Triumph Street Triple topic deel 24

Klopt, maar nu is wellicht nog niet iedereen op de hoogte van de matigheid van de normale shock en het verlaagt de investering een beetje ;).

Qua banden, ik heb er de sportsmart 2 max onder liggen, die bevallen me eigenlijk prima, geven duidelijk aan wanneer ze nog niet op temperatuur zijn maar daarna geven ze goede en voorspelbare grip. De 3 zou nog beter moeten zijn, dus die zou ik ook zeker meenemen als alternatief voor de bridgestone's.
 
Klopt, maar nu is wellicht nog niet iedereen op de hoogte van de matigheid van de normale shock en het verlaagt de investering een beetje ;).

Qua banden, ik heb er de sportsmart 2 max onder liggen, die bevallen me eigenlijk prima, geven duidelijk aan wanneer ze nog niet op temperatuur zijn maar daarna geven ze goede en voorspelbare grip. De 3 zou nog beter moeten zijn, dus die zou ik ook zeker meenemen als alternatief voor de bridgestone's.

De Sportsmart 3 komen er bij mij ook onder. Nu nog de 2 max, die gaan lekker lang mee en bevallen prima!
 
Ik krijg NET reactie binnen van HK suspension:
Nitron is lastiger qua onderhoud omdat onderdelen soms lastig te verkrijgen zijn. Wilbers een TTX36 ontlopen elkaar niet veel qua prijs lijkt het. Hopelijk geen nieuwe veer nodig trouwens.

Krijg ook NET reactie van Nitron, een NTR Sport Pro zou ook moeten kunnen. Moet je wel zeker weten dat de afmetingen voor de RS hetzelfde zijn als voor een S. Maargoed, de shock naar de UK faxen voor onderhoud zie ik niet zitten. Breng ik liever een andere naar Tiel tzt.

Reactie Nitron:
Nitron zei:
We can supply a RacePro shock for the Street Triple 765 , we only had the base model Street Triple in when we designed the shock so you would need to be sure the mounting points are the same as the RS,



I will ask our I.T team to add a RacePro option to the website
 
Een TTX is best wel porno, maar erg prijzig, wel goed qua restwaarde. Nitron is inderdaad lastig qua onderdelen/onderhoud. Verder zou ik lengteverstelling willen hebben als ik een andere schokbreker neem, zie die bij wilbers zo niet erbij staan.

Maar sowieso maakt het allemaal niet enorm veel uit als je geen talent hebt en ze wel ongeveer goed ingesteld staan. Mjin broertje heeft een S1000 met een wilbers, ik een zx10r met hyperpro en een met een TTX. Voor mijn beperkte capaciteiten zijn ze allemaal overkill en duidelijk beter dan standaard, maar verder dan dat kom ik niet. Echt sneller ben ik er ook niet mee, mijn pr op assen heb ik gereden met een standaard shock toen mijn TTX zijn olie uitgespuugd had |(, maar zie er wel beter als ik de pits uit rijd :+.

Van rijden met een schokbreker zonder olie werd ik overigens wel merkbaar trager :X .
 
Een TTX is best wel porno, maar erg prijzig, wel goed qua restwaarde. Nitron is inderdaad lastig qua onderdelen/onderhoud. Verder zou ik lengteverstelling willen hebben als ik een andere schokbreker neem, zie die bij wilbers zo niet erbij staan.

Maar sowieso maakt het allemaal niet enorm veel uit als je geen talent hebt en ze wel ongeveer goed ingesteld staan. Mjin broertje heeft een S1000 met een wilbers, ik een zx10r met hyperpro en een met een TTX. Voor mijn beperkte capaciteiten zijn ze allemaal overkill en duidelijk beter dan standaard, maar verder dan dat kom ik niet. Echt sneller ben ik er ook niet mee, mijn pr op assen heb ik gereden met een standaard shock toen mijn TTX zijn olie uitgespuugd had |(, maar zie er wel beter als ik de pits uit rijd :+.

Van rijden met een schokbreker zonder olie werd ik overigens wel merkbaar trager :X .

M'n collega reed een 2:08 zonder olie in z'n vork van z'n... 929 (of 954?)
 
Vanavond heerlijk ritje op de 765R gemaakt :]

Maar er zit iets niet goed met de gasrespons en merkte het vooral in de derde versnelling als ik rond de 5000-7000toeren ineens volgas geef. Knalt meteen richting t rood qua toeren om vervolgens terug te vallen naar ca 9000 en dan wel weer vlot aantrekt richting t rode gebied. Maar trekt dus niet direct vol aan al doen de toeren in t blok dat wel. Is dat iets in motormangement ofzo? Ook bij doorschakelen en aan t gas dus zelfde en dan is wel ff de sjeu eruit zeg maar. Iemand een idee?
Ga sowieso langs de dealer ermee want heeft net zijn beurtje daar gehad.
 
Een TTX is best wel porno, maar erg prijzig, wel goed qua restwaarde. Nitron is inderdaad lastig qua onderdelen/onderhoud. Verder zou ik lengteverstelling willen hebben als ik een andere schokbreker neem, zie die bij wilbers zo niet erbij staan.

Maar sowieso maakt het allemaal niet enorm veel uit als je geen talent hebt en ze wel ongeveer goed ingesteld staan. Mjin broertje heeft een S1000 met een wilbers, ik een zx10r met hyperpro en een met een TTX. Voor mijn beperkte capaciteiten zijn ze allemaal overkill en duidelijk beter dan standaard, maar verder dan dat kom ik niet. Echt sneller ben ik er ook niet mee, mijn pr op assen heb ik gereden met een standaard shock toen mijn TTX zijn olie uitgespuugd had |(, maar zie er wel beter als ik de pits uit rijd :+.

Van rijden met een schokbreker zonder olie werd ik overigens wel merkbaar trager :X .
Heb een Wilbers onder de RS zitten, bevalt tot nu toe goed. In principe kan HK zaken als hoogte verstelling gewoon op zo'n Shock bouwen. De mijne is een omgebouwde Wilbers shock van een Speedtriple. Was daarom ook een stuk goedkoper dan een nieuwe.
 
Vanavond heerlijk ritje op de 765R gemaakt :]

Maar er zit iets niet goed met de gasrespons en merkte het vooral in de derde versnelling als ik rond de 5000-7000toeren ineens volgas geef. Knalt meteen richting t rood qua toeren om vervolgens terug te vallen naar ca 9000 en dan wel weer vlot aantrekt richting t rode gebied. Maar trekt dus niet direct vol aan al doen de toeren in t blok dat wel. Is dat iets in motormangement ofzo? Ook bij doorschakelen en aan t gas dus zelfde en dan is wel ff de sjeu eruit zeg maar. Iemand een idee?
Ga sowieso langs de dealer ermee want heeft net zijn beurtje daar gehad.

Slipt de koppeling? Het best te merken door proberen te versnellen in de powerband in een zo hoog mogelijke versnelling (behoudens max. snelheid :+ )
 
Slipt de koppeling? Het best te merken door proberen te versnellen in de powerband in een zo hoog mogelijke versnelling (behoudens max. snelheid :+ )
Ik merkte het bij het vorige ritje, dat was eerste ritje na het beurtje al op de snelweg. Was in de vijfde versnelling... het zou best eens kunnen

Edit:
Owkee lees net wat een slippende koppeling is en dat lijkt wel degelijk te matchen. Gekke is wel dat ik er niet eerder last van had voor de beurt?!
 
Hmm, maar dan zou je er haast auto-olie in moeten knikkeren :X

Ik had trouwens meer getikt bij m'n post maar dat lees ik niet terug :?

Maar anyway, net de shock en linkage losgehaald om op te sturen naar Tiel, zodat er wat opgemeten kan worden om een TTX36 passend te maken :D

Ohja, als Triumph nou die ene bout van de linkage vanaf de linkerkant er in had gestoken... hoefde niet de uitlaat los, maar ze hadden vast hun redenen. (En met 1 linkarmpje kunnen ze ook wel meten :+ )

edit: linkage bleek niet nodig hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook 2 keer een doorslippende koppeling gehad met de olie erin waarmee ik hem heb gekocht, maar kreeg het niet goed gereproduceerd dus dacht zelf dat ik wellicht mijn koppeling wat ongelukkig had bediend of de kabel even wat stroef ging. Hierna een klein beurtje met kabel smeren+olie/filter gedaan en daarna is het niet meer voorgekomen. Overigens veel sterkte met dit reproduceren terwijl je je keurig aan de snelheid houdt ;).
Heb een Wilbers onder de RS zitten, bevalt tot nu toe goed. In principe kan HK zaken als hoogte verstelling gewoon op zo'n Shock bouwen. De mijne is een omgebouwde Wilbers shock van een Speedtriple. Was daarom ook een stuk goedkoper dan een nieuwe.
Ik houd de 2e hands markt voor shocks sowieso al in de gaten, weet je naast de speedtriple nog meer modellen waarvan de shock uitwisselbaar is met een street triple?
Hmm, maar dan zou je er haast auto-olie in moeten knikkeren :X

Ik had trouwens meer getikt bij m'n post maar dat lees ik niet terug :?

Maar anyway, net de shock en linkage losgehaald om op te sturen naar Tiel, zodat er wat opgemeten kan worden om een TTX36 passend te maken :D

Ohja, als Triumph nou die ene bout van de linkage vanaf de linkerkant er in had gestoken... hoefde niet de uitlaat los, maar ze hadden vast hun redenen. (En met 1 linkarmpje kunnen ze ook wel meten :+ )
Veel plezier vast ;), wat kost dat geintje ongeveer?
 
Ik heb ook 2 keer een doorslippende koppeling gehad met de olie erin waarmee ik hem heb gekocht, maar kreeg het niet goed gereproduceerd dus dacht zelf dat ik wellicht mijn koppeling wat ongelukkig had bediend of de kabel even wat stroef ging. Hierna een klein beurtje met kabel smeren+olie/filter gedaan en daarna is het niet meer voorgekomen. Overigens veel sterkte met dit reproduceren terwijl je je keurig aan de snelheid houdt ;).

Ik houd de 2e hands markt voor shocks sowieso al in de gaten, weet je naast de speedtriple nog meer modellen waarvan de shock uitwisselbaar is met een street triple?

Veel plezier vast ;), wat kost dat geintje ongeveer?

1175. Of zoals ik tegen m'n vrouw zei: elfvijfenzeventig :D
Hoop dat ze hem gelijk met de juiste veer kunnen bestellen anders is dat ook zo weer 100 extra.
Wilbers zou nog 50 euro goedkoper zijn, maar ik hoop dat de blingheid ook wat waardevastheid betekent. Ik denk niet dat ik ooit het verschil tussen beide zou kunnen merken.

Tja, hobbies moeten geld kosten, anders zijn het slechts interesses.




Oh ja, voel even of de koppeling wel iets van 1mm minimaal aan dode slag heeft, kan zijn dat de stelschroef aan de wandel is gegaan... Nu ik er over nadenk heb ik volgens mij ook eens iets vastgedraaid met een waterpomptang (beschermd met een poetsdoek natuurlijk) bij de hendel.
 
1175. Of zoals ik tegen m'n vrouw zei: elfvijfenzeventig :D
Hoop dat ze hem gelijk met de juiste veer kunnen bestellen anders is dat ook zo weer 100 extra.
Wilbers zou nog 50 euro goedkoper zijn, maar ik hoop dat de blingheid ook wat waardevastheid betekent. Ik denk niet dat ik ooit het verschil tussen beide zou kunnen merken.

Tja, hobbies moeten geld kosten, anders zijn het slechts interesses.




Oh ja, voel even of de koppeling wel iets van 1mm minimaal aan dode slag heeft, kan zijn dat de stelschroef aan de wandel is gegaan... Nu ik er over nadenk heb ik volgens mij ook eens iets vastgedraaid met een waterpomptang (beschermd met een poetsdoek natuurlijk) bij de hendel.
Ik ga t checken. En anders rij ik vrijdag even naar de dealer. Komt echt net daar vandaan dus ik vermoed toch echt dat ze iets hebben gedaan wat niet helemaal goed aansluit ofzo. Had ervoor geen last van slippende koppelingen of iets dergelijks.
 
Ik heb ook 2 keer een doorslippende koppeling gehad met de olie erin waarmee ik hem heb gekocht, maar kreeg het niet goed gereproduceerd dus dacht zelf dat ik wellicht mijn koppeling wat ongelukkig had bediend of de kabel even wat stroef ging. Hierna een klein beurtje met kabel smeren+olie/filter gedaan en daarna is het niet meer voorgekomen. Overigens veel sterkte met dit reproduceren terwijl je je keurig aan de snelheid houdt ;).

Ik houd de 2e hands markt voor shocks sowieso al in de gaten, weet je naast de speedtriple nog meer modellen waarvan de shock uitwisselbaar is met een street triple?

Veel plezier vast ;), wat kost dat geintje ongeveer?
Speedtriple shock is ook niet zomaar uitwisselbaar. Mijn Wilbers moest ook verbouwd worden. Daarbij was het belangrijk dat de luchtkamer op de shock kan worden geroteerd. Je hebt dus best kans dat een TTX36 van een Speed triple niet gaat passen, maar dat je wel een TTX36 van een Yamaha R6 kan laten ombouwen.
 
In principe kun je deze niet verkeerd aansluiten.
Ik heb nog verder gezocht op internet.
Als ik "triumph speed triple r abs 2014" intik Kom ik regelmatig type P4A tegen.
Ik heb de vraag nu ook bij de leverancier neergelegd of dit misschien fout op hun site vermeld staat.
Wordt vervolgd...

Het bleek dus dat bij het zoeken op vin-nummer het onjuiste type Quickshifter werd aangegeven.
Leverancier was zeer coulant en heeft meteen de juiste afgestuurd.
Zojuist aangesloten en was inderdaad plug and play. *O*
Top meegedacht door NR1 motor. :t
 
Oh ja, voel even of de koppeling wel iets van 1mm minimaal aan dode slag heeft, kan zijn dat de stelschroef aan de wandel is gegaan... Nu ik er over nadenk heb ik volgens mij ook eens iets vastgedraaid met een waterpomptang (beschermd met een poetsdoek natuurlijk) bij de hendel.[/hr]
de kabel stond dus te strak afgesteld. Er zat ietsie speling op maar dus te weinig dus vermoedelijk is het stelschroefje aan de wandel gegaan. Daarna weer even uitproberen in de regen en dat was nog niet makkelijk met de traction control haha die ook bij 100km/u opeens volgas ingrijpt _O- maar geen signalen meer van slippende koppelingen in ieder geval.
 
Kan iemand mij vertellen welk relais ik nodig heb met LED knipperlichten voor mijn ‘09 STR? Het liefst bestel ik bij nr1motor, aangezien daar nog iets anders moet bestellen. Bvd!
 
ZExhdWGHwHb0b8XbSZWa9gqu.png
Beetje houterig gevoel aan de achterkant...
 
heren vraagje.
even een interesse peiling. Wil mijn street triple RS van juli 2019 met 6700km misschien verkopen of inruilen. wat kan ik nog voor terug krijgen? Wil denk ik overstappen naar een supersport.
IMG_5543.jpg
 
heren vraagje.
even een interesse peiling. Wil mijn street triple RS van juli 2019 met 6700km misschien verkopen of inruilen. wat kan ik nog voor terug krijgen? Wil denk ik overstappen naar een supersport. Bekijk bijlage 1509947


Deze heeft ietsje minder kms

En degene die hem ingeruild heeft heeft er uiteraard minder voor gekregen :X

Heb je al eens een (langere) rit gemaakt met een supersport? Mijn rug smeekt om genade na ~45minuten :+
 
ik heb voor mijn street een zx6r gehad en ik kan hier zoveel langer en met meer plezier op rijden.
Tipje: staat je niet blind op SS maar ga er een dag (of beter een weekend) er eentje huren en echt even kilometers maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan