VTR Jeroen
Street Triple RS, Rx, VFR400R en MT5-je
- 12 mrt 2002
- 5.832
- 2.322
Ebay, Marktplaats, Aliexpress noem maar op, zolang er maar een FTDI chip in zit.Waar kan ik zo een obd kabel vinden?
Kijk hier maar eens : TuneEcu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ebay, Marktplaats, Aliexpress noem maar op, zolang er maar een FTDI chip in zit.Waar kan ik zo een obd kabel vinden?
De hele dag in spanning afgewacht naar de onthullingen van Triumph op de Intermot, komen ze weer met nieuwe retro rommel
Had gehoopt op wat street triple nieuws
Ik kan mij eindelijk is voorstellen in dit topic. Na jaren op een CBR400RR eindelijk de overstap gemaakt naar de Triple. Stond al een tijdje bovenaan de lijst samen met de Superduke. De soeplesse gaf de doorbraak. Eigenaar geworden van een Triple R uit 2011 met 5400 op de teller. Gelijk een ritje naar de Eifel gemaakt om wat betere vrienden te worden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb nog wel wat vragen waar de search geen antwoord op heeft:
Voorrem: ondanks de radiale klauw en pomp vond ik het tegenvallen. Meerdere malen ontlucht en na wat tips van het grote web de "sponsigheid" eruit gekregen door de linker remklauw hoger te houden. Blijkbaar bleef er lucht in de bocht over het voorwiel zitten. Ook de remblokken vervangen gezien de oude poreus waren geworden. Nu wil het dat ik de vrije slag nog steeds groot vind. Ik kan de hendel 1/3 van zijn bereik intrekken voordat de rem wordt aangesproken. De rempomp wordt hierbij ook direct bediend maar doet in het begin dus niks. Moet wel zeggen dat de hendels van TITAX zijn (gemonteerd door de vorig eigenaar). Deze heb ik los gehad en opnieuw ingevet, leek in orde. Hoe zit dat bij overige R eigenaren?
4k/5k rpm: Loopt bij deze toerentallen en constant kleine gas opening niet helemaal lekker. Je voelt "heel lichtjes" dat die niet constant loopt. Motor heeft alleen een Arrow demper, verder standaard. Met TuneECU de mapping 20588 (stock) en 20590 (high arrow) uit geprobeerd en zeker de 20590 gaf verbetering, gas response (aan/uit effect) was een stuk soepelere maar nog steeds die twijfel rond de 4k/5k. Iemand hier met een soortgelijke ervaring?
Alvast dank en hopelijk tot !
Allereerst gefeliciteerd met je Street Triple. Goede keuze (perfect als je die van mijn vrouw had gekocht )4k/5k rpm: Loopt bij deze toerentallen en constant kleine gas opening niet helemaal lekker. Je voelt "heel lichtjes" dat die niet constant loopt. Motor heeft alleen een Arrow demper, verder standaard. Met TuneECU de mapping 20588 (stock) en 20590 (high arrow) uit geprobeerd en zeker de 20590 gaf verbetering, gas response (aan/uit effect) was een stuk soepelere maar nog steeds die twijfel rond de 4k/5k. Iemand hier met een soortgelijke ervaring?
Alvast dank en hopelijk tot !
Tja..Ik zie omgeving emmen.. Das een beetje te ver
De <2013 modellen lopen soepel, ook rond de 5000 tpm, en zeker met 20590 mapping.Dank voor de snelle reacties. Ik heb zowel de klassieke methode als een vacuümpomp (speciaal voor aangeschaft) geprobeerd. Heb nog twee motoren waarbij de ouderwetse nippel-open-dicht al jaren prima werkt. Na al dit proberen, remzuigertjes schoonmaken en een halve liter DOT4 verder is de rem nu wel "hard" echter vind ik het aangrijp moment te laat, tussen 1/3 en 1/2 van het bereik van de hendel. Dit aangrijp punt wil ook nog wel is verschillen wat het vertrouwen niet echt ten goede komt. En idd een RCS19 is maar ook pijnlijk voor de portemonnee. Ik ga maar is wat motorzaken af voor wat referentie materiaal.
TuneECU heb ik idd de "Reset adaption" procedure doorlopen en dit ging zoals het moest, TPS lampje ging aan bij het aanslaan van de fan. Dit is ook mijn eerste injectie fiets wellicht dat het wennen is. Zou verwachten dat de > '13 soepelere moeten lopen? Heb op meerdere proefgereden met originele uitlaat en dat liep mooi.
Viel mij ook op het lijkt alsof mijn ketting al aan zijn eind van de afstelling is. Leek mij vreemd gezien de kilometerstand. Na wat onderzoek lijkt het of >10 modellen een 118 ketting hebben gekregen en een iets langere achterbrug. Wellicht om het wheelie gedrag op een eenvoudige manier wat te temmen?
Desalniettemin blijft de grijns, wat een fun en dat geluid is ook verslavend
Dank voor de snelle reacties. Ik heb zowel de klassieke methode als een vacuümpomp (speciaal voor aangeschaft) geprobeerd. Heb nog twee motoren waarbij de ouderwetse nippel-open-dicht al jaren prima werkt. Na al dit proberen, remzuigertjes schoonmaken en een halve liter DOT4 verder is de rem nu wel "hard" echter vind ik het aangrijp moment te laat, tussen 1/3 en 1/2 van het bereik van de hendel. Dit aangrijp punt wil ook nog wel is verschillen wat het vertrouwen niet echt ten goede komt. En idd een RCS19 is maar ook pijnlijk voor de portemonnee. Ik ga maar is wat motorzaken af voor wat referentie materiaal.
Desalniettemin blijft de grijns, wat een fun en dat geluid is ook verslavend
Heb ook een R, en mijn rem is hard en absoluut geen verschillen in aangrijppunt. Ook tijdens een circuitdagje niet. Heb je de originele remhandle er ook bij gekregen? Wellicht die erop fabrieken? Een RCS19 is nergens voor nodig op deze fiets.
Ik zie omgeving emmen.. Das een beetje te ver
Goed punt en dank voor de bevestiging! Originele hendels zaten er niet bij helaas, wellicht dat iemand van hier er nog 1 heeft liggen?Als Leiden dichterbij is kan je het kabeltje hier ook oppikken
Heb je het tekoop?
Originele tekst in je advertentieBesloten toch maar m'n street triple R uit 2011 te verkopen
zodra deze verkocht is ga ik op zoek naar een z1000 uit 2005/2006
http://motorshopper.nl/a/R9u
Dat bedoel ik niet ..... Street Triple R - 2012 - Phantom Blackhet is ook geen moet, als ie deze winter niet word verkocht rijd ik er volgend jaar gewoon mee