Triumph Street Triple topic deel 24

@vlugge_japser

"Wat weeg je?" dat vraaaag je een dame toch niet?!

Ohja, ik heet steveman :+ 89kg, op naar de 90 met fitness!

Qua dragende veren zijn ze allemaal vervangen nu.

UGbDFLo.png


Hier was ik: (HK suspension te Tiel)
iDqGAd3.png




Maar een partij als Hyperpro kan dit ook uiteraard
 
Ok
@vlugge_japser

"Wat weeg je?" dat vraaaag je een dame toch niet?!

Ohja, ik heet steveman :+ 89kg, op naar de 90 met fitness!

Qua dragende veren zijn ze allemaal vervangen nu.

UGbDFLo.png


Hier was ik: (HK suspension te Tiel)
iDqGAd3.png




Maar een partij als Hyperpro kan dit ook uiteraard

Nice! Ben benieuwd hoe de standaard veren van de RS zich houden met mijn 83kg in Oostenrijk volgende week!

Voor mensen die in het noorden wonen kun je bij Rooske terecht in Tynaarlo.
Is ook nog eens Öhlins service centre.
 
Merkte je dat de vering tekort kwam dan? Ik heb mijn achtervering straffer gezet, maarr... toch bij lange doordraaiers onder een redelijk hoek vind ik de motor toch een beetje deinen... Niet veel, maar niet zo strak als de gsxr1000...
 
Merkte je dat de vering tekort kwam dan? Ik heb mijn achtervering straffer gezet, maarr... toch bij lange doordraaiers onder een redelijk hoek vind ik de motor toch een beetje deinen... Niet veel, maar niet zo strak als de gsxr1000...
Heb dezelfde ervaring op de RS. Nieuwe Streets zijn redelijk zacht afgeveerd, dat is prima voor het comfort, maar voor het wat snellere werk niet zo prettig.
 
@vlugge_japser

"Wat weeg je?" dat vraaaag je een dame toch niet?!

Ohja, ik heet steveman :+ 89kg, op naar de 90 met fitness!

Qua dragende veren zijn ze allemaal vervangen nu.

Hier was ik: (HK suspension te Tiel)

Maar een partij als Hyperpro kan dit ook uiteraard

Ik doe daar niet moeilijk over :+.

Dan ga ik daar binnenkort maar eens even buurten. Ik weeg tussen de 70 & 75kg en ik heb zo het vermoeden als ik jou verhaal lees dat er voor mij geen andere veren nodig zijn. De vorkolie moet echter wel vervangen worden, dus dit zou wel het moment zijn om ook andere zaken aan te passen mocht dat nodig zijn.
 
Merkte je dat de vering tekort kwam dan? Ik heb mijn achtervering straffer gezet, maarr... toch bij lange doordraaiers onder een redelijk hoek vind ik de motor toch een beetje deinen... Niet veel, maar niet zo strak als de gsxr1000...

Met remmen ging ik consequent door de hele veerweg voor (je houdt 19mm glanzende binnenpoot onbenut over). Dus toen de preload zitten verhogen tot uiteindelijk 80% van het maximale stelbereik, en toen ging ik er alsnog vol doorheen.
 
Ik heb nog zo'n motodemic enkele koplamp conversie te koop moest iemand interesse hebben. De LED koplamp zelf heb ik wel niet.



Ook nog wel wat andere dingen te koop maar moet nog eens goed kijken wat juist en foto's maken. Uit het hoofd valblokken, instelbare achterveer van een R, carbon hielplaatjes en carbon spatbord voor, werkplaats handboek, standaard voorrem en rempotje van een R.
 
Laatst bewerkt:
Gister wilde mijn fiets niet meer aanslaan na het tanken. Leek net of er bijna geen stroom meer was, startmotor nokte er ook snel mee. Toen heb ik hem maar aangeduwd, wat prima ging. Thuisgekomen heb ik hem nogmaals geprobeerd te starten, en toen deed alles het prima. Accu geeft ook gewoon 12,8 volt in rust. Zal die desondanks toch richting overlijden gaan, of moet ik aan iets anders denken? Het is een street uit 2009.
 
Gister wilde mijn fiets niet meer aanslaan na het tanken. Leek net of er bijna geen stroom meer was, startmotor nokte er ook snel mee. Toen heb ik hem maar aangeduwd, wat prima ging. Thuisgekomen heb ik hem nogmaals geprobeerd te starten, en toen deed alles het prima. Accu geeft ook gewoon 12,8 volt in rust. Zal die desondanks toch richting overlijden gaan, of moet ik aan iets anders denken? Het is een street uit 2009.
Probeer eens vaak en kort achter elkaar 'te starten' zonder dat de motor daadwerkelijk aanslaat, dus echt kort. Als ie dan snel de geest geeft kun je doorgaans om een nieuwe accu.
 
Gister wilde mijn fiets niet meer aanslaan na het tanken. Leek net of er bijna geen stroom meer was, startmotor nokte er ook snel mee. Toen heb ik hem maar aangeduwd, wat prima ging. Thuisgekomen heb ik hem nogmaals geprobeerd te starten, en toen deed alles het prima. Accu geeft ook gewoon 12,8 volt in rust. Zal die desondanks toch richting overlijden gaan, of moet ik aan iets anders denken? Het is een street uit 2009.
 
Gister wilde mijn fiets niet meer aanslaan na het tanken. Leek net of er bijna geen stroom meer was, startmotor nokte er ook snel mee. Toen heb ik hem maar aangeduwd, wat prima ging. Thuisgekomen heb ik hem nogmaals geprobeerd te starten, en toen deed alles het prima. Accu geeft ook gewoon 12,8 volt in rust. Zal die desondanks toch richting overlijden gaan, of moet ik aan iets anders denken? Het is een street uit 2009.


Je startmotor, gok ik, op z'n retour. Na een tijdje rijden wordt dat ding wat heet waardoor ie meer frictie heeft en wat aanloopt bij starten, even 5 minuten wachten na tanken om de boel te laten afkoelen en hij doet het weer ( ik heb dit altijd en tank daarom bij het weggaan en niet bij terugkomen 08 Street). Dit euvel is bij latere modellen kennelijk ondervangen want erkent door de fabrikant. Dus of de boel reviseren (eerst ff openmaken en checken of de borstels op zijn e.d.) of een nieuwe erin. 't Blijft altijd een beetje ellende met de electriek van die dingen.
 
Gister wilde mijn fiets niet meer aanslaan na het tanken. Leek net of er bijna geen stroom meer was, startmotor nokte er ook snel mee. Toen heb ik hem maar aangeduwd, wat prima ging. Thuisgekomen heb ik hem nogmaals geprobeerd te starten, en toen deed alles het prima. Accu geeft ook gewoon 12,8 volt in rust. Zal die desondanks toch richting overlijden gaan, of moet ik aan iets anders denken? Het is een street uit 2009.

Inderdaad eerst de accu door laten meten, bij de Speed komt dit zelfde probleem ook wel eens voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan