De bagage zal mss wel goed blijven zitten, maar bij het insturen moet je toch merken dat dat gewicht daar achteraan aanhangt ?
Qua gewichtsverdeling is dat zowat de slechtste plaats, en bij snel rijden een parachute (wheelies zullen mss wel makkelijker zijn).
Of is het allemaal niet zo extreem ?
Dat zou je zeggen hè, maar dat is niet zo. Een koffer die achter de achterwielas geplaatst is zal dat effect wel duidelijk geven, inclusief tegenstuur reactie. Bij dit systeem heb je daar geen last van omdat de bagage precies boven je duo plek hangt.
Je moet er natuurlijk geen 35 kilo aan spullen in doen, maar anders heb je daar dus echt totaal geen last van. De slechtste plaats voor bagage is achter de achterwielas, juist boven de duozit is het mooi geplaatst en goed verdeeld. Ook zijtassen geven een nadelig stuureffect.
Helaas was de Nordschleife afgesloten voor motoren in verband met oliesporen, anders hadden we er net zo overheen kunnen scheuren als zonder bagage.
De tas zit zo vast als een huis, zonder contact met bodywork plastic of het zadel, geen kans op beschadigingen en je kan het zadel daardoor ook zo verwijderen indien nodig. De tas is met 1 simpele handeling van de motor af te tillen zonder bandjes om de motor, zadel of dat soort irritante zaken.
De beugel kan je omdraaien voor grotere vakanties, zodat er een extra rek ontstaat, zodat je tent, slaapzakken, of bijvoorbeeld nog zo een tas er op kan gooien.
Echt voor ons niks anders meer, heb er meteen 1 besteld voor mijn eigen motor.