Triumph Street Triple topic deel 24

Vandaag heb ik de bougies vervangen van mijn Street R uit 2013. Sindsdien brandt het check engine lampje.

Weet iemand hoe je deze ook alweer moet resetten?

Heb je de accu losgekoppeld? Bij mij gaat hij uit na een paar keer rijden. Schijnbaar moet hij drie cycles draaien van koud naar warm naar koud. Helemaal precies weten doe ik het dus ook niet :+
 
Ik ben deze week de 40k gepasseerd. zijn daar nog bijzonderheden te melden mbt onderhoudsbeurt?
Het is wel snel gegaan trouwens, heb de motor net een jaar en al ruim 15k verder...

Ik zit pas op de helft vergeleken met jou. Maar idd. de km's vliegen er zo voorbij. Ik maak gemiddeld 10k per jaar. Toen dacht ik opeens aan m'n verzekering.... Maar gelukkig, die staat op 12k per jaar.
 
Heb je de accu losgekoppeld? Bij mij gaat hij uit na een paar keer rijden. Schijnbaar moet hij drie cycles draaien van koud naar warm naar koud. Helemaal precies weten doe ik het dus ook niet :+

De accu heb ik al los gehad. Hiermee was het niet verholpen.
Over die cycles wat je zegt heb ik inderdaad wel wat gelezen.

Van de week heb ik de dealer hier in de buurt gebeld en daar rij ik morgen even langs.
Met een laptop er aan kunnen ze het zo resetten als er verder niets aan de hand is. :)
 
Het loskoppelen van de accu is juist de oorzaak van het lampje. Na een paar keer rijden zou deze uit moeten gaan. Dit heb ik al meerdere keren zo ervaren.
 
Zo...wat verse olie niet kan doen met ht schakelen zeg! Wat een verschil...weer soepeltjes en smooth.
 
Gisteren de '1000 bochten rit' in Twente gereden met een vriend, ook voor het eerste een stukje Duitsland in! Was een heerlijke rit, in totaal 530km gereden! Alleen de terugweg 2 uur snelweg was wat minder.. :+
 
Één van mijn koplampen schijnt niet meer wanneer ik mijn dimlicht aan heb, mijn groot licht doet het wel. Ik neem aan dat de lamp dan gewoon stuk is en ik een nieuwe erin moet gooien? Heeft iemand een idee wat voor lamp hier in gaat?
 
Één van mijn koplampen schijnt niet meer wanneer ik mijn dimlicht aan heb, mijn groot licht doet het wel. Ik neem aan dat de lamp dan gewoon stuk is en ik een nieuwe erin moet gooien? Heeft iemand een idee wat voor lamp hier in gaat?

Het dimlicht is een t10 lampje.. Normale stadslichten is H4
 
Net de str weer opgehaald na 40K beurt. Kosten: 672,50. Das wel incl een set metzelers roadtec 01 (€ 295,=) en k&n filter... Stukje goedkoper dan de merkdealer!
 
Net de str weer opgehaald na 40K beurt. Kosten: 672,50. Das wel incl een set metzelers roadtec 01 (€ 295,=) en k&n filter... Stukje goedkoper dan de merkdealer!

Idd. Ik moest rond de €825 betalen (inclusief nieuw setje banden). Wat raden jullie trouwens voor een filter aan.... Ik heb nu een K&N luchtfilter inzitten. Heb gelezen dat de sportievere filters, naast meer lucht ook meer rotzooi doorlaten. Heeft dit gevolgen op langere termijn? Kan ik beter weer terug stappen op de originele Castrol luchtfilters?
 
hier meer met MPR 4 onder de street?
heb met de MPR 3 gereden op een z750 en die bevielen perfect
benieuwd hoe de 4 het doet onder een street, ook sportief...
 
hier meer met MPR 4 onder de street?
heb met de MPR 3 gereden op een z750 en die bevielen perfect
benieuwd hoe de 4 het doet onder een street, ook sportief...
ik heb de mpr4 net vervangen na 17K. Voor mij waren ze perfect, zowel op droog als op nat. Ik heb tijdens mijn vakantie in de Pyreneeën mijn schaamrandjes tot op een paar mm weggereden terwijl ik nooit all the way ga qua rijstijl! Zeker aan te raden dus!
 
sinds vandaag eigenaar van een 2011 street R, pre facelift model dan...
2H1S4zZ.jpg

*O*
 
Het loskoppelen van de accu is juist de oorzaak van het lampje. Na een paar keer rijden zou deze uit moeten gaan. Dit heb ik al meerdere keren zo ervaren.

Een aantal keer gaan rijden was inderdaad de oplossing!
Op weg naar de dealer verdween de melding plotseling. :)

Coenster, misschien handig om dit in de OP bij de handige links neer te zetten?
Via Google is hier ook nog niet zoveel over terug te vinden behalve dat de fan drie keer moet aanslaan maar dat is dus niet eens nodig. :)
 
Toch maar m'n vraag opnieuw stellen.
Ik heb nu een K&N luchtfilter inzitten. Heb gelezen dat de sportievere filters, naast meer lucht ook meer rotzooi doorlaten. Heeft dit gevolgen op langere termijn? Kan ik beter weer terug stappen op de originele Castrol luchtfilters? Daarnaast heb ik ergens gelezen dat K&N veiligheid issues heeft in de racerij m.b.t. hun oliefilter. Welke lucht- oliefilters gebruiken jullie?
 
Toch maar m'n vraag opnieuw stellen.
Ik heb nu een K&N luchtfilter inzitten. Heb gelezen dat de sportievere filters, naast meer lucht ook meer rotzooi doorlaten. Heeft dit gevolgen op langere termijn? Kan ik beter weer terug stappen op de originele Castrol luchtfilters? Daarnaast heb ik ergens gelezen dat K&N veiligheid issues heeft in de racerij m.b.t. hun oliefilter. Welke lucht- oliefilters gebruiken jullie?

Dat klopt, ze laten meer vuil door en daardoor meer slijtage.
Deze luchtfilters voegen niks toe, zou gewoon lekker de orginele erin laten zitten.
Zelfde geld voor oliefilter, orgineel is beste👍🏻
 
Dat klopt, ze laten meer vuil door en daardoor meer slijtage.
Deze luchtfilters voegen niks toe, zou gewoon lekker de orginele erin laten zitten.
Zelfde geld voor oliefilter, orgineel is beste👍🏻

Heb zeker 10K km K&N erop zitten. Hmmmm, zal weer naar Castrol terug gaan. Die worden als origineel geleverd. Thanks voor de reactie.
 
Ik geloof er echt helemaal niks van dat reguliere k&n filters 'schade' zouden aanbrengen aan het motorblok omdat er meer vuil doorheen zou komen.. Mits je niet teveel het bos en zandvlaktes op gaat is dat verschil echt verwaarloosbaar denk ik :+ bekijk eens een k&n luchtfilter, daar komt echt 'niks' geks doorheen hoor.. rijdt al mijn hele leven lang met k&n lucht en oliefilters en de motor is er altijd beter van gaan lopen.. Ook op langere termijn
 
Laatst bewerkt:
ben het met Astars'89 eens , als je de k&n filter goed in de olie hebt zitten , dan gebeurt er niets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan