Triumph Street Triple, deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had hem ook al met 300km op de top zitten hoor, die metalen en olieen van tegenwoordig zijn zo super (EN ERG DUUR :P) kan prima! Krijg je tenminste niet zoon luie fiets

Laten we zeggen, de fiets is zo lui als de eigenaar :), sommige zijn gewoon wakkerder dan anderen.
En ik ben wat luier :). De top nog niet in zicht gehad. De reden: Heel simpel kan dat gewoon nog niet handelen.... :)
 
Laatst bewerkt:
BTW hier een andere foto voor in de O.P
alvast dankjewel.

255197240_6_Wp_w.jpeg
 
Pff... Wij hebben begin februari een nieuwe besteld voor mijn ega, en levering zou dus eind september worden. Net na onze zomervakantie. Niet handig dus, to say the least.

Maar vanmiddag belde onze dealer dat hij er een van een maand oud in nieuwstaat had ingeruild met slechts 1800 km op de teller en in de juiste kleur (groen) :9~ ... Meteen de knoop doorgehakt, en een uur geleden heeft de dealer 'm gebracht (waar tref je dat tegenwoordig nog, een motor die door de dealer thuis afgeleverd wordt om 00:45, is wel het toppunt van klantvriendelijkheid :} ).

Morgenochtend vroeg gaan we eerst richting Duitsland een kleine 400 kms maken :9, dus foto's komen later wel.

Mijn ega is, heel begrijpelijk, nu in *O* *O* *O* *O* *O* stemming.

Bellypan, gel zadel en nog wat klein spul zit er nog niet op, maar dat komt later wel. Eerst maar eens gaan rijden :9~
 
Mazzel r1nl!
;)

Veel plezier met het eerste ritje.

Ik ben best wel benieuwd wat de dealer vraagt voor een nieuwe 2ehandse. :$

Ga nu zelf ook aankleden om nog even te sturen voordat ik aan de zaterdagse klusjes ga beginnen. :]
 
Mazzel r1nl!
;)

Veel plezier met het eerste ritje.

Ik ben best wel benieuwd wat de dealer vraagt voor een nieuwe 2ehandse. :$

Ga nu zelf ook aankleden om nog even te sturen voordat ik aan de zaterdagse klusjes ga beginnen. :]

veel plezier met rijden... this lekker weer:D

Ik ga vanavond nog ff stukkie rijden achterop een bmw r1200gs adventure 2008 :9~ ook echt een mooie machine!
 
Pff... Wij hebben begin februari een nieuwe besteld voor mijn ega, en levering zou dus eind september worden. Net na onze zomervakantie. Niet handig dus, to say the least.

Maar vanmiddag belde onze dealer dat hij er een van een maand oud in nieuwstaat had ingeruild met slechts 1800 km op de teller en in de juiste kleur (groen) :9~ ... Meteen de knoop doorgehakt, en een uur geleden heeft de dealer 'm gebracht (waar tref je dat tegenwoordig nog, een motor die door de dealer thuis afgeleverd wordt om 00:45, is wel het toppunt van klantvriendelijkheid :} ).

Morgenochtend vroeg gaan we eerst richting Duitsland een kleine 400 kms maken :9, dus foto's komen later wel.

Mijn ega is, heel begrijpelijk, nu in *O* *O* *O* *O* *O* stemming.

Bellypan, gel zadel en nog wat klein spul zit er nog niet op, maar dat komt later wel. Eerst maar eens gaan rijden :9~~

Gefeliciteerd!

Echt genieten,..enne grote kans dat je het gel zadel niet meer nodig hebt. Ik vind het standaardzadel toch al best lekker zitten..
Have fun :) :)
 
Met 4000 op de teller denk ik dat ik de street redelijk kan beoordelen.
Als er nog iemand twijfelt over een eventuele aankoop ivm met de lange levertijden etc. hoop ik dat mijn (beperkte) ervaring zal helpen.

De stuurkwaliteiten, prestaties en algemene 'rijbelevenis' is (in vergelijk met mijn vorige motoren, en dat waren er heel wat) zeer goed.
De voor- en achtervering en remmen zijn ruim voldoende voor normaal weggebruik ook voor de sportievere rijstijl. Heel snelle rijders zullen waarschijnlijk gebaat zijn bij montage van een stuurdemper en een hogere kwaliteit voor-en achtervering.
Voor wie meer vermogen en betere kwaliteit remmen, instelbare vering en etc. zoekt is de Speed triple waarschijnlijk een betere optie.
De standaard uitlaten zijn heel goed en geven een prachtig geluid bij vol acceleren boven de circa 8000 toeren en worden nooit 'storend hard' tijdens normaal rijden.
Het standaard zadel voldoet mij zeer goed en het gelzadel zal voor de meeste berijders waarschijnlijk overbodig zijn.
Het koppel- en schakelgedeelte is soepel en trefzeker na de 1ste onderhoudsbeurt.
Aanvankelijk heb ik met de visor en flyscreen gereden maar voor snelheden tot circa 150 km is er heel weinig verschil met de standaard naked uitvoering. Windbescherming door beide schermpjes is minimaal. Zonder windschermpjes is het uitzicht op de 2 karakteristieke koplampen wel een plus.
De standaardspiegels voldoen goed maar breken enigszins met de 'streetfighter look', met de bar-end spiegels krijgt de street aan de voorkant een veel krachtiger en compacte lijn.
De Dunlop qualifiers zijn goed maar komen langzaam op temperatuur. De snelle rijder zal waarschijnlijk andere banden willen monteren.
De grote draaicirkel is bij dagelijks gebruik absoluut niet storend.
Het benzineverbruik is vanzelfsprekend sterk afhankelijk van de rijstijl maar wie een heel zuinige motor voor woon/werk zoekt kan beter iets anders kopen.
Voor de recreatieve rijder is het gebruik acceptabel.
Het rijden met duo passagier is goed mogelijk maar de niet instelbare achtervering en ontbreken van passagiers handvaten spreekt boekdelen.

Zou ik de street nu opnieuw kopen als ik de keuze had? ... jazeker.
Voor de prijs is de street heel veel motor zelfs met enkele matige onderdelen is het een geweldige motor.
Voor iedereen die al heel lang wacht.... even volhouden, hij is het dubbel en dwars waard.
Veel plezier iedereen!
 
Waar blijven de pics van nightbeat van zijn triple :P

Tadaaa!!! *O*

259182956_5_YPBb.jpeg


259180047_5_UoJg.jpeg


259180046_5_W_ig.jpeg


259180045_5_k87_.jpeg


259180044_5__7YF.jpeg


Wat is het toch een heerlijke poser/pr0n-bike!!! Je hoeft helemaal niet eens hard te gaan wil je fun hebben. Heb werkelijk waar de hele tijd met een rotgrijns gereden. Ongelovelijk, niet te beschrijven... Ook al die hoofdjes die omdraaien om te kijken. Geweldig! *O*

Die Bos-dempers maken me toch wel een hoop herrie, maar betrap mezelf om toch beetje met het gas te spelen bij een viaduct O-)
 
Laatst bewerkt:
Met 4000 op de teller denk ik dat ik de street redelijk kan beoordelen.
Als er nog iemand twijfelt over een eventuele aankoop ivm met de lange levertijden etc. hoop ik dat mijn (beperkte) ervaring zal helpen.

De stuurkwaliteiten, prestaties en algemene 'rijbelevenis' is (in vergelijk met mijn vorige motoren, en dat waren er heel wat) zeer goed.
De voor- en achtervering en remmen zijn ruim voldoende voor normaal weggebruik ook voor de sportievere rijstijl. Heel snelle rijders zullen waarschijnlijk gebaat zijn bij montage van een stuurdemper en een hogere kwaliteit voor-en achtervering.
Voor wie meer vermogen en betere kwaliteit remmen, instelbare vering en etc. zoekt is de Speed triple waarschijnlijk een betere optie.
De standaard uitlaten zijn heel goed en geven een prachtig geluid bij vol acceleren boven de circa 8000 toeren en worden nooit 'storend hard' tijdens normaal rijden.
Het standaard zadel voldoet mij zeer goed en het gelzadel zal voor de meeste berijders waarschijnlijk overbodig zijn.
Het koppel- en schakelgedeelte is soepel en trefzeker na de 1ste onderhoudsbeurt.
Aanvankelijk heb ik met de visor en flyscreen gereden maar voor snelheden tot circa 150 km is er heel weinig verschil met de standaard naked uitvoering. Windbescherming door beide schermpjes is minimaal. Zonder windschermpjes is het uitzicht op de 2 karakteristieke koplampen wel een plus.
De standaardspiegels voldoen goed maar breken enigszins met de 'streetfighter look', met de bar-end spiegels krijgt de street aan de voorkant een veel krachtiger en compacte lijn.
De Dunlop qualifiers zijn goed maar komen langzaam op temperatuur. De snelle rijder zal waarschijnlijk andere banden willen monteren.
De grote draaicirkel is bij dagelijks gebruik absoluut niet storend.
Het benzineverbruik is vanzelfsprekend sterk afhankelijk van de rijstijl maar wie een heel zuinige motor voor woon/werk zoekt kan beter iets anders kopen.
Voor de recreatieve rijder is het gebruik acceptabel.
Het rijden met duo passagier is goed mogelijk maar de niet instelbare achtervering en ontbreken van passagiers handvaten spreekt boekdelen.

Zou ik de street nu opnieuw kopen als ik de keuze had? ... jazeker.
Voor de prijs is de street heel veel motor zelfs met enkele matige onderdelen is het een geweldige motor.
Voor iedereen die al heel lang wacht.... even volhouden, hij is het dubbel en dwars waard.
Veel plezier iedereen!
Ben volledig akoord alleen de draaicirkel vind ik wel groot als je ook een motor heb met veel kortere draaicirkel street straatje keren lukt niet altijd in 1 keer :N
Verder mooi geschreven :}
 
Tadaaa!!! *O*

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat is het toch een heerlijke poser/pr0n-bike!!! Je hoeft helemaal niet eens hard te gaan wil je fun hebben. Heb werkelijk waar de hele tijd met een rotgrijns gereden. Ongelovelijk, niet te beschrijven... Ook al die hoofdjes die omdraaien om te kijken. Geweldig! *O*

Die Bos-dempers maken me toch wel een hoop herrie, maar betrap mezelf om toch beetje met het gas te spelen bij een viaduct O-)
:9 mooi :Y
 
We willen wel wat meer info tripletrappel!!!!
wel... aangezien ik een beginnende motorrijder ben en maar 8u rijervaring heb, moet ik wel zeggen dat ik het er nog goed vanaf heb gebracht. Het is nog zoeken voor mij: maar FUN was het wel.
Ik maak toch nog wat foutjes:
-willen vertrekken terwijl hij in neutraal stond
-2 keer stilgevallen ofzo

Eerste keer op de autosnelweg, ben even op de E19 gaan rijden. Snelheidsgevoel is compleet anders, maar dat moet ik jullie niet meer zeggen e. En veel gezwaai van mede motorrijders, behalve in brussel dan... Daar zat ik dus gewoon in het ijle te zwaaien :o

Zoals ge ziet, ik moet nog veel ontdekken en oefenen. Dus wens me veel veilige kilometers.
 
wel... aangezien ik een beginnende motorrijder ben en maar 8u rijervaring heb, moet ik wel zeggen dat ik het er nog goed vanaf heb gebracht. Het is nog zoeken voor mij: maar FUN was het wel.
Ik maak toch nog wat foutjes:
-willen vertrekken terwijl hij in neutraal stond
-2 keer stilgevallen ofzo

Eerste keer op de autosnelweg, ben even op de E19 gaan rijden. Snelheidsgevoel is compleet anders, maar dat moet ik jullie niet meer zeggen e. En veel gezwaai van mede motorrijders, behalve in brussel dan... Daar zat ik dus gewoon in het ijle te zwaaien :o

Zoals ge ziet, ik moet nog veel ontdekken en oefenen. Dus wens me veel veilige kilometers.
nog ééns 8uren rijden en het gaat al 10x beter gaan ;)
Sucess ;) en niets forceren zou zonde zijn van je mooie triple -O-
 
nog ééns 8uren rijden en het gaat al 10x beter gaan ;)
Sucess ;) en niets forceren zou zonde zijn van je mooie triple -O-
Het gaat al vlot ze. Ik neem toch geen grote risico's, en verken alles heel voorzichtig. Na de examens mijn maneuvers is goed oefenen. En schrik om hem te beschadigen mag ik niet hebben, anders zit ik daar maar verkrampt te rijden.

Ik vind de street al een beest... en dan ben ik zelfs nog niet boven de 7000trpm geweest! Ge moet niet vragen wat ze nog te bieden heeft!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan