Triumph Street Triple topic deel 24

Na bijna 2000km op m'n 2010 ST, ben ik eruit dat ik nooit dikke vrienden met de vering setup ga worden.
Wat peuteren met de sag en in/uitgaande demping van die achter shock (van een Daytona) is onvoldoende.
Heb de indruk dat voor mijn gewicht de veer gewoon te stijf is.

Bekijk bijlage 1681196
Nu op zoek naar een aftermarket oplossing! Helaas tot de conclusie gekomen dat vering componente belachelijk veel geld kosten. Zeker als je wat instelmogelijkheden wilt wordt het al snel moeilijk te verantwoorden voor een motor van 4k€.
De hyperpro streetbox komt wel steeds terug voorbij, dat is budget vriendelijk, maar daar is enkel uitgaande demping mee te regelen achter.
Iemand hier nog goede tips of ervaringen met aftermarket veren/dempers op z'n oude tTiple? Is het topspul z'n geld waard voor iemand met een behoorlijk bescheiden niveau?..
Ga es langs een veringspecialist, als het alleen de veer is zoals je vermoed kunnen ze die gewoon vervangen door een "slappere". dat hoeft de wereld niet te kosten. Als ik op de hyperpro site kijk kost een losse veer voor de 2007-2012 shock €108,90 dus voor zoiets kan je ook wel wat anders krijgen op je bestaande daytona shock
Triumph Street Triple 675 2007-2012 Hyperpro progressieve veren
 
Na bijna 2000km op m'n 2010 ST, ben ik eruit dat ik nooit dikke vrienden met de vering setup ga worden.
Wat peuteren met de sag en in/uitgaande demping van die achter shock (van een Daytona) is onvoldoende.
Heb de indruk dat voor mijn gewicht de veer gewoon te stijf is.

Bekijk bijlage 1681196
Nu op zoek naar een aftermarket oplossing! Helaas tot de conclusie gekomen dat vering componente belachelijk veel geld kosten. Zeker als je wat instelmogelijkheden wilt wordt het al snel moeilijk te verantwoorden voor een motor van 4k€.
De hyperpro streetbox komt wel steeds terug voorbij, dat is budget vriendelijk, maar daar is enkel uitgaande demping mee te regelen achter.
Iemand hier nog goede tips of ervaringen met aftermarket veren/dempers op z'n oude tTiple? Is het topspul z'n geld waard voor iemand met een behoorlijk bescheiden niveau?..
Ligt niet aan je gewicht. De Daytona shock past wel, maar dat wil niet zeggen dat hij geschikt is voor een ST.
Veer aanpassen of een shock van een ST-R.
 
@JappieF87 Dat is misschien ook een optie! De veerlengte van de daytona shock is idd wel anders dan die van de ST, dus iets custom met lagere veerconstante en gelijkaardige lengte voor in die daytona shock is ook een optie! Enkel is ook de demping veel te hoog. Wordt pas acceptable bij kwasi volledig uitgedraaid. Misschien met andere olie? Maar dan wederom: nieuwe veer, servicen, nieuwe olie.. Kom je al kwa prijs in het vaarwater van een Hyperpro emulsiedemper. Ik pols is bij de veringspecialist hier in de buurt (Moto Tuning Mol).
 
Kijk naar een tweedehands shock van een 2017 Street Triple 765RS, dat is een goede vervanger. Je hebt een spacer nodig om de lengte goed te krijgen.
En eventueel een andere veer zoals eerder gezegd.
 
Na bijna 2000km op m'n 2010 ST, ben ik eruit dat ik nooit dikke vrienden met de vering setup ga worden.
Wat peuteren met de sag en in/uitgaande demping van die achter shock (van een Daytona) is onvoldoende.
Heb de indruk dat voor mijn gewicht de veer gewoon te stijf is.

Bekijk bijlage 1681196
Nu op zoek naar een aftermarket oplossing! Helaas tot de conclusie gekomen dat vering componente belachelijk veel geld kosten. Zeker als je wat instelmogelijkheden wilt wordt het al snel moeilijk te verantwoorden voor een motor van 4k€.
De hyperpro streetbox komt wel steeds terug voorbij, dat is budget vriendelijk, maar daar is enkel uitgaande demping mee te regelen achter.
Iemand hier nog goede tips of ervaringen met aftermarket veren/dempers op z'n oude tTiple? Is het topspul z'n geld waard voor iemand met een behoorlijk bescheiden niveau?..
Cbr 600rr veer van 2008 past ook met wat kleine aanpassingen. Schijnt een goede upgrade te zijn. Heb er ook nog naar gegeken maar ben toch voor de daytona shock gegaan past voor mij wel goed.
 
Wat gebruiken jullie om de telefoon te monteren op de motor? Graag een fotootje er van.
ik gebruik Quadlock op beide, Blijft ook op circuit keurig zitten (niet mijn plaatje):
Moto_Handelbar_SalesImage_1024x768-0590_99de48c7-d713-475e-ac1b-612da3f688a8_768x.jpg
 
@Bastard @Misha P

Bedankt voor jullie adviezen. Vandaag op marktplaats eentje gevonden en maar gekocht. Volgende week laat ik wel weten of die bevalt ;)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210930-223632_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20210930-223632_Marktplaats.jpg
    75 KB · Weergaven: 21
  • Screenshot_20210930-223650_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20210930-223650_Marktplaats.jpg
    69,4 KB · Weergaven: 24
Kan ik iemand blij maken voor clipons op de street triple 765 2018 voor circuitrijden?
49mm gat en 22mm buis
1 buis extra als het slecht mocht aflopen:+
125€
Nog geen 1000km ervaring
LSL is het merk

20210930_111508_resized.jpg

20210930_111613_resized.jpg

20210521_170040_resized.jpg
 
Overigens, voor ik ze op te koop gezet zet.
Iemand interesse in een C-bow koffer rekje van hepco en becker? Ik heb denk ik toch ruim voldoende met die sportrack, dus deze mogen weg. ZIjn 1x gemonteerd geweest, nog helemaal netjes.
kombi_sportrack-c-bow_2_shop_1.jpg
 
Kan ik iemand blij maken voor clipons op de street triple 765 2018 voor circuitrijden?
49mm gat en 22mm buis
1 buis extra als het slecht mocht aflopen:+
125€
Nog geen 1000km ervaring
LSL is het merk
Dat wil ik wel es proberen, dit jaar geen dagen met de street meer maar dus een leuk klusje voor de winter :), je krijgt een PB
 
Nog even over de vering ik ga deze winter shoppen voor andere schokdemper.

Dus als je wil ruilen met 50 opleg wil ik die Daytona schokdemper wel overnemen.

Is toch maar om op de zolder te leggen als reserve haha.

Dacht om kat te verwijderen en andere kelken te monteren ook voor beetje meer vermogen.
Maar moet beetje opletten dat ik er niet teveel geld aan spendeer.
Heb nu al een boze vrouw haha
 
Na bijna 2000km op m'n 2010 ST, ben ik eruit dat ik nooit dikke vrienden met de vering setup ga worden.
Wat peuteren met de sag en in/uitgaande demping van die achter shock (van een Daytona) is onvoldoende.
Heb de indruk dat voor mijn gewicht de veer gewoon te stijf is.

Bekijk bijlage 1681196
Nu op zoek naar een aftermarket oplossing! Helaas tot de conclusie gekomen dat vering componente belachelijk veel geld kosten. Zeker als je wat instelmogelijkheden wilt wordt het al snel moeilijk te verantwoorden voor een motor van 4k€.
De hyperpro streetbox komt wel steeds terug voorbij, dat is budget vriendelijk, maar daar is enkel uitgaande demping mee te regelen achter.
Iemand hier nog goede tips of ervaringen met aftermarket veren/dempers op z'n oude tTiple? Is het topspul z'n geld waard voor iemand met een behoorlijk bescheiden niveau?..
Gewoon bellen met een veringspecialist. Vaak hebben ze 2e hands spullen op de plank liggen die prima zijn en stuk vriendelijker geprijsd. Als je langs gaat helpen ze vaak gratis met het vinden van een goede setup. Dan kunnen ze ook meteen jou specifieke wensen aanhoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan