraagd de Speed Twin te mogen rijden. Pas toen zag in de kilometerstand, machine voelt super strak aan! Zit toch stiekem in de overweging om voor een Speed Twin te gaan, motor is qua looks prachtig, maar ook qua rijden erg soepel en relaxed. Keuze is of een 2019/20 te scoren, mooiere kleuren. Of toch voor de nieuwere te gaan. De diverse youtube vergelijken aan gezien en de meningen zijn verdeeld, tussen amper verschil en flinke stap vooruit i.v.m. koppel dat eerder beschikbaar is en remmen en voorvork welke merkbaar fijner zijn.

Aanbod is echter enorm mager 2e hands en nieuw.
 
Hi Michel,
Ik heb ze beide gereden op voorbereiding van mijn volgende (Ik heb mijn Street Triple R verkoch, motorloos ;().
Ik vind qua looks de gen1 klassieker, ophangbeugel van de koplamp, achtershocks, maar vooral de velgen en voorvork en de ophanging van het spatbord.
De gen2 vind ik motorisch niet overweldigend anders, de stabiliteit in lange doordraaiers is voor wel merkbaar beter. Daarnaast zijn de remmen ook echt een stap beter.
Het enige wat ik motorisch kon merken is dat het wat sneller in toeren wil klimmen.
Mocht je een hele mooie zoeken en niet schrikken van 17.000 op de klok... Motorcentrum Bruurs heeft er 1 staan. Even wassen en je hebt echt een zeer strakke motor.
(Ik wacht mijn kans af op 1 met <10.000, heb de tijd)
 
Beetje stil hier ... allemaal aan het snorren denk ik maar een vraagje of 2 : zijn er onder jullie ook die met piepende voor-remschijven te maken hebben,,wel enkel bij het traag aanremmen om bvb te stoppen aan een verkeerslicht (al verschillende meldingen van gemaakt op FB groepen,waaronder ook kromme schijven)Dealer is op de hoogte gebracht van m'n probleem want het is echt beschamend om zo in de stad rond te rijden .Teller staat intussen op 4500km en verder niks op aan te merken TOP. Nog iemand die speelt met het idee van een cat-vervanger? -->plaatjeu!
 
Hi Phil,
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik een vraag over de voorrem schijven. Mijn Speedy uit 2020 kreeg problemen na enige tientallen duizenden km's: piepen, bij laatste remmeters wisselend remgevoel. De dealermonteur onderschreef dit niet, wat me verbaasde. Later ook op hoge(re) snelheid hetzelfde. Richting 20000 km heeft de monteur nog eens een proefrit gemaakt. Conclusie: kromme remschijven. Garantieclaim bij de fabriek pakte negatief uit: slijtagekwestie (absolute nonsens, het remoppervlak is als nieuw!). Dan maar nieuwe schijven aangeschaft via de dealer (gelukkig met korting). Wat denk je: na een paar duizend km's begint dezelfde ellende weer! Tijd voor onderzoek op internet, dus! Nou las ik in jouw verhaal dat op FB meer mensen dit gemeld hebben. Waar vind ik dat? En zijn er op dit forum misschien meer mensen die dit probleem kennen? Ik heb al tientallen motorfietsen met Brembo's gehad, maar nooit problemen ondervonden. Wel weet ik dat sommige types semi-floating discs gevoelig zijn voor kromtrekken door oververhitting, als je de rem ingeknepen houdt na een sterke remweg. Dus dat doe ik nooit.
 
Ik heb 7000 km er op zitten. Geen piepende schijven vooralsnog.
Heb het ook wel eens eerder gelezen ergens op internet dat mensen veel last hebben van piepen.
Kromme schijven is naar mijn idee een ander probleem.
 
Dat piepen doet die van mij ook wel wat .
een ander soort remblokken kan wellicht helpen heb ik gelezen
Ook zijn er die wat kopervet achter de blokken smeren .
Het is feitelijk wat speling op de blokken die door de weerstand wat gaan resoneren.
Ik vind het niet erg storend en wacht wel tot deze klokken op zijn .
 
@Drebel,dat waren SpeedTwin1200 FBgroepen (speedtwin1200 owners, Triumph speedtwin1200 of iets in die aard ,ik weet de exacte groepsnamen niet meer) . Het piepen heb ik kunnen verhelpen door de schijven om te wisselen van linker naar rechter zijde en omgekeerd. Grtn. Philippe.
 
Okay, mensen,
Bedankt voor jullie reacties. De dealer gaat weer bij de fabriek claimen. Ben benieuwd!
 
PS: zadelmaker Ellemeyer te A’dam is failliet.
ben nu in contact met zadelmakers.nl te Amersfoort
 
Terug
Bovenaan Onderaan