Triumph Street Triple topic deel 24

Maakt niet uit, bestaat het plexiglas van de teller uit 1 deel of zijn het meerdere delen? Zit er verder 1 groot rubber om het dashboard heen? @divided
1 zit een rubber in dat weet ik zeker.

plexiglass weet ik ook helaas echt niet :( mijn gevoel zegt dat 1 paneel is omdat dit ook goedkoper te maken zou moeten zijn dan twee.. maar zeker weten weet ik niet.
 
1 zit een rubber in dat weet ik zeker.

plexiglass weet ik ook helaas echt niet :( mijn gevoel zegt dat 1 paneel is omdat dit ook goedkoper te maken zou moeten zijn dan twee.. maar zeker weten weet ik niet.

Oké, bedankt voor de informatie. Ik ga mij zo maar wagen om hem open te halen. Hopelijk gaat die ook weer makkelijk in elkaar :')
 
Oké, bedankt voor de informatie. Ik ga mij zo maar wagen om hem open te halen. Hopelijk gaat die ook weer makkelijk in elkaar :')

bij mij was dat echt heel makkelijk, zat met 1 schroef aan de motor vast en het dashboard zelf heeft 6 (of 8?) schroefjes, als je een schroevendraaier kan gebruiken lukt dit ;-)
 
Stelt inderdaad echt niets voor. In mijn versie zijn het 2 plexiglas plaatjes. Ik ga de cover binnenkort maar eens vervangen ivm barsten — €80-90 bij de dealer.
 
Iemand die weet hoe ik de zijkanten kan beschermen van de tank ?
Zie niet echt voor model 2009 street triple tank bescherming.
En mede ook radiator cover die past.

2de hands mag ook die radiator cover want die ik vindt zijn 150 euro! Das echt absurd duur zeg
 
Ooh ja en naar 3 dagen. Kon ik alweer mij achterband vervangen -O- :')
Weer dus 180 euro lichter, en helaas nu een pilot road 4 er onder ipv die lekkere plak bandjes van Dunlop roadsmart 3
 

Bijlagen

  • IMG-20210511-WA0010.jpeg
    IMG-20210511-WA0010.jpeg
    138 KB · Weergaven: 51
Iemand die weet hoe ik de zijkanten kan beschermen van de tank ?
Zie niet echt voor model 2009 street triple tank bescherming.
En mede ook radiator cover die past.

2de hands mag ook die radiator cover want die ik vindt zijn 150 euro! Das echt absurd duur zeg
Ik heb snakeskin op de street en nu Ali-skin :+ op de circuitfiets, dat bevalt goed en sloopt je pak net ietsje minder dan stomps. Heb je vast ook voor de 1e gen street.
 
Stelt inderdaad echt niets voor. In mijn versie zijn het 2 plexiglas plaatjes. Ik ga de cover binnenkort maar eens vervangen ivm barsten — €80-90 bij de dealer.

Bij welke dealer kan je deze stukken plexiglas kopen? Ik heb contact gehad met brabant motors en blom en die gaven beiden aan dat je niet aan het glas kon komen als vervangend onderdeel. @BjornBBN
 
Laatst bewerkt:
denk het wel, maar ik zou een smallere zoeken. deze zal tzt doorbuigen op de kokerbalkjes
 
Bij welke dealer kan je deze stukken plexiglas kopen? Ik heb contact gehad met brabant motors en blom en die gaven beiden aan dat je niet aan het glas kon komen als vervangend onderdeel. @BjornBBN
De glaasjes zelf zijn niet te vervangen, de cover wel - als je dezelfde hebt als ik, die met 3 knoppen onderin. Wat ik heb gelezen is dat er 2 versies zijn die je kan gebruiken die dezelfde layout, maar een ander design hebben.

Ik heb zelf onderdeelnr T2501506 (foto 1) nodig. De andere is T3501502 (foto 2).

EA85B7D6-5208-49EA-96D5-AC128804CB04.jpegA8E3680F-1E0F-4DB8-9C30-75CA76CF89DB.jpeg
 
Oké goed om te weten! Ik ga nu plexiglas op maat laten maken, maar moet daarvoor wel de cover loshalen. Mooi om te weten dat er een vervangend onderdeel voor is wanneer ik per ongeluk de cover mol..... Ik heb de linker overigens.
 
Goedemorgen,
Ik ben sinds kort over gestapt van de street 660S naar een 2021 street RS.
Die ben ik momenteel nog aan het inrijden maar nu komt het stickertje op de tank niet overeen met wat in de boekje staat over inrijden.

Als ik het boekje mag geloven mag ik vanaf de 800km al af en toe vol gas geven, en volgens het stickertje pas na de 1600km.
Beetje verwarrend als je het mij vraagt, maar wat kan ik het beste een beetje volgen?
Mischien doe ik er wel veel te moelijk over maar ben wel benieuwd wat jullie doen.
20210501_192145.jpg
 
Ik kan je er niet mee helpen, maar:
1. Mooie motor! Ik vind dat metallic high gloss silver (Silver Ice?) echt zo mooi he. Ik vind mijn matte street eigenlijk ook het mooist als je er net een natte poetsdoek overheen hebt gehaald (wet-look).

2. Volgens mij heb je die tank-sticker er al afgehaald, maar zo niet: haal er zsm af want bij mijn motor zie ik nog altijd de plek waar hij ooit heeft gezeten. '(
 
Over het inrijden van motoren zijn al veel verhitte discussies gevoerd en de discussie zal waarschijnlijk voor eeuwig blijven.

Er is in ieder geval consensus over wat je vooral niet moet doen tijdens de inrijperiode:
- (zwaar) belasten wanneer de motor nog niet op temperatuur is: n.b. koelwatertemperatuur is eerder op temperatuur dan het totale blok en de olie, dus geduldig warm rijden
- niet "luggen" -te veel gas bij een laag toerental waarbij de motor stottert- maar altijd netjes "volgen" met de gashendel
- niet langere periodes een constante rpm rijden, bv snelweg op dezelfde snelheid in dezelfde versnelling

Als de motor goed warm is gereden en het blok is door en door opgewarmd, dan zou ik me zelf niet houden aan de toerentallen etc zoals voorgeschreven in het boekje of de sticker van Triumph. Maar ik zou zelf ook niet snel een gloednieuwe motor kopen :+
 
Sluit me aan bij Lennart0r, goed warm rijden zodat het blok en de olie op temp is, dan kan je af en toe wel even door de toeren heen maar niet als een jenko aan het gas hangen maar idd vloeiend gas geven. Niet teveel op het toerental letten maar op de weg. Ik heb zo drie motorfietsen ingereden en twee daarvan zijn later op de testbank geweest en gaven precies het opgegeven vermogen en de andere zelfs wat meer. Ook geen olie verbruik.

Verder mooie fiets en leuke overstap!
 
@Jappie joo; Mooie fiets, veel plezier

Vandaag ff proefrit gedaan op een ‘21 mt09; leuke fiets op zich maar de schokbreker is even wennen in negatieve zin😅. Verder leuke fiets voor het geld, maar de zithouding en vermogens afgifte zijn duidelijk minder speels dan de street, zit een beetje tussen de z900 en de street in wat dat betreft. Minder op zijn neus en slap geveerd dus wheelies gaan prima. Wellicht dat de sp een serieuze optie is, maar die verwachten ze hier pas in augustus een demo van te hebben...
 
Bedankt voor de info 👍, dan komt mijn idee van inrijden aardig in de buurt van jullie.
Inmiddels de 1000km voorbij, volgende week even het beurtje en dan kunnen we km maken!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan