Triumph Street Triple topic deel 24

Deze heeft ietsje minder kms

En degene die hem ingeruild heeft heeft er uiteraard minder voor gekregen :X

Heb je al eens een (langere) rit gemaakt met een supersport? Mijn rug smeekt om genade na ~45minuten :+
Bij mij vooral de knieën _O- rug en polsen gaat wel zolang je niet door dorpjes hoeft a 30 km/u of stapvoets...

Reed hiervoor op een gsxr1000 en hoewel ubergeil en zowel prima voor knallen en wat meer toeren (ook vanwege hoge koppel) zit het echt fun gebied vooral in de hoge toeren. Mocht ik ooit weer op een sportmotor stappen voor op de weg, dan moet ie vooral veel koppel hebben en niet heel hoogtoerig zijn...
 
Ik overweeg een 765 rs te kopen en mijn ZX6R weg te doen. Ik vind supersport motoren wel (veel) mooier om te zien, maar heb al zovaak gemerkt dat een naked (en dan met name zoiets als een street) eigenlijk op alle vlakken beter geschikt is.

Een 2018 765RS wordt op MP zo rond de €10.000 voor gevraagd. Een 2019 zal dus een beetje tussen de prijs van een 2020 (13.400) en 10.000 in komen te hangen lijkt mij?
Ik hoop eerdaags bericht te krijgen over hoeveel €€ ik nog terug krijg voor mijn motor en dan kan ik hopelijk een knoop doorhakken.
 
Ik overweeg een 765 rs te kopen en mijn ZX6R weg te doen. Ik vind supersport motoren wel (veel) mooier om te zien, maar heb al zovaak gemerkt dat een naked (en dan met name zoiets als een street) eigenlijk op alle vlakken beter geschikt is.

Een 2018 765RS wordt op MP zo rond de €10.000 voor gevraagd. Een 2019 zal dus een beetje tussen de prijs van een 2020 (13.400) en 10.000 in komen te hangen lijkt mij?
Ik hoop eerdaags bericht te krijgen over hoeveel €€ ik nog terug krijg voor mijn motor en dan kan ik hopelijk een knoop doorhakken.
:W
 
Niet iedere supersport is hetzelfde.
Een Fireblade of een ZX6R zijn redelijk comfortabel, een SP1 of een Daytona daarentegen :N
 
Deze heeft ietsje minder kms

En degene die hem ingeruild heeft heeft er uiteraard minder voor gekregen :X

Heb je al eens een (langere) rit gemaakt met een supersport? Mijn rug smeekt om genade na ~45minuten :+

Mijn laatste supersport was een Daytona 675, leuk zolang het snoeihard gaat. Na een toerritje met oudere mannen was ik finaal aan flarden en mijn handen sliepen al in het 2e dorp waar ik doorheen sukkelde.. Nooit weer.

Deed mij ook een groot plezier om mijn maat te zien werken, pijn lijden en verzitten op zijn S1000RR in de Alpen terwijl papi er op zijn 765 RS mooi achteraan pruttelde en het lachend bij hield :+
 
Mijn laatste supersport was een Daytona 675, leuk zolang het snoeihard gaat. Na een toerritje met oudere mannen was ik finaal aan flarden en mijn handen sliepen al in het 2e dorp waar ik doorheen sukkelde.. Nooit weer.

Deed mij ook een groot plezier om mijn maat te zien werken, pijn lijden en verzitten op zijn S1000RR in de Alpen terwijl papi er op zijn 765 RS mooi achteraan pruttelde en het lachend bij hield :+

Herkenbaar _O- . "Vroeger" een CBR600RR gehad voor op straat en dat was/is met toertochten geen succes. Auw, polsen.... .
 
Mijn laatste supersport was een Daytona 675, leuk zolang het snoeihard gaat. Na een toerritje met oudere mannen was ik finaal aan flarden en mijn handen sliepen al in het 2e dorp waar ik doorheen sukkelde.. Nooit weer.

Deed mij ook een groot plezier om mijn maat te zien werken, pijn lijden en verzitten op zijn S1000RR in de Alpen terwijl papi er op zijn 765 RS mooi achteraan pruttelde en het lachend bij hield :+


Haha, tja zo nu en dan rijd ik even wat langer op m'n cbrretje maar damn dat merk ik wel hoor na een tijdje. Zoals wel eens gezegd wordt: Supersports zijn gemaakt om op een karretje te laden, en voor hooguit een uur per keer af te laden bij een circuit.

(Zoals 22 juli weer te Assen :) )
(En als m'n TTX36 op tijd binnen is wil ik die eens proberen te Lelystad, 12, 19 juli of 23 augustus)
 
Laatst bewerkt:
Deze heeft ietsje minder kms

En degene die hem ingeruild heeft heeft er uiteraard minder voor gekregen :X

Heb je al eens een (langere) rit gemaakt met een supersport? Mijn rug smeekt om genade na ~45minuten :+

ga woensdag op die nieuwe gsxr1000ra proefrijden. Vond altijd supersport De mooiste. Ben nog redelijk jong(36). Try before you die. Mocht iemand interesse hebben pm me.Als ik uit ben welke ik wil ga ik te koop zetten.
 
Ik overweeg een 765 rs te kopen en mijn ZX6R weg te doen. Ik vind supersport motoren wel (veel) mooier om te zien, maar heb al zovaak gemerkt dat een naked (en dan met name zoiets als een street) eigenlijk op alle vlakken beter geschikt is.

Een 2018 765RS wordt op MP zo rond de €10.000 voor gevraagd. Een 2019 zal dus een beetje tussen de prijs van een 2020 (13.400) en 10.000 in komen te hangen lijkt mij?
Ik hoop eerdaags bericht te krijgen over hoeveel €€ ik nog terug krijg voor mijn motor en dan kan ik hopelijk een knoop doorhakken.
Laat me weten. Ik doe hem zeker niet weg voor een hoge prijs. Als je echt interesse hebt. Stuur een pb. Ga even kijken hoeveel ik terug krijg als ik Inruil.
 
Laat me weten. Ik doe hem zeker niet weg voor een hoge prijs. Als je echt interesse hebt. Stuur een pb. Ga even kijken hoeveel ik terug krijg als ik Inruil.

Als ik particulier koop dan moet ik eerst mijn eigen motor verkopen. Ik kan namelijk niet twee motoren stallen.

Daarbij denk ik niet dat een 2019 model binnen mijn budget past.
 
ik heb voor mijn street een zx6r gehad en ik kan hier zoveel langer en met meer plezier op rijden.
Tipje: staat je niet blind op SS maar ga er een dag (of beter een weekend) er eentje huren en echt even kilometers maken.
Ik heb voor de Street alleen maar buikschuivers gehad, heel veel lol mee gehad. Maar op de Street gaat alles comfortabeler, behalve de quickshifter die is op de S1000RR wel veel beter.
 
Haha, tja zo nu en dan rijd ik even wat langer op m'n cbrretje maar damn dat merk ik wel hoor na een tijdje. Zoals wel eens gezegd wordt: Supersports zijn gemaakt om op een karretje te laden, en voor hooguit een uur per af te laden bij een circuit.

(Zoals 22 juli weer te Assen :) )
(En als m'n TTX36 op tijd binnen is wil ik die eens proberen te Lelystad, 12, 19 juli of 23 augustus)
Welke organisatie op Lelystad ??
 
Dus, mijn vriendin vindt de triple maar een saai, ouwe lullen ding, waarbij ze niet achterop wil ( *O* ).

De motor is natuurlijk wel een tikkeltje saai gestyled en niet zo edgy als de huidige andere middenklasse nakeds (mt-09, duke 790 etc), maar qua rijden is het volgens mij een van de betere motoren (?).

Mijn oog is juist op de 765 gevallen omdat deze een leuk top-end heeft zoals een sport-motor, met de verdere voordelen van een naked.
 
Dus, mijn vriendin vindt de triple maar een saai, ouwe lullen ding, waarbij ze niet achterop wil ( *O* ).

De motor is natuurlijk wel een tikkeltje saai gestyled en niet zo edgy als de huidige andere middenklasse nakeds (mt-09, duke 790 etc), maar qua rijden is het volgens mij een van de betere motoren (?).

Mijn oog is juist op de 765 gevallen omdat deze een leuk top-end heeft zoals een sport-motor, met de verdere voordelen van een naked.
Voor spanning en spektakel kruipt ze dan maar op wat anders :+

Win-win-win-win
 
Dus, mijn vriendin vindt de triple maar een saai, ouwe lullen ding, waarbij ze niet achterop wil ( *O* ).

De motor is natuurlijk wel een tikkeltje saai gestyled en niet zo edgy als de huidige andere middenklasse nakeds (mt-09, duke 790 etc), maar qua rijden is het volgens mij een van de betere motoren (?).

Mijn oog is juist op de 765 gevallen omdat deze een leuk top-end heeft zoals een sport-motor, met de verdere voordelen van een naked.

Toen ik nog een 765 RS had hem ik eens gewisseld van motor met een maat, de befaamde KTM 790. Leuk ding hoor, mooi om te zien ook. Maareh, de journalisten kunnen roepen wat ze willen maar een 790 is geen concurrentie voor een 765 R / RS. Vering, remmen, afwerking halen het bij lange na niet. Leuk, levendig blok maar flink minder vermogen. De MT09 zelfde verhaal, die heeft alleen wel bak koppel meer, vooral onderin. Beide zijn wel gunstiger geprijsd als de Triumph.

De enige echte serieuze concurrent voor de 765 RS uit dezelfde league zou naar mijn inziens de nieuwe Duke 890 R wel eens kunnen zijn. Dat is een heel serieus machientje, mooi ding ook.
 
Welke organisatie op Lelystad ??

Motorcircuittraining.

Ook nog eens kijken trouwens of MotoPort Leeuwarden nog een een maandagavond organiseert. Veel minder gedoe qua briefings en een stel betweters die een keuring doen. En zowaar wat kiekjes inbegrepen :)

Hun feesjboek in de gaten houden, maar zie alleen nog dat de dag in april niet door ging.
 
Ja de 890 R lijkt mij geweldig. Daar zit ook echt alle fun op die je bij triumph ook krijgt als in brembo en volledig instelbare vering. Geloof dat de 890 ook 120pk heeft, maar aanzienlijk meer koppel.

prijs is er ook wel naar trouwens... €14.000
 
Motorcircuittraining.

Ook nog eens kijken trouwens of MotoPort Leeuwarden nog een een maandagavond organiseert. Veel minder gedoe qua briefings en een stel betweters die een keuring doen. En zowaar wat kiekjes inbegrepen :)

Hun feesjboek in de gaten houden, maar zie alleen nog dat de dag in april niet door ging.
Laat anders ff weten wanneer je gaat, misschien schrijf ik mij dan ook in.
 
Ja de 890 R lijkt mij geweldig. Daar zit ook echt alle fun op die je bij triumph ook krijgt als in brembo en volledig instelbare vering. Geloof dat de 890 ook 120pk heeft, maar aanzienlijk meer koppel.

prijs is er ook wel naar trouwens... €14.000

Komt nog wel meer overheen omdat je bij KTM dik moet betalen om die geile racepacks te laten ontgrendelen. En die afgrijselijke, afzichtelijke en oogbloedende orginele uitlaat zou ik vanaf dag 1 ook bij het oud ijzer donderen. :+

Vergelijkingstestje op joetjoep
 
Terug
Bovenaan Onderaan