Triumph Street Triple topic deel 24

Dit weekend veel te lang bezig geweest met het aanpassen en monteren van een tail tidy op mijn niet voorgeboorde carbon kont.

Ali tail tidy afgeslepen, bracket voor knipperlichten en sensor gemaakt en gespoten, div gaten geboord en getapt en alle bedrading met krimpkousen afgewerkt.

BAB6FB83-8F55-4B0A-AF04-512478E703B3.jpeg

0DB9B517-E28E-4372-9A02-93774DB8F5AB.jpeg

E4CBD39F-A162-40FE-A95B-E89FC6D3E66F.jpeg

5ED0972E-A7A3-4F38-8DA8-70143FAB53C8.jpeg

91BB90A6-5395-4C6F-9D29-C6BE36191081.jpeg
 
Vanmorgen de nieuwe bandjes een beetje ingereden. Ik merk ieder bultje en oneffenheden in de weg. Met welke bandenspanning rijden jullie? Ik zit nu op 2.4 voor en 2.7 achter. Koude druk.

20210503_120406.jpg
 
Dat is op zich prima, advies van Triumph is 2.35 bar voor, 2.9 bar achter (maar dat is achter gericht op mogelijke volle belasting met passagier).

Pirelli's (als ik het goed zie) hebben een zacht karkas, dus absorberen meer hobbels dan bv. een Bridgestone of Dunlop.
Ik zou naar je vering kijken, hoe zwaar ben je, welke settings gebruik je? Een beetje voorspanning en ingaande eraf om mee te beginnen.
 
Dat is op zich prima, advies van Triumph is 2.35 bar voor, 2.9 bar achter (maar dat is achter gericht op mogelijke volle belasting met passagier).

Pirelli's (als ik het goed zie) hebben een zacht karkas, dus absorberen meer hobbels dan bv. een Bridgestone of Dunlop.
Ik zou naar je vering kijken, hoe zwaar ben je, welke settings gebruik je? Een beetje voorspanning en ingaande eraf om mee te beginnen.
Klopt. Zijn rosso III.

Vering heb ik niets aan gedaan. Zo gekocht. Heb er ook geen verstand van om er maar aan te draaien.
 
Rosso III zijn superfijne banden.

Vwb de vering, zoek een keer een professional op (HK, Frontrow, Hyperpro, etc) om het af te laten stellen en om je voor te laten lichten. Supernuttig en interessant.
 
Klopt. Zijn rosso III.

Vering heb ik niets aan gedaan. Zo gekocht. Heb er ook geen verstand van om er maar aan te draaien.
In je instructieboekje staan standaard settings. Track, sport, weg, comfort (geloof ik).
Eigenlijk is het niet meer dan het stelschroefje helemaal indraaien (links of rechts) en dan het gewenste aantal slagen de andere kant op.
Zolang je het secuur doet, is het best eenvoudig.

Voor de veervoorspanning van de shock heb je wel een speciale haak nodig, dus misschien toch maar langs een specialist ?
 
Ik heb de mail naar de specialist vandaag eruit gestuurd. Paar weken geleden ook gemaild maar had het druk met testdagen tot eind april.
 
Da's wel erg uit de buurt voor mij (omgeving Amsterdam / Utrecht).
Moet 5 minuten rijden om bij de dealer te komen.
 
het KVS niveau van mijn STR'09 is op randje minimum die wil ik dus iets bijvullen.
kan dat gewoon met groene KVS van de gamma / tankstation of kan ik echt beter een litertje halen bij de dealer?
 
Heeft iemand een een geflashede ECU ervaring met dealer-onderhoud?
Ik belde net voor een onderhoudsbeurt en de kans bestaat dat de dealertool de nieuwe mapping gewoon zal overschrijven :')

Heb het ook aan Ruud gevraagd en mocht dat het geval zijn, dan wil hij best zijn mapping weer terugschrijven.. alleen tis zo ver rijden elke keer 8)7
 
  • Wow
Waarderingen: gR1d
het KVS niveau van mijn STR'09 is op randje minimum die wil ik dus iets bijvullen.
kan dat gewoon met groene KVS van de gamma / tankstation of kan ik echt beter een litertje halen bij de dealer?
Ligt eraan wat er nu inzit

Maar met gele/transparante (zoals Motul Motocool) zul je wel goed zitten
 
Heeft iemand een een geflashede ECU ervaring met dealer-onderhoud?
Ik belde net voor een onderhoudsbeurt en de kans bestaat dat de dealertool de nieuwe mapping gewoon zal overschrijven :')

Heb het ook aan Ruud gevraagd en mocht dat het geval zijn, dan wil hij best zijn mapping weer terugschrijven.. alleen tis zo ver rijden elke keer 8)7
Gewoon aangeven dat ze eraf moeten blijven, daar maken ze dan een aantekening van en de rest wordt gewoon uitgevoerd. Deed ik met mijn speedy ook.
 
het KVS niveau van mijn STR'09 is op randje minimum die wil ik dus iets bijvullen.
kan dat gewoon met groene KVS van de gamma / tankstation of kan ik echt beter een litertje halen bij de dealer?
1620198238810.png

Die paar cc's maken niets uit, zonde van de fles.
Als je het dan goed wil doen vervang je gelijk alles en zet je het op niveau.
(behalve als hij het verbruikt natuurlijk, maar dan is er iets mis).
 
Bekijk bijlage 1628426
Die paar cc's maken niets uit, zonde van de fles.
Als je het dan goed wil doen vervang je gelijk alles en zet je het op niveau.
(behalve als hij het verbruikt natuurlijk, maar dan is er iets mis).


thnx :) gister nog wat gelezen en wellicht dat verversen maar gelijk een goed idee is, helaas lekt die schijnbaar ook iets en grote kans dat die de afgelopen winter af en toe een drupje heeft laten vallen.
Ik trof onder de motor een druppel aan vanmorgen, (geen olie echt kvs) op een keukenpapiertje die ik er onder had gelegd.
nu even de radiatorkap en onderste kap eraf gehaald en benieuwd of van het weekend een spoortje van vloeistof kan vinden...
 
thnx :) gister nog wat gelezen en wellicht dat verversen maar gelijk een goed idee is, helaas lekt die schijnbaar ook iets en grote kans dat die de afgelopen winter af en toe een drupje heeft laten vallen.
Ik trof onder de motor een druppel aan vanmorgen, (geen olie echt kvs) op een keukenpapiertje die ik er onder had gelegd.
nu even de radiatorkap en onderste kap eraf gehaald en benieuwd of van het weekend een spoortje van vloeistof kan vinden..
Eerst de lekkage maar is opsporen idd anders is het dweilen met de kraan open haha.
Keep us posted :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan