Triumph Street Triple 10! : Wie niet weg is is gezien ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
De bagage zal mss wel goed blijven zitten, maar bij het insturen moet je toch merken dat dat gewicht daar achteraan aanhangt ?
Qua gewichtsverdeling is dat zowat de slechtste plaats, en bij snel rijden een parachute (wheelies zullen mss wel makkelijker zijn).

Of is het allemaal niet zo extreem ?


Dat zou je zeggen hè, maar dat is niet zo. Een koffer die achter de achterwielas geplaatst is zal dat effect wel duidelijk geven, inclusief tegenstuur reactie. Bij dit systeem heb je daar geen last van omdat de bagage precies boven je duo plek hangt.

Je moet er natuurlijk geen 35 kilo aan spullen in doen, maar anders heb je daar dus echt totaal geen last van. De slechtste plaats voor bagage is achter de achterwielas, juist boven de duozit is het mooi geplaatst en goed verdeeld. Ook zijtassen geven een nadelig stuureffect.

Helaas was de Nordschleife afgesloten voor motoren in verband met oliesporen, anders hadden we er net zo overheen kunnen scheuren als zonder bagage. :P

De tas zit zo vast als een huis, zonder contact met bodywork plastic of het zadel, geen kans op beschadigingen en je kan het zadel daardoor ook zo verwijderen indien nodig. De tas is met 1 simpele handeling van de motor af te tillen zonder bandjes om de motor, zadel of dat soort irritante zaken.

De beugel kan je omdraaien voor grotere vakanties, zodat er een extra rek ontstaat, zodat je tent, slaapzakken, of bijvoorbeeld nog zo een tas er op kan gooien.

Echt voor ons niks anders meer, heb er meteen 1 besteld voor mijn eigen motor. :)
 
en een tanktas is ook 3x niks, als iets een beperking geeft bij bewegingsvrijheid bij sportief motirrijden, dan is dat het wel ;)
 
en een tanktas is ook 3x niks, als iets een beperking geeft bij bewegingsvrijheid bij sportief motirrijden, dan is dat het wel ;)

helemaal niet als je street zwart is :(
dat krast wel zo snel...

baggerlak,
er heeft 1 zieke duif zijn uitwerpselen op mijn tank gedropt. 1uur polijsten met 3 verschillende middelen later is er een rare plek achtergebleven in de lak -O-
en ja, er omheen is nog wel lak overgebleven na het poetsen...
 
Laatst bewerkt:
en een tanktas is ook 3x niks, als iets een beperking geeft bij bewegingsvrijheid bij sportief motirrijden, dan is dat het wel ;)
Daar ga ik in ieder geval mee akkoord, tanktas is wat mij betreft de laatste optie.

Tot op heden doe ik met de triple altijd mijn bagage in mijn Kriega US20, dit weekend zal de eerste keer zijn met de extra US10 erbovenop, dat is natuurlijk wel klooien met riempjes ed maar dit voel ik ook niet tijdens het rijden.
 
helemaal niet als je street zwart is :(
dat krast wel zo snel...

baggerlak,
er heeft 1 zieke duif zijn uitwerpselen op mijn tank gedropt. 1uur polijsten met 3 verschillende middelen later is er een rare plek achtergebleven in de lak -O-
en ja, er omheen is nog wel lak overgebleven na het poetsen...

Hoelang heb je het dan laten zitten normaal moet het een uurtje of wat niet gelijk wat uit maken. Of je moet al helemaal geen beschermlaag op de lak hebben zitten. Of de duif heeft chili gegeten :P
 
helemaal niet als je street zwart is :(
dat krast wel zo snel...

baggerlak,
er heeft 1 zieke duif zijn uitwerpselen op mijn tank gedropt. 1uur polijsten met 3 verschillende middelen later is er een rare plek achtergebleven in de lak -O-
en ja, er omheen is nog wel lak overgebleven na het poetsen...


Dat is niet alleen bij Triumph het geval, heb nu ook een zwarte motor en je blijft poetsen. :')

Nee, doe mij dan maar een grijze. :P
 
Daar ga ik in ieder geval mee akkoord, tanktas is wat mij betreft de laatste optie.

Tot op heden doe ik met de triple altijd mijn bagage in mijn Kriega US20, dit weekend zal de eerste keer zijn met de extra US10 erbovenop, dat is natuurlijk wel klooien met riempjes ed maar dit voel ik ook niet tijdens het rijden.


Heel het Street-Triple.co.uk zweert inderdaad bij die dingen, ziet er ook goed uit. maar echt handig lijken die blokjes me niet voor bagageopslag.

Ik reed eigenlijk altijd zo rond, ging ook prima, maar het op en aftuigen is het net niet helemaal.

full
 
Dat is niet alleen bij Triumph het geval, heb nu ook een zwarte motor en je blijft poetsen. :')

Nee, doe mij dan maar een grijze. :P



Mat grijze als het kan. :Y


Er komt bij mijn street wel een vervelend piepend geluid bij de voorvork vandaan bij hobbelige wegen. Iemand hier nog last van?

Oh, en dat "modem-achtige" geluid als je het contact uitzet, is dat normaal? En wat is dat? Was me bij de testrit nog niet opgevallen. :N

Beide punten worden a.s. zaterdag aan de dealer gemeld, bij z'n eerste onderhoud. :Y
 
dat modem achtige geluid is "normaal". Zou iets zijn dat er terug lucht uit word geladen. De street werkt met een soort Forced air intakesysteem
 
dat modem achtige geluid is "normaal". Zou iets zijn dat er terug lucht uit word geladen. De street werkt met een soort Forced air intakesysteem




Lijkt eerder dat ie na elke rit een nieuwe mapping voor de CPU download oid. :P

Bedankt voor de verklaring alleszinds, nu kan ik tenminste zeggen: oh, dat is z'n forced air-intake systeem. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt eerder dat ie na elke rit een nieuwe mapping voor de CPU download oid. :P

Bedankt voor de verklaring alleszinds, nu kan ik tenminste zeggen: oh, dat is z'n forced air-intake systeem. 8-)

Doet hij met op contact aan zetten ook al (Daytona) komen er ook overall van die geluidjes vandaan. Gisteren stapte ik op een kawa 636 en was echt aan het wachten op op die geluidjes voor dat ik hem wou starten. Maar nee hoor helemaal niks geen voor beschouwing :P
 
Lijkt eerder dat ie na elke rit een nieuwe mapping voor de CPU download oid. :P

Bedankt voor de verklaring alleszinds, nu kan ik tenminste zeggen: oh, dat is z'n forced air-intake systeem. 8-)

Nee joh, hij upload je ritgegevens naar de fabriek.
 
Ben ook op zoek gegaan naar zo'n systeemrie voor de Street.190 Euro en dan had je de beugels met een sportsrack.Geen tassen of niks.Wel flink aan de prijs.

Goedkoop is inderdaad anders, maar zeker de investering waard. We hebben de mazzel gehad de beugels en de grote EURO tas 2e hands te vinden.

Ook een givi montageset voor koffers is al vaak duurder, aan de andere kant, sommigen geven net zoveel uit aan een setje handgreepjes, dus alles is relatief.

De tassen kan je vaak op ebay.uk vinden tegen hele goede prijzen, voor de beugels is het inderdaad een keer investeren.
 
hoeveel olie moet er in een street triple van 2009 met een nieuwe olie filter?
volgens dealer 2,6 maar dan zit ik nog lang niet aan het minimum op de peilstok
 
Heel het Street-Triple.co.uk zweert inderdaad bij die dingen, ziet er ook goed uit. maar echt handig lijken die blokjes me niet voor bagageopslag.

Ik reed eigenlijk altijd zo rond, ging ook prima, maar het op en aftuigen is het net niet helemaal.

[afbeelding]
Het ambetante is dat je idd met 2 aparte zakken zit, in dit geval komt dit nu relatief goed uit vermits in de kleine zak mijn schoenen en extra handschoenen verdwijnen, maar uit 1 stuk zou er wss nog net iets meer ingaan.
 
hoeveel olie moet er in een street triple van 2009 met een nieuwe olie filter?
volgens dealer 2,6 maar dan zit ik nog lang niet aan het minimum op de peilstok
2,6 liter is wel erg weinig. Volgens mijn dealer heeft Triumph zelfs het voorgeschreven peil verhoogd. Moest je eerst meten mat ingedraaide peilstok, nu moet je meten met de peilstok uitgedraaid. Dus eigenlijk los op het schroefgat. Bij mij zit er nu ruim 3,6 liter in. Voor het verhoogde niveau ging er 3,1 liter in met vervanging van het oliefilter. Heb zelf gezien dat er verschil zit tussen de engelse handleiding en de nederlandse handleiding ondanks dat beiden het over "liters" hebben, volgens de engelse handleiding moet er minder olie in dan de nederlandse. :$
 
Laatst bewerkt:
Hoelang heb je het dan laten zitten normaal moet het een uurtje of wat niet gelijk wat uit maken. Of je moet al helemaal geen beschermlaag op de lak hebben zitten. Of de duif heeft chili gegeten :P


was met de motor op het werk, in de middag moest de duif zijn lading droppen.
en lekker vol in de zon, toen ik weg ging direct met water er af gespoeld. Maar was al behoorlijk "uitgehard".

helaas -O-
dan toch maar op zoek naar een grijze "R"
 
Laatst bewerkt:
2,6 liter is wel erg weinig. Volgens mijn dealer heeft Triumph zelfs het voorgeschreven peil verhoogd. Moest je eerst meten mat ingedraaide peilstok, nu moet je meten met de peilstok uitgedraaid. Dus eigenlijk los op het schroefgat. Bij mij zit er nu ruim 3,6 liter in. Voor het verhoogde niveau ging er 3,1 liter in met vervanging van het oliefilter. Heb zelf gezien dat er verschil zit tussen de engelse handleiding en de nederlandse handleiding ondanks dat beiden het over "liters" hebben, volgens de engelse handleiding moet er minder olie in dan de nederlandse. :$

Tjonge,
das nogal een verschil!
gewoon een halve liter extra. is nu voor iedereen de nieuwe meet methode van toepassing?
zal zo de dealert even bellen...

krijgen we weer van die ducati taferelen...
daar was ik eindelijk vanaf..
dat de ene dealer zegt dit, de ander staat daar lijnrecht tegenover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan