Triumph Street Triple topic deel 24

full


Even een mooi plaatje omdat het gister toch nog even een mooie dag was om te sturen.
 
Ik kan mij eindelijk is voorstellen in dit topic. Na jaren op een CBR400RR eindelijk de overstap gemaakt naar de Triple. Stond al een tijdje bovenaan de lijst samen met de Superduke. De soeplesse gaf de doorbraak. Eigenaar geworden van een Triple R uit 2011 met 5400 op de teller. Gelijk een ritje naar de Eifel gemaakt om wat betere vrienden te worden.

WP_20160911_15_19_44_Pro.jpg

WP_20160917_15_58_14_Pro.jpg


Heb nog wel wat vragen waar de search geen antwoord op heeft:

Voorrem: ondanks de radiale klauw en pomp vond ik het tegenvallen. Meerdere malen ontlucht en na wat tips van het grote web de "sponsigheid" eruit gekregen door de linker remklauw hoger te houden. Blijkbaar bleef er lucht in de bocht over het voorwiel zitten. Ook de remblokken vervangen gezien de oude poreus waren geworden. Nu wil het dat ik de vrije slag nog steeds groot vind. Ik kan de hendel 1/3 van zijn bereik intrekken voordat de rem wordt aangesproken. De rempomp wordt hierbij ook direct bediend maar doet in het begin dus niks. Moet wel zeggen dat de hendels van TITAX zijn (gemonteerd door de vorig eigenaar). Deze heb ik los gehad en opnieuw ingevet, leek in orde. Hoe zit dat bij overige R eigenaren?

4k/5k rpm: Loopt bij deze toerentallen en constant kleine gas opening niet helemaal lekker. Je voelt "heel lichtjes" dat die niet constant loopt. Motor heeft alleen een Arrow demper, verder standaard. Met TuneECU de mapping 20588 (stock) en 20590 (high arrow) uit geprobeerd en zeker de 20590 gaf verbetering, gas response (aan/uit effect) was een stuk soepelere maar nog steeds die twijfel rond de 4k/5k. Iemand hier met een soortgelijke ervaring?

Alvast dank en hopelijk tot :] !
 
Ik kan mij eindelijk is voorstellen in dit topic. Na jaren op een CBR400RR eindelijk de overstap gemaakt naar de Triple. Stond al een tijdje bovenaan de lijst samen met de Superduke. De soeplesse gaf de doorbraak. Eigenaar geworden van een Triple R uit 2011 met 5400 op de teller. Gelijk een ritje naar de Eifel gemaakt om wat betere vrienden te worden.

[afbeelding]
[afbeelding]

Heb nog wel wat vragen waar de search geen antwoord op heeft:

Voorrem: ondanks de radiale klauw en pomp vond ik het tegenvallen. Meerdere malen ontlucht en na wat tips van het grote web de "sponsigheid" eruit gekregen door de linker remklauw hoger te houden. Blijkbaar bleef er lucht in de bocht over het voorwiel zitten. Ook de remblokken vervangen gezien de oude poreus waren geworden. Nu wil het dat ik de vrije slag nog steeds groot vind. Ik kan de hendel 1/3 van zijn bereik intrekken voordat de rem wordt aangesproken. De rempomp wordt hierbij ook direct bediend maar doet in het begin dus niks. Moet wel zeggen dat de hendels van TITAX zijn (gemonteerd door de vorig eigenaar). Deze heb ik los gehad en opnieuw ingevet, leek in orde. Hoe zit dat bij overige R eigenaren?

4k/5k rpm: Loopt bij deze toerentallen en constant kleine gas opening niet helemaal lekker. Je voelt "heel lichtjes" dat die niet constant loopt. Motor heeft alleen een Arrow demper, verder standaard. Met TuneECU de mapping 20588 (stock) en 20590 (high arrow) uit geprobeerd en zeker de 20590 gaf verbetering, gas response (aan/uit effect) was een stuk soepelere maar nog steeds die twijfel rond de 4k/5k. Iemand hier met een soortgelijke ervaring?

Alvast dank en hopelijk tot :] !

Gefeliciteerd met je brommert! Goede keuze! O-)

Vrije slag hendel herken ik niet, bij mij spreekt ie voorspelbaar en goed aan. Vloeistofniveau op juiste peil na vervangen remblokken?

Je hebt een versie waarbij je nog in de ECU kan. Op de bank er mee en laten afstellen, zou ik zeggen 8-)
 
Het Daytona kuipwerk staat nog best aardig op een street triple.
Mercenary%2BGarage%2BDesign%2BDublin%2B8%2BIreland%2BCustom%2BMotorcycle%2BWorkshop%2BTriumph%2BMotorcycles%2BSlide%2BCity%2BTriumph%2BTurbos%2BDrift%2BIcon%2B1000%2BMotosport.jpg


Screen_Shot_2016-09-13_at_8.10.27_AM.jpg


 
Laatst bewerkt:
4k/5k rpm: Loopt bij deze toerentallen en constant kleine gas opening niet helemaal lekker. Je voelt "heel lichtjes" dat die niet constant loopt. Motor heeft alleen een Arrow demper, verder standaard. Met TuneECU de mapping 20588 (stock) en 20590 (high arrow) uit geprobeerd en zeker de 20590 gaf verbetering, gas response (aan/uit effect) was een stuk soepelere maar nog steeds die twijfel rond de 4k/5k. Iemand hier met een soortgelijke ervaring?

Alvast dank en hopelijk tot :] !
Allereerst gefeliciteerd met je Street Triple. Goede keuze (perfect als je die van mijn vrouw had gekocht :P )

De remproblemen herken ik niet, zou toch denken aan lucht in het systeem.
Ik weet niet op welke manier je de remvloeistof wisselt, ikzelf heb een afzuigpomp en compressor voor dit klusje. Wat ook wel eens wil helpen is met een grote injectiespuit de remvloeistof vanaf de klauwen naar boven te duwen. (Inclusief luchtbellen).
Dit is een gedoe, en zou ik niet direct aanbevelen.

Nu TuneEcu. Ik heb zojuist 20590 uit de motor van mijn vrouw gehaald omdat ik de motor met originele dempers verkoop.
Deze mapping heeft er 3 jaar zonder problemen ingezeten. Eerlijk gezegd is deze Triple met deze mapping veeeeeel soepeler dan mijn 2013 Street.
Heb je na het laden de mapping wel de "Reset adaption" procedure gedaan?
Als je dit niet gedaan hebt, en direct bent gaan rijden, dan is het normaal dat je motor niet goed loopt.
 
Dank voor de snelle reacties. Ik heb zowel de klassieke methode als een vacuümpomp (speciaal voor aangeschaft) geprobeerd. Heb nog twee motoren waarbij de ouderwetse nippel-open-dicht al jaren prima werkt. Na al dit proberen, remzuigertjes schoonmaken en een halve liter DOT4 verder is de rem nu wel "hard" echter vind ik het aangrijp moment te laat, tussen 1/3 en 1/2 van het bereik van de hendel. Dit aangrijp punt wil ook nog wel is verschillen wat het vertrouwen niet echt ten goede komt. En idd een RCS19 is :9~ maar ook pijnlijk voor de portemonnee. Ik ga maar is wat motorzaken af voor wat referentie materiaal.

TuneECU heb ik idd de "Reset adaption" procedure doorlopen en dit ging zoals het moest, TPS lampje ging aan bij het aanslaan van de fan. Dit is ook mijn eerste injectie fiets wellicht dat het wennen is. Zou verwachten dat de > '13 soepelere moeten lopen? Heb op meerdere proefgereden met originele uitlaat en dat liep mooi.

Viel mij ook op het lijkt alsof mijn ketting al aan zijn eind van de afstelling is. Leek mij vreemd gezien de kilometerstand. Na wat onderzoek lijkt het of >10 modellen een 118 ketting hebben gekregen en een iets langere achterbrug. Wellicht om het wheelie gedrag op een eenvoudige manier wat te temmen?

Desalniettemin blijft de grijns, wat een fun en dat geluid is ook verslavend *D
 
Laatst bewerkt:
@jeroen

Heb jij de mogelijkheid om bij mijn motor een mapping in te laden? (2011 Street R) en zo ja, waar in t land bevind jij je (ongeveer)
 
Dank voor de snelle reacties. Ik heb zowel de klassieke methode als een vacuümpomp (speciaal voor aangeschaft) geprobeerd. Heb nog twee motoren waarbij de ouderwetse nippel-open-dicht al jaren prima werkt. Na al dit proberen, remzuigertjes schoonmaken en een halve liter DOT4 verder is de rem nu wel "hard" echter vind ik het aangrijp moment te laat, tussen 1/3 en 1/2 van het bereik van de hendel. Dit aangrijp punt wil ook nog wel is verschillen wat het vertrouwen niet echt ten goede komt. En idd een RCS19 is :9~ maar ook pijnlijk voor de portemonnee. Ik ga maar is wat motorzaken af voor wat referentie materiaal.

TuneECU heb ik idd de "Reset adaption" procedure doorlopen en dit ging zoals het moest, TPS lampje ging aan bij het aanslaan van de fan. Dit is ook mijn eerste injectie fiets wellicht dat het wennen is. Zou verwachten dat de > '13 soepelere moeten lopen? Heb op meerdere proefgereden met originele uitlaat en dat liep mooi.

Viel mij ook op het lijkt alsof mijn ketting al aan zijn eind van de afstelling is. Leek mij vreemd gezien de kilometerstand. Na wat onderzoek lijkt het of >10 modellen een 118 ketting hebben gekregen en een iets langere achterbrug. Wellicht om het wheelie gedrag op een eenvoudige manier wat te temmen?

Desalniettemin blijft de grijns, wat een fun en dat geluid is ook verslavend *D
De <2013 modellen lopen soepel, ook rond de 5000 tpm, en zeker met 20590 mapping.
Heb je misschien een kleiner voortandwiel? Dan ga je juist sneller op het achterwiel maar je achteras moet wel verder naar achteren bij het spannen van de ketting.
 
Dank voor de snelle reacties. Ik heb zowel de klassieke methode als een vacuümpomp (speciaal voor aangeschaft) geprobeerd. Heb nog twee motoren waarbij de ouderwetse nippel-open-dicht al jaren prima werkt. Na al dit proberen, remzuigertjes schoonmaken en een halve liter DOT4 verder is de rem nu wel "hard" echter vind ik het aangrijp moment te laat, tussen 1/3 en 1/2 van het bereik van de hendel. Dit aangrijp punt wil ook nog wel is verschillen wat het vertrouwen niet echt ten goede komt. En idd een RCS19 is :9~ maar ook pijnlijk voor de portemonnee. Ik ga maar is wat motorzaken af voor wat referentie materiaal.


Desalniettemin blijft de grijns, wat een fun en dat geluid is ook verslavend *D

Heb ook een R, en mijn rem is hard en absoluut geen verschillen in aangrijppunt. Ook tijdens een circuitdagje niet. Heb je de originele remhandle er ook bij gekregen? Wellicht die erop fabrieken? Een RCS19 is nergens voor nodig op deze fiets.
 
Heb ook een R, en mijn rem is hard en absoluut geen verschillen in aangrijppunt. Ook tijdens een circuitdagje niet. Heb je de originele remhandle er ook bij gekregen? Wellicht die erop fabrieken? Een RCS19 is nergens voor nodig op deze fiets.

Goed punt en dank voor de bevestiging! Originele hendels zaten er niet bij helaas, wellicht dat iemand van hier er nog 1 heeft liggen?

Ik zie omgeving emmen.. Das een beetje te ver :+

Als Leiden dichterbij is kan je het kabeltje hier ook oppikken :Y
 
Laatst bewerkt:
Goed punt en dank voor de bevestiging! Originele hendels zaten er niet bij helaas, wellicht dat iemand van hier er nog 1 heeft liggen?Als Leiden dichterbij is kan je het kabeltje hier ook oppikken :Y

Heb je het tekoop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan