Triumph Street Triple topic deel 24

Je weet dat je de voeding in de stekker kunt maken onder het zadel? Heb je meteen een geschakelde spanning
 
Ff hier onder de aandacht brengen. Ik heb nog een volledig instelbare aftermarket shock te koop voor de ST en STR t/m ‘12. Ga nog een verkoop topic maken hoor, maar hier alvast een link:

 
Vandaag ff flyscreen visor op de Street gezet. Blij mee!

IMG-20190531-WA0002.jpeg


En oh ja, dit is ook gebeurd:

Screenshot_20190531-190345_MotoGP.jpg
 
Scherm komt me bekend voor...😄👍. Ziet er heel goed uit en nogmaals veel plezier er mee.
 
300km/h met onze blokjes... jemig! Dan hebben ze die best gekieteld zeg :D

Ze hebben iets meer dan 140 pk.
Geflowde kop, titanium kleppen, andere klepveren, hogere compressie etc.
Een "normale" 765 RS peuter je met een goed uitlaatsysteem en mapping ook wel dik 130 awpk uit.

Die Moto2 fietsen hebben natuurlijk een supergoede stroomlijn, een blok wat maar een paar races mee hoeft te gaan en een berijder die ongeveer 60kg weegt helpt ook wel mee denk ik.. :+

Maar desondanks, 300 km/u op een gekietelde straatfiets met nog geen 800cc is moeilijk hard!
 
Rijden er hier mensen met comfort / aangepaste zadels en is het echt beter ?

Dit weekend 16 uur / 1000km gereden in 2 dg en nergens last van behalve een houten reet doe gister einde dag het plezier om te rijden iets minder groot maakt.

Of moet ik gewoon geen 6-8 uur per dag er op willen zitten en niet zeuren 🙈
 
Een hele goede dag iedereen,

Ik volg dit topic al een tijdje maar nu overweeg ik om binnenkort een Street Triple R (1ste model) te kopen en dat kan natuurlijk niet zonder de community raad te plegen.

Een paar dingetjes houden mee bezig en ik hoop dat iemand hier de antwoorden daarvoor heeft.
1. Wat zijn de voor/nadelen van het volledige Arrow 3-1 systeem? En dan met name gericht op performance.
2. Ik zie verschillende flyscreens bij dezelfde modeljaren. Zelf vind ik die 'platte' minder mooi en vraag me af of ik ergens dezelfde die ook op de Speed wordt gebruik kan scoren
3. Zijn er nog zaken waar ik bij aankoop zeker op moet letten? Dus echt model specifieke foutjes/recalls/etc.

Ik hoop dat ik hier wat duidelijkheid kan vinden en binnenkort een foto van een nieuwe aanwinst kan posten.
 
Een hele goede dag iedereen,

Ik volg dit topic al een tijdje maar nu overweeg ik om binnenkort een Street Triple R (1ste model) te kopen en dat kan natuurlijk niet zonder de community raad te plegen.

Een paar dingetjes houden mee bezig en ik hoop dat iemand hier de antwoorden daarvoor heeft.
1. Wat zijn de voor/nadelen van het volledige Arrow 3-1 systeem? En dan met name gericht op performance.
2. Ik zie verschillende flyscreens bij dezelfde modeljaren. Zelf vind ik die 'platte' minder mooi en vraag me af of ik ergens dezelfde die ook op de Speed wordt gebruik kan scoren
3. Zijn er nog zaken waar ik bij aankoop zeker op moet letten? Dus echt model specifieke foutjes/recalls/etc.

Ik hoop dat ik hier wat duidelijkheid kan vinden en binnenkort een foto van een nieuwe aanwinst kan posten.

Hey, Speed verkocht?
Ik heb een eerste generatie (geen R) gehad in het verleden, met Arrow 3 in 1.

1) Voordeel is dat hij bloedmooi is en van zeer goede kwaliteit rvs. Demper is titanium. Sound is prima, niet te hard en hij levert als je hem goed afstelt een paar PK extra op. Nadeel is dat hij geen E keur heeft en er 'for race use only' op staat. Er zit een soort db killer in en die zit vast gelast, wil je die eruit halen dan moet de hele demper open en moet je zagen.
2) Volgens mij past het flyscreen van een 2008-2010 Speed ook maar dat Weet Ik niet 100% zeker.
3) Spanningsregelaar wil soms wel eens doorbranden, zou mooi zijn als deze al vervangen is. Verder zijn het machines die makkelijk te wheelien zijn dus letten op de vork en seals. De matt blazing orange is mooi maar die matte lak is kwetsbaar en zwak.
 
Hey, Speed verkocht?
Ik heb een eerste generatie (geen R) gehad in het verleden, met Arrow 3 in 1.

1) Voordeel is dat hij bloedmooi is en van zeer goede kwaliteit rvs. Demper is titanium. Sound is prima, niet te hard en hij levert als je hem goed afstelt een paar PK extra op. Nadeel is dat hij geen E keur heeft en er 'for race use only' op staat. Er zit een soort db killer in en die zit vast gelast, wil je die eruit halen dan moet de hele demper open en moet je zagen.
2) Volgens mij past het flyscreen van een 2008-2010 Speed ook maar dat Weet Ik niet 100% zeker.
3) Spanningsregelaar wil soms wel eens doorbranden, zou mooi zijn als deze al vervangen is. Verder zijn het machines die makkelijk te wheelien zijn dus letten op de vork en seals. De matt blazing orange is mooi maar die matte lak is kwetsbaar en zwak.

Ja de Speed is eerder dit jaar de laan uit gegaan en ik rijd momenteel om een RSV Mille R (zonder de OZ's). Is wel leuk maar niet helemaal mijn ding dus toch weer voor 3 pitter kijken.

1) Thanks, DB killer hoeft er wat mij betreft niet uit als de performance winst met de killer ook te halen is. Krijgt ie van een lowmount ook wat meer pit onderin? Dat viel mij bij de Speed namelijk zo op.
2) In de volgende 2 linkjes zie ik dus een mooi flyscreen (Speed Triple?) en een minder mooie (Standaard Street Triple?
3) Thanks, dat is nieuwe info voor mij. Is het vervangingsmodel van de spanningsregelaar hetzelfde als de origineel gemonteerde of kan ik het ergens aan herkennen? Laat die Matt Blazing nou net dé kleur zijn die ik het mooiste vind |(
 
Mijn accu is naar de kapot. Heeft de hele winter aan de lading gestaan. Paar keer gereden, nu 1 maand stil gestaan en alles is dood. Daarna opgeladen en na 2 dagen de lader ontkoppeld te hebben was het starten en lopen. 1 Dag later, alles weer dood.

Lang verhaal, maar heeft iemand tips voor een nieuwe accu voor een STR 2013?
 
Mijn accu is naar de kapot. Heeft de hele winter aan de lading gestaan. Paar keer gereden, nu 1 maand stil gestaan en alles is dood. Daarna opgeladen en na 2 dagen de lader ontkoppeld te hebben was het starten en lopen. 1 Dag later, alles weer dood.

Lang verhaal, maar heeft iemand tips voor een nieuwe accu voor een STR 2013?
Accu bij Triumph gaat vaak niet langer dan 3 jaar mee.
 
Een hele goede dag iedereen,

Ik volg dit topic al een tijdje maar nu overweeg ik om binnenkort een Street Triple R (1ste model) te kopen en dat kan natuurlijk niet zonder de community raad te plegen.

Een paar dingetjes houden mee bezig en ik hoop dat iemand hier de antwoorden daarvoor heeft.
1. Wat zijn de voor/nadelen van het volledige Arrow 3-1 systeem? En dan met name gericht op performance.
2. Ik zie verschillende flyscreens bij dezelfde modeljaren. Zelf vind ik die 'platte' minder mooi en vraag me af of ik ergens dezelfde die ook op de Speed wordt gebruik kan scoren
3. Zijn er nog zaken waar ik bij aankoop zeker op moet letten? Dus echt model specifieke foutjes/recalls/etc.

Ik hoop dat ik hier wat duidelijkheid kan vinden en binnenkort een foto van een nieuwe aanwinst kan posten.

Ik heb de Triumph van royalclub hier overgenomen. Hij heeft daarop toen een 3-1 arrow systeem gemonteerd. Vervolgens een run op testbank + opnieuw mappen/afstellen en nog een run. Resultaat heeft hij hier al eerder gepost. Zie ook hieronder:
1398379



115pk t.o.v. van origineel 107 denk ik?

Wat ik van hem begreep is dat de arrow map die online beschikbaar is juist voor de dubbele dempers onder het zadel zijn. Die is niet geschikt voor het 3-1 systeem. Het geluid vind ik meevallen. Je hoort wel een lekker sportief geluidje, maar het is zeker niet overdreven veel lawaai..
Zelf gebruik ik soms nog de duo steunen en dat vind ik dan wel een beetje raar staan met een arrow 3-1. Zeker omdat bij de duo steunen een uitsparing zit voor de dempers die ik daar niet heb. Ik zoek dus nog steeds "mooiere" duosteunen. Helaas nog niks kunnen vinden omdat bijna alle duo steunen met een bout horizontaal worden gemonteerd en bij deze generatie street triple juist verticaal.
Die street die ik heb rijd verder echt top. Het enige wat is wat jammer vind dat ik hem tot nu toe niet zuiniger krijg als 1:14.

Wat betreft flyscreen origineel bevalt mij goed. Evt nog een klein ruitje erop zetten. Er bestaat ook een hogere verstelbare ruit voor evt langere ritten. Palmer Products - Triumph - Street Triple (ST3)

Ik kocht de mijne van een liefhebber dus dan is het al snel "zien is kopen". De mijne is van 2011, deze heeft iets andere tellers die ik optisch mooier vind.
 
Weet er iemand waar je glaasjes kan kopen voor een zijspiegel? Ik ben gisteren onderuit gegaan over een nat putdeksel ( kon hem nog recht trekken maar moest vol in de remmen voor een borduur, waardoor ik wegschoof met mijn voorwiel en toch onderuit ging :Y Ik had er niet op gerekend dat er een zondvloed ging komen terwijl het er vlak voor zweten was. ) . Mijn valblokken hebben 90% van de schade opgevangen, maar enkele krasjes die ik niet zo erg vind, maar mijn glas van mijn spiegel is nu wel stuk. Dit zou ik dus graag zo snel mogelijk vervangen.

het is een street triple van 07-08 ongeveer. Net zo 1 die je hierboven op de foto ziet. ( enkele posts hierboven. ) zelfs die mooie groene kleur :t . Nog met de originele spiegels.
 
Meeste ritten van tussen de 80 en 120km. Tank lampje brand vaak bij de 160km. Wat halen jullie gemiddeld dan met en street 1e generatie? Dacht dat ze niet snel boven de 1:16 komen

Jouw motor is iets korter vertand dan origineel EN de snelheidsmeter is nauwkeuriger afgesteld dan origineel, dit geeft ook weer een nauwkeuriger beeld van wat je nou exact aan afstand aflegt :)

Maar nee, een zuinige motor is het niet :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan