Triumph Street Triple topic deel 24

Ik dacht even mijn olie te wisselen zonder oliefilter dop maar “gewoon” met een tool met een band die ik nog had..

Toen die niet heel makkelijk los ging toch maar gestopt.
Maandag even naar de brezan voor passende oliefilter dop.


🙈pff 3 automaterialen (brezan, primaparts en nog een) langs geweest.. nergens 65mm op voorrraad.

Morgen nog even Arie molenaar bellen en anders online bestellen.

Ik ga niet lopen kutten met een schroevendraaier moet gewoon netjes los komen met passend gereedschap
 
Heb vanmiddag een dikke SC pijp besteld, afgelopen zaterdag al een BMC sporrfilter opgehaald. Zogauw alles binnen is maar eens monteren, ben erg benieuwd hoe hij dan klinkt!

T18-93T.jpg


Ook nog lang getwijfeld over de Zard.
1.jpg
Uiteindelijk is dat hem niet geworden omdat deze met een best wel lompe tussendemper werkt. Ook is de Zard bijzonder duur en zijn er amper geluidsbestanden of gebruikerservaringen van te vinden. Bijkomend voordeel is dat de SC uitgebreid kan worden met een titanium bochtenset, iets wat ik op lange duur wel wil doen.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1386766

Vandaag een ander speeltje voor de street afgesteld. Werkt handig moet ik zeggen.

Ik zie dat jij het accessoire flyscreen schermpje op je kuipje hebt, blij mee?

Wil er zelf ook 1 gaan bestellen maar zit met een vraag.. Op de foto's op webshops zie je altijd een foto van een helder scherm en kan je ook geen andere kleur kiezen.. Maar als ik dan op foto's van Streets met een gemonteerd scherm kijk lijkt hij altijd light smoke.. Enig idee hoe dit zit?
 
Heb vanmiddag een dikke SC pijp besteld, afgelopen zaterdag al een BMC sporrfilter opgehaald. Zogauw alles binnen is maar eens monteren, ben erg benieuwd hoe hij dan klinkt!

Bekijk bijlage 1386760

Ook nog lang getwijfeld over de Zard.
Bekijk bijlage 1386762Uiteindelijk is dat hem niet geworden omdat deze met een best wel lompe tussendemper werkt. Ook is de Zard bijzonder duur en zijn er amper geluidsbestanden of gebruikerservaringen van te vinden. Bijkomend voordeel is dat de SC uitgebreid kan worden met een titanium bochtenset, iets wat ik op lange duur wel wil doen.
Dikke puup 8-)
 
Ik zie dat jij het accessoire flyscreen schermpje op je kuipje hebt, blij mee?

Wil er zelf ook 1 gaan bestellen maar zit met een vraag.. Op de foto's op webshops zie je altijd een foto van een helder scherm en kan je ook geen andere kleur kiezen.. Maar als ik dan op foto's van Streets met een gemonteerd scherm kijk lijkt hij altijd light smoke.. Enig idee hoe dit zit?

Kan ik helaas niets over zeggen. Het schermpje zat er al op bij mij. De dealers moeten het weten denk ik.
 
Na een aantal jaren motorloos te zijn geweest helaas, nu weer opzoek! Nieuwe helm ligt braaf te wachten op een mooie street triple liefst vanaf 2013. Had even wat moeite met wat ik wilde hebben deze ronde, maar inmiddels helemaal verliefd op de Street Triples!
Maar man man man wat staat er bar weinig te koop en wat er staat is achterlijk duur.. dus zal waarschijnlijk toch het eerste model gaan worden. Dus mocht iemand hier overwegen om hem te verkopen, ik houdt me aanbevolen!
 
Kan ik helaas niets over zeggen. Het schermpje zat er al op bij mij. De dealers moeten het weten denk ik.

Denk dat ik het al weet. Hij lijkt heel licht op de foto maar het is wel getint. Kan op elke webshop ook maar 1 type selecteren dus zal wel kloppen.. Binnenkort maar eens 1 bestellen!
 
Oliewissel is gelukt 😓
Oliefilterdop besteld maar dat ding zat zo vast dat de dop er overheen schoot.

Nav een YT filmpje de filtersleutel vastgeschroefd aan het oliefilter en toen kwam die gelukkig los.
(Vorige niet zelf vastgezet...)
 

Bijlagen

  • 662B32EE-5436-45D3-9A5D-ADFE7C709298.jpeg
    662B32EE-5436-45D3-9A5D-ADFE7C709298.jpeg
    139 KB · Weergaven: 9
Oliewissel is gelukt 😓
Oliefilterdop besteld maar dat ding zat zo vast dat de dop er overheen schoot.

Nav een YT filmpje de filtersleutel vastgeschroefd aan het oliefilter en toen kwam die gelukkig los.
(Vorige niet zelf vastgezet...)
Dan is "lopen kutten met een schroevendraaier" misschien toch eenvoudiger dan "netjes los komen met passend gereedschap" ;)
 
klopt. heb je een korte uitleg van hoe het precies werkt?
Ik volg, ik wil ook nog zo mijn navigatie aansluiten. En was nog op zoek naar die pinnetjes dus die wil ik er wel 2.= :)
1387126
1387125


Onder m'n zadel zit de OEM alarm connector. Bekabeling van de TomTom voorzien van de pinnetjes (eventueel verlengen). Vervolgens in 4 (geschakelde plus) en pin 9 of 12 (min) een pin erbij steken. Ik was een 45 minuten bezig inclusief netjes krimpkousen enzovoort.
Plaatjes van internet geleend. PB voor pinnetjes.
 
Al een afspraak met Ruud Frederiks gemaakt? Ik lees op buitenlandse fora dat streetjes met vervangingsuitlaat nog armer lopen dan met de standaard pijp.

Heb Ruud al gemaild. Met deze pijp schijnt hij wel aardig goed te lopen, dit is de Euro 4 goedgekeurde pijp, die helemaal open pijp (S1) loopt hij echt kut op. Ik hou het wel ff in de gaten. Zet er ook gelijk een BMC sportfilter op zodat hij wat meer lucht krijgt.
Wil er met de tijd ook een titanium setje SC voorbochten bij hebben en dan laat ik hem afstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan